Admin functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Soccertime website

soccertime website

05/12/2015 16:33:55
Quote Anchor link
hoi,
ik ben nu bezig met een blog maar loop een beetje vast
ik wil dus een admin functie waarmee ik de website steeds kan updaten(nieuwe blogposts nieuwe pagina's enz.)
zodat ik niet steeds in het script hoef te gaan werken.
Kan iemand mij hier verder mee helpen (link van een tutorial hoe iemand het maakt)

ps. ik heb nog geen login script voor de admin ik heb alleen de website uit html en css

alvast bedankt
Gewijzigd op 05/12/2015 16:54:16 door Soccertime website
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 01:46:41
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/12/2015 16:59:59
Quote Anchor link
Download anders gewoon een CMS als Wordpress.
 
Soccertime website

soccertime website

05/12/2015 17:25:37
Quote Anchor link
- Ariën - op 05/12/2015 16:59:59:
Download anders gewoon een CMS als Wordpress.


ik heb ken wordpress wel maar heb er niet echt verstand van, als ik wordpress ga gebruiken zou ik dan gewoon mijn website(html en css) in wordpress kunnen zetten
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/12/2015 17:32:04
Quote Anchor link
Dat is zeker mogelijk. Er is en hoop documentatie over het bouwen van je eigen template.
 
Soccertime website

soccertime website

04/01/2016 16:51:51
Quote Anchor link
het is alweer een tijdje geleden dat ik met een cms bezig ben geweest, ik ben nu weer begonnen met een nieuwe website en wil daarin een cms, ik wil het liefst de cms zelf maken. Ik wil dit doen door middel van tutorials, mijn vraag is kent iemand een tutorial waar vanaf het begin punt wordt uitgelegd hoe je een cms maakt (php en MySQLi) het hoeft helemaal geen ingewikkelde cms te zijn. het is voor een blog en het enige echte wat er in moet komen is een functie om een nieuwe blogpost te maken nadat je hebt ingelogd in de admin functie.

mvg soccertime

Toevoeging op 04/01/2016 16:52:49:

ik wil ook melden de moeilijkheid maakt mij niks uit aangezien ik alle tijd heb kan ik rustig aan doen en is het ook weer goed om mijn php kennis uit te breiden
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/01/2016 17:09:48
Quote Anchor link
Ik denk dat er geen tutorial is die een heel CMS zal uitleggen. Een CMS is vrij breed namelijk en elk daarvan heeft eigen mogelijkheden.

Als je een eigen CMS wilt bouwen, zorg dat je eerst ruime ervaring met PHP hebt en diverse soorten scripts hebt gebouwd om ervaringen op te doen. Denk aan de werking van MySQL, contact-scripts, een inlog-systeem (met nadruk op de veiligheid), een forum, adminpanelen, databasemodellen bouwen etc...

Als je ruime kennis denkt te hebben, dan kan je proberen een CMS te bouwen. Je zou als voordeel zelfs OOP kunnen toepassen of een MVC-framework om het spul makkelijk onderhoudbaar te houden tijdens het ontwikkeling.

Ikzelf heb ook een eigen CMS gebouwd voor mijn nieuwssite, en ben ook voorzichtig begonnen met een simpel systeem, later heb ik deze uitgebreid met een uitgebreide adminpanel, OOP en nu ben ik bezig met de overstap naar MySQLi en een zeer schaalbaar rechtensysteem. Het is leuk om te doen, maar het kost wel een hoop tijd. Maar als ik het opnieuw zou doen, zou ik voor een MVC-framework kiezen zoals CakePHP of misschien wel Symfony2.
Gewijzigd op 04/01/2016 17:11:47 door - Ariën -
 
Soccertime website

soccertime website

04/01/2016 17:50:26
Quote Anchor link
Oke bedankt voor deze info aangezien je hier veel kennis voor nodig hebt en je niet echt een tutorial hebt die uitlegd hoe je een cms kunt maken besluit ik dan toch maar om woord een alternatief te gaan, ik wil hierbij dan kant en klare cms systemen in mijn website voegen. Ik heb liever geen wordpress of joomla of andere grote cms, ik wil gewoon een heel simpele cms waar je een kleine blog mee zou kunnen draaien ik heb zelf een beetje zitten zoeken maar heb niks gevonden. mijn vraag kent iemand een cms zoals ik hier boven beschrijf.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/01/2016 17:57:25
Quote Anchor link
Wat is er mis met Wordpress als ik vragen mag?
 
