Afbeelding die al is geupload wijzigen / verwijderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gerben van Erkelens

Gerben van Erkelens

27/02/2009 23:50:00
Quote Anchor link
Dag allen,

Ik ben bezig met een website waar als volgt gewerkt gaat worden (ben nog bezig met de uitvoering).

Via een backend kan de eigenaar / webmaster een 5-tal categorieen bijhouden.
Deze staan al vast. Men kan hier een afbeelding kiezen en daarbij een Naam vermelden en een url en aangeven om welke categorie het gaat. Het opslaan van een url, naam en de afbeelding in een DB is het probleem niet lijkt mij, daar zijn duizenden scripts van te vinden.

echter is het de bedoeling dat er per foto die is geupload alles ook weer gewijzigd kan worden. Dus je drukt bijv. op wijzig en krijgt dan de huidige afbeelding te zien met alle informatie die dan te wijzigen is. Echter als je een nieuwe afbeelding kiest en upload wijzigt hij dat netjes in de DB, echter blijft in de map dan wel het oude plaatje achter. Deze wordt in de meeste gevallen nooit verwijderd. Is het mogelijk om dit met behulp van PHP uit te voeren?

Even voor de duidelijkheid. Ik ben nog niet geheel begonnen met het script. Op dit moment ben ik aan het uit denken hoe ik het het beste aan kan pakken. Iemand daar eveneens een idee voor?

Alvast bedankt voor de gedane moeite.

Groet,

Gerben
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 00:17:22
 
Leen M

Leen M

28/02/2009 00:00:00
Quote Anchor link
Een bestand verwijderen is niet zo moeilijk.
In het script waar je de nieuwe foto upload, laat je voordat je de bestandsnaam van de oude foto weggooit, deze verwijderen met de functie unlink().
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.