Afbeeldingen opslaan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead DevOps Developer / Full stack / .NET Core / A

Bedrijfsomschrijving Bij dit mooie bedrijf ga je als Lead DevOps Developer in een ambitieus Scrum team werken aan software voor grote klanten. Er wordt gewerkt met de nieuwste technieken, zo draait de software op het Azure platform en wordt er gebruik gemaakt van Angular, ASP.NET Core, Web API 2, C# en Azure DevOps. Het groeiende team bestaat uit 3 collega's, hardwerkende professionals die met plezier aan de producten werken. Naast hard werken is er ook ruimte voor humor op de werkvloer. In jouw dagelijks werk zorg je ervoor dat het Development Team aangestuurd wordt, je bent bezig met de architectuur

Bekijk vacature »

.NET/C# ontwikkelaar

Ben jij de .Net ontwikkelaar die ons team komt versterken? Wat ga je doen? Als ervaren.Net/C# onwikkelaar zet jij jouw skillset in bij het ontwikkelen van nieuwe financiele applicaties en diensten die niet door de standaard systemen volledig worden geautomatiseerd. Je waarborgt de kwaliteit en security in ASP.Net en C#. Je komt te werken in multidisciplinaire Scrum/Agile team en samen zorgen jullie ervoor dat de transitie naar Cloud zo goed mogelijk verloopt. Wat breng je mee? Je klantgericht en enthousiast. Je loopt voorop in architecturen, tools en technieken die helemaal van deze tijd zijn. Daarnaast heb jij: • Afgeronde HBO-

Bekijk vacature »

Front-End Developer Design System

You work together with other development teams and designers to improve the webshop on a daily basis to make our customers happy. How do I become a Front-End Developer Design System at Coolblue? At Coolblue, we’re convinced that Design Systems help us build effective customer journeys. The dedicated Design System team collaborates with designers and developers alike to build a collection of tried and true building blocks, patterns & guidelines. You’ll look at the user-friendliness of our webshop and are convinced that great design should be accessible to all. You are passionate about developing consistent and effective User Experiences; you

Bekijk vacature »

Sr. Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Als ervaren DevOps Engineer zal je verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van nieuwe webapplicaties door middel van Oracle APEX en PL/SQL. Je houdt je bezig met het realiseren van mooie en innovatieve oplossingen, voortstormend uit de requirements die je hebt achterhaald bij diverse stakeholders. Naast web development ben je tevens verantwoordelijk voor het onderhouden een groot aantal complexe applicaties, het analyseren van problemen en hierbij met bruikbare oplossingen komen. Als onderdeel van een scrum team ondersteun je je DevOps collega's waar nodig en zorg je samen met hem voor het optimaliseren van de bedrijfssystemen. De organisatie is een energieleverancier

Bekijk vacature »

Fullstack .NET Developer

Bedrijfsomschrijving Over de hele wereld worden er per uur meer dan 50.000 producten per machine geproduceerd door de organisatie waar jij aan de slag gaat. Samen met ruim 300 collega's ben jij mede- verantwoordelijk voor de gehele productiecyclus. Je komt te werken in een dynamische werkomgeving waar een informele, fijne sfeer hangt en hoewel het bedrijf internationaal opereert met deze 300 werknemers zul je werken in een hecht team op het hoofdkantoor in Nederland. Een uniek aspect van de rol als Fullstack .NET Developer bij deze organisatie is jouw end-to-end betrokkenheid op het gehele ontwikkelingsproces. Zo ben je verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Senior C# .NET Core Developer / Azure / Docker / K

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant, een groot en bekend bedrijf in regio Eindhoven in de zakelijke dienstverlening, zoeken wij een Senior .NET Developer die wil werken aan diverse interne applicaties waar duizenden medewerkers mee werken. Zo worden er webportalen, CRM systemen en document management systemen in-house ontwikkeld. Ook worden er maatwerk-schillen om ingekochte pakketten gebouwd. Er wordt al jaren op het Azure platform gewerkt waarbij alle mogelijkheden worden benut zoals Azure Data Lake / Factory, gecombineerd met open source technieken. Als ontwikkelaar ben je vooral bezig met C#, MVC en Javascript frameworks. De organisatie omschrijft zichzelf als informeel en ambitieus met

