Adviesvraag: wat zou jij / zouden jullie doen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Allan de Bruin

Allan de Bruin

10/05/2011 09:09:25
Quote Anchor link
Ik ben bezig met het tunen van een makelaarswebsite. Daar hebben ze te maken met verschillende makelaars uit verschillende landen (en dus ook alles daaromheen...).
Sommige makelaars zouden graag een export willen doen van de objecten vanuit hun systemen. Onbekend is in welk formaat deze dan geëxporteerd zullen worden e.d. maar we zouden kunnen aangeven dat ze dat in een bepaald formaat moeten doen?
Er zijn verschillende soorten talen, steden, valuta’s, landen etc aanwezig die allemaal me ID’s werken. Dus als ik bijvoorbeeld een export zou maken van de objecten uit de database zie ik grotendeels alleen ID’s.
De eigenaar van de website had het over een XML feed te gebruiken: Wij zouden via een XML feed de gegevens uit hun databases moeten kunnen lezen? Dan is mijn vraag: hoe zou dit mogelijk zijn als je niet weet welke omgeving daar gebruikt word? Is dat handig als je verschillende soorten makelaars hebt?
Echter is hij ook positief over het gebruik van een xls export, aan de hand van een vastgesteld sjabloon, die de makelaars uploaden in de database. Wat is het meest efficiënt in data verkrijgen en programmeer tijd?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 11:15:29
 
Kees Schepers

kees Schepers

10/05/2011 09:34:08
Quote Anchor link
De hamvraag is, waar zal de export voor gebruikt gaan worden?
 
John D

John D

10/05/2011 09:46:33
Quote Anchor link
en van waar naar waar?? Uit de bijgaande tekst is niet op te maken welk systeem naar welk systeem exporteert. Gaat het van de makelaarwebsite naar makelaars of gaat het van makelaarsystemen naar makelaarwebsite:
Ik ben bezig met het tunen van een makelaarswebsite. Daar hebben ze te maken met verschillende makelaars uit verschillende landen (en dus ook alles daaromheen...).
Sommige makelaars zouden graag een export willen doen van de objecten vanuit hun systemen. Onbekend is in welk formaat deze dan geëxporteerd zullen worden e.d. maar we zouden kunnen aangeven dat ze dat in een bepaald formaat moeten doen?
 
Allan de Bruin

Allan de Bruin

10/05/2011 09:57:27
Quote Anchor link
het zou een export van de makelaar naar de makelaarswebsite moeten zijn. De makelaars kunnen dan zelf, in hun eigen profiel, hun export uit hun eigen systeem (welke = onbekend) uploaden.
Dat is eigenlijk ook de kern van de vraag, en denk ik ook het meest verveldende, omdat het juist onbekend is welk systeem zij gebruiken, in welke formaten deze zou kunnen exporteren.
Hoop jullie nu meer inzicht te hebben gegeven?
 
John D

John D

10/05/2011 11:02:41
Quote Anchor link
Als ontvangend systeem (zijnde de makelaarswebsite) zorg je dat je csv kan ontvangen. De makelaars kunnen dan excel/csv aanleveren. Je kan ook een inventarisatie gaan doen bij al die makelaars, wat kunnen zij aanleveren maar meestal stelt het ontvangende systeem de eisen, bijvoorbeeld csv of xml.
 
Allan de Bruin

Allan de Bruin

10/05/2011 11:15:58
Quote Anchor link
@John, dat leek mij ook de meest makkelijke manier. Zijn er nog meer mensen die deze visie delen of hebben anderen een ander idee?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.