Account verwijder optie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

11/11/2009 22:40:00
Quote Anchor link
Volgens mij hebben we het hier al eens eerder overgehad maar kon het niet terug vinden. Waar zit de optie om je account inclusief inhoud te verwijderen, is dit niet ook je volste recht?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:26:45
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/11/2009 23:03:00
Quote Anchor link
Nee, een beheerder is niet verplicht al je inhoud te verwijderen van het forum, dacht ik. Wel kan een gebruiker vragen om inhoud uit zijn profiel te laten verwijderen.

Aldus het WBP...
Maar goed, dat laat ik allemaal over aan de crew.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Ariën -
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

11/11/2009 23:49:00
Quote Anchor link
@Webmakerij: ik heb je laatste 4 topics gelezen en ik snap dat je beledigd bent/je ergert aan Bas, maar moet de communitie daar nou de dupe van worden?

Het is (volgens mij) een kwestie tussen jou en de beheerder van deze site (bas dus). Je hebt vast dit recht om je onvrede te uiten naar de mede gebruikers van deze site, maar ik vind het redelijk kinderachtig en jammer dat je ook je goed geschreven tutorials hebt weggehaald.
Daar deed nooit iemand moeilijk over. Ik snap de link tussen het verwijderen van je tutorials en het gezeur over reclame/je boekreview/je ip-ban niet.
En ik hoop dat je ze terug wilt zetten (niet voor mij, maar voor iedereen).
 
Winston Smith

Winston Smith

12/11/2009 00:22:00
Quote Anchor link
Aar schreef op 11.11.2009 23:03:
Nee, een beheerder is niet verplicht al je inhoud te verwijderen van het forum, dacht ik. Wel kan een gebruiker vragen om inhoud uit zijn profiel te laten verwijderen.

Aldus het WBP...
Maar goed, dat laat ik allemaal over aan de crew.
Precieze bron hiervan? Ik snap namelijk niet wat de Wet bescherming persoonsgegevens hiermee te maken heeft - indien je met Wbp de Wet bescherming persoonsgegevens bedoelt (waarmee je dan eigenlijk het CPB bedoelt: het College Bescherming Persoonsgegevens, die toeziet op de naleving van o.a. de Wbp).

Naar mijn mening ben je op verzoek wel degelijk verplicht om gegevens te verwijderen. Er zijn inderdaad websites waarbij je posts blijven bestaan, maar geanonimiseerd worden bij verwijdering van je account. Dat is op zich netjes, maar ik denk toch dat het mogelijk moet zijn om (een selectie van) je posts te verwijderen indien iemand daarom verzoekt. Daarnaast moet het sowieso mogelijk zijn om een account te verwijderen. Dat PHPhulp de GNU GPL gebruikt doet daar niks aan af (sterker nog, de GPL is alleen van toepassing op broncode, en niet op losse posts of tutorials).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/11/2009 09:19:00
Quote Anchor link
Ik vraag me af, waarom zouden posts van een bepaalde gebruiker moeten worden verwijderd? Op die manier kan een thread totaal onderbroken worden waardoor een zinnig deel van de discussie wordt weggevaagd.

Dat is mijn mening, maar Bas beslist immers ;)
 
Justin S

Justin S

12/11/2009 09:30:00
Quote Anchor link
waarom besteden we hier in godsnaam aandacht aan. Aandachtgsgeil Webmakerij?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

12/11/2009 10:25:00
Quote Anchor link
http://blog.iusmentis.com/2008/01/09/wanneer-mag-je-iemands-berichten-van-je-forum-verwijderen/
Het wisselt of je de berichten moet verwijderen of niet. Mochten de berichten belangrijk zijn voor een discussie o.i.d. dan kun je ze anonimiseren.

Maar een verzoek sturen ter verwijdering van je account kan altijd (en moet aan voldaan worden)
Om dit te automatiseren is misschien niet geheel noodzakelijk, en misschien zit het wel in de nieuwe versie.
 

12/11/2009 11:27:00
Quote Anchor link
Justin schreef op 12.11.2009 09:30:
waarom besteden we hier in godsnaam aandacht aan. Aandachtgsgeil Webmakerij?


Daar dacht ik ook al aan..
 

12/11/2009 11:50:00
Quote Anchor link
Of gewoon een terechte vraag gesteld die al meerdere mensen hebben gevraagd...
 
B a s
Beheerder

B a s

12/11/2009 14:31:00
Quote Anchor link
Nieuwe versie bevat een account verwijderen optie die dan ook al je posts / scripts e.d. verwijderd. Even een maandje wachten nog :-)

Topic sluit ik bij deze omdat de vraag nu beantwoord is en Webmakerij wel erg veel aandacht nodig heeft.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.