Bekijk vacature »

GEO-ICT/Smallworld GIS Ontwikkelaar - Utilities

Bij onze klanten vormen Geographical Information System (GIS) systemen de basis van Asset Data Management. Zie jij het als een uitdaging om als onderdeel van een DevOps team de systemen van onze klanten mee te helpen vormgeven en continu te verbeteren? Wat ga je doen? Ons team heeft als doel nog relevanter te worden voor onze klantengroep van netbeheerders. Wij hebben een grote GEO-ICT practice en daarmee zijn we in staat een fundamenteel deel van de basisregistratie van assets voor onze klanten vorm te geven. Dat doen we door het bedenken van concepten, onze klanten te adviseren op GEO-ICT gebied

Bekijk vacature »

Azure Engineer

Senior Azure Engineer Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren Azure Engineer en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van € 5.000,-. Wat mag je nog meer verwachten? Als je met ons de uitdaging aangaat dan bieden we je het volgende: Dienstverband voor onbepaalde tijd Salaris tussen de € 4.000,- en € 4.500,- bruto per maand

Bekijk vacature »

Senior Java Developer - Public Transport

Werk jij graag op de grens van het onmogelijke en geef jij onze klanten bij de unit Public Transport een beslissende voorsprong in de markt? En ben jij een gedreven en ondernemende professional die vooroploopt in zijn/haar vakgebied? Wat ga je doen? Als Java consultant bij CGI maak je deel uit van de grootste en meest actieve Java community van Nederland. Als gedreven ontwikkelaar help je complexe systemen te realiseren voor onze klanten. Je maakt in eenvoudige taal aan een klant duidelijk welke software oplossingen op zijn of haar organisatie van toepassing kunnen zijn. Je legt de verbinding tussen business

Bekijk vacature »

Web Developer (m/w/d)

Web Developer Location: Heidelberg, Germany Staff category: Staff Member Job type: IT and Infrastructure Contract duration: 4 years (project related) Grading: 6, 7 or 8; depending on experience (monthly salary starting from 3.7k€ up to 4.8k€ after tax, plus other benefits) Closing date: 23 May 2021 Reference number: HD01967 About this position IT Services operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. In collaboration with the EMBL-EBI in Cambridge our team is creating and implementing a new web infrastructure for all EMBL websites. We are looking

Bekijk vacature »

Senior C# Developer

UPS Nederland zoekt een Senior Developer C# * Remote werken mogelijk Wil jij werken aan complexe IT-systemen bij een van de grootste logistieke werkgevers ter wereld? Als ontwikkelaar bij UPS werk je aan opkomende technologieën en DevOps processen om ervoor te zorgen dat onze logistieke processen zo soepel en efficiënt mogelijk verlopen. Dit ga je doen Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en concepten, bouwt efficiënte en testbare code, identificeert en integreert modulaire

Bekijk vacature »

Backend Developer XQuery

Bedrijfsomschrijving Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met XQuery en Vue.JS. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot zijn verantwoordelijkheden. Door COVID zoeken ze iemand die goed in staat in zelfstandig vanuit huis te werken. Functieomschrijving Ben jij een Back-end Developer en heb je ervaring met XQuery, NoSQL-databases, JSON en REST API's? Wil je meewerken aan een grootschalig project binnen een vooruitstrevende zorg omgeving? Reageer dan

Bekijk vacature »

.NET Developer / Azure

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is gevestigd in het hart van Brabant en wordt gezien als de één van de beste .NET development organisaties in de provincie. Dagelijks werk je hier met ruim 40 enthousiaste .NET Developers, verdeeld over 9 Scrum teams, aan zeer complexe backend systemen. De backend systemen staan in het teken van high-intensity en high-availabilitiy en zijn opgebouwd met onder andere: - C#; - ASP.NET MVC / ASP.NET Core; - Microservices Architectuur; - Azure; - WCF. De teams bestaan uit 3-5 ontwikkelaars, 1 of 2 vaste (technisch)testers, 1 informatie analist en een Product Owner. Je zal niet alleen schakelen