Tim Wolf

Tim Wolf

04/01/2016 17:59:08
Quote Anchor link
Sorry als dit een domme vraag is maar hoe maak ik een topic aan?
 
Soccertime website

soccertime website

04/01/2016 18:01:31
Quote Anchor link
Tim Wolf op 04/01/2016 17:59:08:
Sorry als dit een domme vraag is maar hoe maak ik een topic aan?


hier boven op overzicht klikken en dan staar er iets van topic maken
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/01/2016 18:02:18
Quote Anchor link
Soccertime website op 04/01/2016 18:01:31:
Tim Wolf op 04/01/2016 17:59:08:
Sorry als dit een domme vraag is maar hoe maak ik een topic aan?


hier boven op overzicht klikken en dan staar er iets van topic maken

Boven elk forum waar naar je toe kan navigeren in deze lijst staat een knop met [nieuw topic].
Succes!
Gewijzigd op 04/01/2016 18:02:52 door - Ariën -
 
Soccertime website

soccertime website

04/01/2016 18:04:00
Quote Anchor link
- Ariën - op 04/01/2016 17:57:25:
Wat is er mis met Wordpress als ik vragen mag?


Er is niks mis met wordpress maar aangezien het een programma is dat groot is heb ik liever een klein programma (zo ook met joomla). en ik ben meer opzoek naar een cms dat ik op mijn website inlog (alleen voor admin geen gebruikersinlogmethode) en dan een tekst editor te zien krijg op bijv. de home pagina in plaats van de content van mijn website
 
Tim Wolf

Tim Wolf

04/01/2016 18:04:32
Quote Anchor link
- Ariën - op 04/01/2016 18:02:18:
Soccertime website op 04/01/2016 18:01:31:
Tim Wolf op 04/01/2016 17:59:08:
Sorry als dit een domme vraag is maar hoe maak ik een topic aan?


hier boven op overzicht klikken en dan staar er iets van topic maken

Boven elk forum waar naar je toe kan navigeren in deze lijst staat een knop met [nieuw topic].
Succes!


Dank u!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/01/2016 18:09:48
Quote Anchor link
Soccertime website op 04/01/2016 18:04:00:
- Ariën - op 04/01/2016 17:57:25:
Wat is er mis met Wordpress als ik vragen mag?


Er is niks mis met wordpress maar aangezien het een programma is dat groot is heb ik liever een klein programma (zo ook met joomla). en ik ben meer opzoek naar een cms dat ik op mijn website inlog (alleen voor admin geen gebruikersinlogmethode) en dan een tekst editor te zien krijg op bijv. de home pagina in plaats van de content van mijn website

En vergeet de layout van je site niet, die moet je ook inbouwen in template-bestanden (je wilt niet graag tussen PHP-scripts werken).
En op een gegeven moment, heb je toch iets zoals Wordpress met: De publieke pagina's, en de admin.
 
Soccertime website

soccertime website

04/01/2016 18:12:25
Quote Anchor link
oke bedankt voor deze info, ik zal kijken of wordpress dan toch wel gewoon fijn kan werken op mijn website
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/01/2016 18:31:28
Quote Anchor link
Op zich is het niet zo heel lastig. Het werkt met templates en je kan elke huisstijl er maar in bouwen die je maar wilt. Ook leveren ze standaard templates bij die je makkelijk aan kan passen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.