Aanmelden voor de mail

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Soccertime website

soccertime website

08/01/2016 21:31:26
Quote Anchor link
Hoi, ik ben bezig met mijn website en wil nu een functie maken dat je jezelf kunt aanmelden voor de mail. en uiteindelijk zou ik dit in een tabel uit moeten kunnen lezen .ik heb zelf wat gezocht maar vond hier geen tutorial over het lijkt mij best makkelijk alleen ik weet niet waar ik zou moeten beginnen. het moet er als volgt uit komen te zien

meld je hier aan voor de nieuwsbrief:
naam:..........
e-mail:.........

hoe zou ik dit het best aan kunnen pakken?
ik weet hoe ik met een database moet werken ik weet alleen niet hoe ik gegevens vanuit een formulier naar de database stuur
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 02:13:46
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/01/2016 21:36:42
Quote Anchor link
Je kan prima $_POST[] variabelen gebruiken in INSERT INTO-queries. let erwel op dat je $_GET/$_POST en $_COOKIE variabelen netjes 'escaped'. Zo voorkom je hackpogingen via SQL-injectie.

Deze tutorial gaat mooi op in de MySQL in de praktijk. Ook hierbij geldt dat als je je niet op PDO richt, dat je MySQL-functies even herschrijft naar MySQLi-functies.
 
Soccertime website

soccertime website

08/01/2016 21:46:39
Quote Anchor link
even over het herschrijven van mysql naar mysqli, is het niet in de meeste gevallen alleen maar een i toevoegen aan het woord mysql
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/01/2016 21:55:47
Quote Anchor link
De connectie is in het algemeen anders, en benoem je ook daar direct de database naam in. En bij o.a mysqli_real_escape_string, en mysqli_query is er een extra argument nodig met de variabele van de connectie.
Dit alles bij de procedurele variant.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.