Bekijk vacature »

Full stack Developer meteorologische en hydrologis

Als C#.NET Developer geef jij klanten inzicht in hun meteorologische en hydrologische datagegevens. Denk hierbij aan gegevens over wind, zicht, temperatuur en neerslag, maar ook stroming of golven. Je werkt voor internationale klanten in de scheepvaart, luchtvaart en offshore. Het is een functie met veel vrijheid en eigen initiatief , waarbij je uiteenlopende klant vragen vertaald naar nieuw te ontwerpen software oplossingen. Wat vragen zij: Afgeronde HBO of WO studie richting Informatica, ICT of soortgelijk; Minimaal drie jaar C#/.NET ervaring; Ervaring met HTML, CSS, Angular, Typescript en CI; Ervaring met Azure is een pré; Je beheerst de Nederlands en Engelse

Bekijk vacature »

ETL Ontwikkelaar / Data Engineer BI - Public Trans

Ben jij een ervaren ETL ontwikkelaar / Data Engineer BI en wil jij zorgen dat onze klanten in de transportsector waarde kunnen halen uit data en de business kunnen voorzien van hoogwaardige informatieproducten, van dashboards tot complexe voorspelmodellen? Zoek jij een nieuwe uitdaging en een omgeving waar vrijheid, teamspirit en ondernemerschap onderdeel zijn van het DNA? Dan nodigen wij jou uit om verder te lezen! Wat ga je doen? CGI zoekt een ervaren en communicatief sterke ETL ontwikkelaar / Data Engineer BI die in een autonoom agile team kan werken middels de scrummethodiek en zich bezig gaat houden met het

Bekijk vacature »
Brian Valenburg

Brian Valenburg

01/06/2010 13:54:44
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben met een reserveringssysteem bezig en nu heb je allemaal verschillende bedrijven die kamers kunnen aanmaken voor hun eigen bedrijf.

Voor iedere kamer kunnen foto's worden geupload. Wat is nu de beste manier om dit op te slaan?

Mapje aanmaken met chmod777 en daar alles in opslaan? Het nadeel hiervan is, is dat alle foto's in één map staan. Dat lijkt me niet erg handig.

Zijn hier andere opties voor om dit te doen? Hoe doet Hyves dit bijvoorbeeld en is dat handig om na te maken of is een ander systeem aan te raden?

PHP hulp

PHP hulp

13/05/2021 18:22:52

Joren de Wit

Joren de Wit

01/06/2010 14:17:05
Quote Anchor link
De foto's kun je prima allemaal in 1 map opslaan. Sla vervolgens de bestandsnaam van de foto op in de database, gekoppeld aan het bijbehorende bedrijf.

Brian Valenburg

Brian Valenburg

01/06/2010 14:43:39
Quote Anchor link
Zijn mapjes per bedrijf ook een goed idee om het toch wat iets overzichtelijk te houden?

01/06/2010 15:25:22
Quote Anchor link
Dat kan ook ja, ik zou wel een zelf gegenereerde id ofzo doen dan, want soms hebben bedrijven tekens in hun namen staan die of gewoon niet in een bestandsnaam kan of die je er liever niet in wilt hebben.

Steff   an

Steff an

01/06/2010 15:38:29
Quote Anchor link
Ik zou sowieso de naam aanpassen of wat aan de naam toevoegen, zodat je niet in de knoei komt met bestanden die dezelfde naam hebben.

Justin S

Justin S

01/06/2010 15:45:16
Quote Anchor link
Wat ik deed bij mijn reserveringssysteem is zodra een bedrijf een kamer "aanmaakt", dan ook direct een mapje aanmaken met de ID die de kamer heeft in de database. Dan alle foto;s die er voor die kamer worden aangemaakt kregen de standaard benaming image_***.jpg, en dan liet ik deze automatisch doornummeren. Dus image_001.jpg, image_002.jpg. Dan krijg je een makkelijk te overzien en zo kan je ook bijvoorbeeld als een kamer verwijderd wordt, het bijbehorende mapje met foto's verwijderen (of op non actief zetten), zodat het je server een beetje schoon houdt :-)!

