[ php ]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Grizz

Grizz

14/03/2006 23:19:00
Quote Anchor link
ik heb een probleem. ik heb net apache / php / mysql / phpmyadmin geinstaleerd op mn server. alles loopt mooi behalve phpmyadmin. ik krijg namelijk deze error
Quote:
De mbstring PHP extensie werd niet gevonden en u lijkt een multibyte charset te gebruiken. Zonder de mbstring extensie kan phpMyAdmin strings niet correct splitsen wat tot onverwachte resultaten kan leiden.
nu heb ik al uitgevonden dat het met Charsets te maken heeft. ik heb mn php.ini file nagekeken. de ; voor de ext weggehaalt. en server herstart. maar nog steeds dezelfde error... weet iemand toevallig hoe ik dat kan oplossen ? btw. ik draai mn configuratie op linux gentoo.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 13:15:17
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

14/03/2006 23:25:00
Quote Anchor link
Ik weet niet presies hoe gentoo in elkaar zit, maar waarschijnlijk zul je iets als php-mbstring nog moet installeren. Een ; weghalen is niet voldoende, de extensie zelf moet ook aanwezig zijn.

Wel apache opnieuw opstarten daarna :).
 
Grizz

Grizz

14/03/2006 23:28:00
Quote Anchor link
zoiets had ik al in gedachten. ik heb naar die php extension directory gezocht, maar kan hem niet vinden... heb jij toevalig enig idee ? staat niet in de php dir
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

14/03/2006 23:46:00
Quote Anchor link
emerge php-mbstring

Ofzo? Probeer het eens :+. Ik ben een debian-gebruiker, gentoo is anders.
 
Grizz

Grizz

14/03/2006 23:52:00
Quote Anchor link
emerge: there are no ebuilds to satisfy "php-mbstring".
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

14/03/2006 23:56:00
Quote Anchor link
man emerge

Lezen

en daarna

emerge --search mbstring

Om te kijken welke packages we nodig hebben.
 
Grizz

Grizz

15/03/2006 00:00:00
Quote Anchor link
ok ik kom er verder wel uit denk ik... in ieder geval bedankt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.