Afbeelding opslaan als

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wesley PHP

Wesley PHP

02/03/2011 20:09:15
Quote Anchor link
Beste phphelpers,

wat is de beste kwaliteit voor een afbeelding op een website, bijvoorbeeld een logo?
En waarom?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 02:29:31
 
Bram Boos

Bram Boos

02/03/2011 20:28:53
Quote Anchor link
Het beste kwaliteit afbeeldingen is TIFF, dan PNG, GIF en JPG. Qua grootte kun je het beter bij een JPG'tje houden aangezien de laadtijd dan nog wat te doen is.
 
Wouter J

Wouter J

02/03/2011 23:18:39
Quote Anchor link
Het licht er totaal aan wat je wilt. Kort door de bocht:
JPEG
+ Meest geschikt voor foto's
+ Veel kleuren
- Niet geschikt voor vlakken
- Niet doorzichtig

GIF
+ Geschikt voor vlakken
- Alleen 100% doorzicht of niet, geen tussenweg
- weinig kleuren

PNG
+ Beste kwaliteit
+ Alle soorten tussen de 0% en 100% doorzich.
PNG8
- Weinig kleuren
PNG24
- Groot bestand

Zie voor een hele goede tutorial hierover: Image types and usage in web design
 
Joakim Broden

Joakim Broden

03/03/2011 09:51:44
Quote Anchor link
Bram Boos op 02/03/2011 20:28:53:
Het beste kwaliteit afbeeldingen is TIFF, dan PNG, GIF en JPG. Qua grootte kun je het beter bij een JPG'tje houden aangezien de laadtijd dan nog wat te doen is.


TIFF kun je het beste alleen gebruiken bij Drukwerk en niet op het web. Ik zeg kies altijd voor gif omdat die het kleinste ruimte in beslag als ik transparantie gebruik ik voor PNG en voor foto's etc gebruik ik JPG.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

03/03/2011 11:19:29
Quote Anchor link
Om een voorbeeld te geven

Een logo in de trend van de avatar van Wesley PHP zou ik in gif maken.
Je ziet welomlijnde vlakken, een beperkt aantal welbepaalde kleuren.

Bij de avatar van Wouter J past dan weer beter een jpg. Je ziet zachte kleurenovergangen (=> veel verschillende kleurentinten), geen scherpe lijnen


Nu, png geeft je zowat the best of both worlds. Meestal zit je met png sowieso wel goed.
 
Wesley PHP

Wesley PHP

04/03/2011 22:39:48
Quote Anchor link
Maar als ik een website heb met verschillende afbeeldingen en ik geef ze allemaal een andere extensie dan word het ook zo'n rommeltje
 
Mar cel

Mar cel

04/03/2011 22:54:53
Quote Anchor link
In photoshop 'save for web and devices' kiezen, wordt de beste optie geselecteerd.
Gewijzigd op 04/03/2011 22:55:04 door Mar cel
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/03/2011 00:20:41
Quote Anchor link
Mar cel op 04/03/2011 22:54:53:
In photoshop 'save for web and devices' kiezen, wordt de beste optie geselecteerd.

Wat is dit nu weer voor onzin?

In save voor web kies je zelf voor de beste optie.

Gebruikelijk voor websites zijn gif, jpg en png.

Gif gebruik je voor vormen met weinig detail en weinig kleurnuances (zoals logo's) of voor transparantie (echter, gif transparantie levert niet heel geode kwaliteit.. voor goede kwaliteit en transparantie gebruik je png), jpg gebruik je voor afbeeldingen met veel detail en veel kleurnuances (zoals foto's) en png gebruik je met name wanneer je gebruik wil maken van transparantie waarbij een goede kwaliteit behouden moet blijven.
Gewijzigd op 05/03/2011 00:21:36 door Ozzie PHP
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.