Afbeelding naar server

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tim Klein

Tim Klein

07/03/2014 15:50:27
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb net met deze tut een afbeeldingupload systeem gemaakt.

Nu heb ik 2 vragen:
1. Ik wil de afbeelding de gebruikersnaam geven die in de sessie staat ($_SESSION['username']). Wat en waar moet ik dan toevoegen?
2. Ik wil nu ook de afbeelding selecteren uit de database. Hoe doe ik dit?

Tim

P.S. Ik ben net begonnen met PHP, en weet nog niet heel veel over PHP.
Gewijzigd op 07/03/2014 15:53:21 door Tim Klein
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:33:42
 
Milo S

Milo S

07/03/2014 16:04:11
Quote Anchor link
De grootste truc bij het leren van PHP en eigenlijk alle programmeer zaken is gewoon goed zoeken en logisch nadenken. Het grootste gedeelte is Engels, dus als je iets zoekt probeer sommige dingen dan te vertalen.

Neem bijvoorbeeld punt 1 van jou vraag, je wilt een afbeelding hernoemen. Hoe noemen we dat in het Engels? Jawel hoor rename. Laat PHP nu net zo iets hebben!

Een afbeelding uit de database selecter is echter weer iets heel anders, iets wat naar mijn weten zelfs onmogelijk is. Wat echter wel kan is url / source uit een database halen.
Dus stel nou dat je bij het uploaden ook een INSERT query uitvoert, dan zou je dus in een kolom src de bestandsnaam en de extensie op kunnen slaan. Vervolgens bij het uitlezen vraag je dan kolom src op en je kunt een afbeelding tonen!
 
Tim Klein

Tim Klein

07/03/2014 21:02:10
Quote Anchor link
Renamesn snap ik. Wat moet ik nu precies renamen?

Tim
 
Milo S

Milo S

08/03/2014 10:58:21
Quote Anchor link
Als je de net geuploade afbeelding wilt een andere naam wilt geven zul je die dus moeten renamen. Als je wat verder naar beneden scrolt vind je ook voorbeelden van hoe de functie werkt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.