absolute path werkt niet binnen function

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jimmy Godin

Jimmy Godin

18/10/2011 19:57:03
Quote Anchor link
Dit zijn de locaties van de relevante pagina's:

localhost/mijnwebsite/aanmelden.php
localhost/mijnwebsite/login/index.php
localhost/mijnwebsite/include/header.inc.php


In "aanmelden.php" doe ik als volgt een require_once van "index.php".
aanmelden.php (code):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
require_once 'login/index.php';
require_once 'include/header.inc.php';
?>



In "index.php" heb ik een functie die een require_once doet van "header.inc.php".
index.php (code):
function inloggen($naam='',$fout=''){
require_once '/mijnwebsite/include/header.inc.php';
...verdere opbouw inlogpagina
}

Ik wil met een vast "path" werken omdat de inlogpagina "index.php" ook nog in andere pagina's (die zich in submappen bevinden) kunnen "ge-include" worden, zodat een relatief path dan niet gaat werken.

De aanroep van de header.inc.php binnen de functie geeft mij de volgende fout:

Warning: require_once(/mijnwebsite/include/header.inc.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\mijnwebsite\login\index.php on line 27

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/mijnwebsite/include/header.inc.php' (include_path='.;C:\xampp\php\PEAR') in C:\xampp\htdocs\mijnwebsite\login\index.php on line 27
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 16:19:40
 
Tim S

Tim S

18/10/2011 22:50:34
Quote Anchor link
Volgens mij is in jouw geval '/mijnwebsite/include/header.inc.php' ook geen absolute path, maar moet je 'C:\xampp\htdocs\mijnwebsite\include\header.inc.php' hebben
Gewijzigd op 18/10/2011 22:51:17 door Tim S
 
Jimmy Godin

Jimmy Godin

19/10/2011 08:04:47
Quote Anchor link
localhost is op mijn pc toch eigenlijk het domein en daarom is /mijnwebsite/.... de verkorte vorm van een absolute verwijzing, zo staat de theorie overal beschreven. De slash vóór mijnwebsite is de root. In mijn header.inc.php verwijs ik op dezelfde manier en daar werk het zonder problemen maar dus niet binnen de functie in index.php:

<html>
<head>
</head>
<body>
<h2>Mijn Website-Header</h2>
<a href="/mijnwebsite/home.php">Home</a>
<a href="/mijnwebsite/aanmelden.php">Aanmelden</a>
<a href="/mijnwebsite/producten/producten.php">Producten</a>
<a href="/mijnwebsite/producten/beveiligd.php">Beveiligd</a>

iemand een oplossing?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.