Advanced PHP Programming

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niels K

Niels K

17/08/2010 16:17:37
Quote Anchor link
Goedenmiddag,

De reacties over het boek Advanced PHP Programming van George Schlossnagle zijn heel goed.

Nu wil ik dat boek graag kopen maar ik kamp met het probleem engels. Nu weet ik dat het boek in het Nederlands bestaat maar ik kan hem na een half uur zoeken niet vinden.

Weet iemand toevallig de naam van de vertaling in het Nederlands van het boek Advanced PHP Programming?

Alvast bedankt voor de moeite
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 15:56:58
 
Richard van Velzen

Richard van Velzen

17/08/2010 16:41:00
Quote Anchor link
Ik kan niks vinden over dat boek in het Nederlands, waar dan ook.

Maar waar wil je zo'n boek voor gebruiken? *Alles* wat in zo'n boek staat kun je op verschillende sites in tutorials vinden (bijvoorbeeld wiki.phpfreakz.nl) alleen dan wel recentelijk geschreven. :-)
 

17/08/2010 16:49:06
Quote Anchor link
Engels leren, en gelijk heb je een heel stuk minder problemen.
 
Niels K

Niels K

17/08/2010 16:50:54
Quote Anchor link
Ja klopt.. Maar ik hoorde van iemand dat hij ook verteld over het bijschrijven van functies in C. En over allerlei patterns, en daarom leek me het goed om dat boek als naslag werk te hebben.

"Ik kan niks vinden over dat boek in het Nederlands"

Dat heb ik van Mark Kazemier, maar die kon het zelf ook niet meer vinden

@karl

Klopt, maar omdat ik op het VMBO weinig tot geen les in Engels heb gehad is dat een beetje een probleem aan het worden. Ik kan op zich wel Engels. Maar in een boek of tutorial worden vaak moeilijke worden gebruikt waardoor ik het dan weer niet snap.
Gewijzigd op 17/08/2010 16:51:54 door Niels K
 

17/08/2010 17:20:57
Quote Anchor link
Je kunt dat boek vast wel ergens vinden, *kuch, kuch* * ebook*. Dan kan je het al wel doorlezen. Door gewoon Engels te leer je Engels.
 
Niels K

Niels K

17/08/2010 17:22:00
Quote Anchor link
Klopt.. Maar het gaat over onderwerpen die ik heel belangrijk vind, en waarvan ik elke zin wil snappen:) Maar goed.. Ik zoek nog wel eens verder..

Bedankt voor de moeite
 
Jelmer -

Jelmer -

17/08/2010 17:33:00
Quote Anchor link
"onderwerpen die ik heel belangrijk vind, en waarvan ik elke zin wil snappen"

Des te meer reden om nu met een engels boek te beginnen toch? 1. Je leert engels. 2. je leert wat je heel graag leert.

Als je iedere zin wilt begrijpen (waarom?! volgens mij wil je ieder idee dat beschreven wordt begrijpen. daarvoor hoef je niet iedere zin te begrijpen) kan je vrij gemakkelijk om internet een thesaurus vinden, of je gooit het in wikipedia. Dan krijg je ook wel weer woorden terug die je waarschijnlijk niet kent, maar nu heb je al meer clues naar wat het oorspronkelijke woord betekent. (er is zelfs een simplified english wikipedia, al denk ik dat daar niet veel relevante artikelen terug te vinden zullen zijn)

Als je vooral de ideeën die in het boek staan wilt begrijpen, dan by all means buy the book. Op die manier heb je een mooi overzicht van de patterns, en kan je je inlezen. Want ga er niet vanuit dat het boek compleet is. Design patterns zijn ideeën, strategieën. Die kan je op meerdere manieren doen, en op meerdere manieren uitleggen. Vandaar dat je nadat je een hoofdstuk hebt gelezen in dat boek niet moet denken "en nu kan ik mvc!". Naja, dat mag je wel denken, want het is wel waar. Maar je mag niet denken "ik weet nu precies hoe mvc hoort", want daarvoor moet je nog heel veel meer lezen. Op internet.

tl;dr koop het boek en begin er gewoon in. Niet van voor naar achter, maar stukjes, en google alles op wat je niet snapt en wat je wel interessant lijkt.
 
Niels K

Niels K

17/08/2010 18:09:03
Quote Anchor link
Ok dankje voor de opheldering. Ik ga het gewoon proberen in het Engels dan..
 

17/08/2010 18:42:13
Quote Anchor link
Sowieso moet (njah, moet) je ook op letten dat je niet voor alles en nog wat patterns gaat gebruiken. Het zijn leuke dingen, maar soms heb je ze totaal niet nodig, het zijn maar ideeën hoe je dingen aan zou kunnen pakken.
Eerst OOP dan patterns.
 
Niels K

Niels K

17/08/2010 18:42:57
Quote Anchor link
Weet ik karl. Je moet patterns pas gebruiken als je ze nodig hebt vind ik.. Maar ik wil wel graag weten wat ze inhouden..
 

17/08/2010 18:44:55
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 17/08/2010 18:42:57:
Weet ik karl. Je moet patterns pas gebruiken als je ze nodig hebt vind ik.. Maar ik wil wel graag weten wat ze inhouden..


Och, tja, je hebt er hele onnozelen bij.
 
Niels K

Niels K

17/08/2010 18:45:35
Quote Anchor link
"je hebt er hele onnozelen bij."

Wat bedoel je daarmee? Onnozele mensen of onnozele patterns?
 

17/08/2010 18:47:22
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 17/08/2010 18:45:35:
"je hebt er hele onnozelen bij."

Wat bedoel je daarmee? Onnozele mensen of onnozele patterns?


Onnozele patterns.
Natuurlijk ook onnozele mensen, maar daar hebben we het nu niet over :-).
Gewijzigd op 17/08/2010 18:48:13 door
 
Niels K

Niels K

17/08/2010 18:48:07
Quote Anchor link
Ok. Ja die zal ik dan vanzelf tegen komen.. Ik ga hem eens bestellen..

Bedankt voor de reacties
 
Richard van Velzen

Richard van Velzen

17/08/2010 18:51:25
Quote Anchor link
Goed voorbeeld van een onnozel pattern (vooral in PHP) is singleton. Als je maar een instantie wilt zorg je er simpelweg dat je maar een instantie maakt en die meegeeft.

Dependency injection, pure kunst.
 
Niels K

Niels K

17/08/2010 18:53:41
Quote Anchor link
Dat is de één van de weinigen waarvan ik weet dat hij niet goed is.. Al hoe wel.. Het is de meest misbruikte dit aan de hand van een wiki van berry op phpfreakz.

Klik
 
Mark Beets

Mark Beets

17/08/2010 20:23:41
Quote Anchor link
Niels, ik snap het wel. Het is zo met talen door te doen leer je! Alleen als het document wat je voor je krijgt qua niveau te hoog is, dan ontstaat er alleen maar haat. Google translate ken je wel, download babylon (selecteer het woord en je hebt de vertaling).

Indeed - er zijn niet veel nl boeken die beetje dieper gaan. Het complete PHP boek is wel aardig. Maar dat ken je denk ik ook wel, mis daar ook veel dingen.

Stuur je wel even een mooie link..
 
Niels K

Niels K

27/08/2010 15:20:11
Quote Anchor link
Ik heb het boek in huis, en ik ben er geweldig blij mee.. Verder heb ik het boek head first - Design Patterns gekocht en ben daar ook meer dan tevreden over..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.