01/06/2010 15:51:12
Quote Anchor link
Zo'n naam als image_*.jpg zou ik niet doen, ik zou écht unieke namen doen. Stel er gaat wat mis, of je moet de bestanden verhuizen, dan heb je allemaal bestanden met dezelfde naam.

Terence Hersbach

Terence Hersbach

01/06/2010 15:53:22
Quote Anchor link
even voor de duidelijkheid:
Een groot aantal bestanden heeft meerdere nadelen:
- Op de shell kan je bepaalde commando's niet meer goed uitvoeren (argument list to long)
- Met FTP een lijst van bestanden inladen duurt enorm lang
- Zoeken door een map is ook trager dan mappen met 2 of 3 bestanden

daarbij heb je aan alleen id genoeg, verder zou ik er geen namen in doen (is niet nodig en levert alleen maar problemen op)

Justin S

Justin S

01/06/2010 15:59:22
Quote Anchor link
Karl Karl op 01/06/2010 15:51:12:
Zo'n naam als image_*.jpg zou ik niet doen, ik zou écht unieke namen doen. Stel er gaat wat mis, of je moet de bestanden verhuizen, dan heb je allemaal bestanden met dezelfde naam.

Maar als je daarin de goede mappenstructuur hebt maakt dat toch niet uit: voorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
-Images
--hotel_x
--- kamer_01
---- image_01.jpg
---- image_02.jpg

--- kamer_02
----image_01.jpg
----image_02.jpg

--hotel_y
---kamer_vissen
----image_01.jpg

---kamer_suite_abraham
---- image_01.jpg
---- image_02.jpg

Dan zijn de namen van de kamers toch leidend, en niet die van de image.
Ik vond het persoonlijk erg irritant dat je dan images in je database hebt staan omdat
de gebruiker spaties in de bestandsnaam heeft die dan in je database staan als:
plaatje%20van%20hotel%20001.jpg, en dan kan je natuurlijk die spaties wel weer trimmen
maar dan krijg je ook niet echt handige namen: plaatjevanhotel0001.jpg bijvoorbeeld.
Daarom heb ik voor die opzet gekozen.
Gewijzigd op 01/06/2010 16:01:14 door Justin S

Terence Hersbach

Terence Hersbach

01/06/2010 16:09:09
Quote Anchor link
waarom niet gewoon [id_van_plaatje].jpg ?

zelf deed ik t nog anders.. ik had de namen van de afbeeldingen gecodeerd met md5. De mappen maakte ik aan aan de hand van de eerste letters van de bestandsnaam. Dan had ik de volgende structuur:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
images
|- a
|  |-a
|  | |- aadfg983q4raf2329083qfw4g34.jpg
|  |-b
|    |- abasfwe43qfj3409pf9fqp8j93f.jpg
|    |- ab23423awgwe4j09a43gpoj4g23.jpg
|- f
   |-a
     |- faewoiqtjwpoefwaoejfpoiewjg.jpg

Zo krijg je nooit meer dan 16 mappen (md5 gaat niet verder dan de f). Een afbeelding terug zoeken doe je toch niet (waarom zou je?), dus mooie namen hebben toch geen zin.
Gewijzigd op 01/06/2010 16:09:47 door Terence Hersbach

Justin S

Justin S

01/06/2010 16:14:08
Quote Anchor link
Ja dat kan ook :-)! Maar het ging meer om het feit dat mappen + hernoemen van het plaatje wél zin hebben
in reactie op wat Karl Karl zei. Dus de methode is hetzelfde alleen de uitvoering iets anders.

Justin S

Justin S

01/06/2010 16:14:08
Quote Anchor link
Dat was een keer teveel op de reageerknop...
Gewijzigd op 01/06/2010 16:14:35 door Justin S

Brian Valenburg

Brian Valenburg

01/06/2010 18:31:21
Quote Anchor link
Bedankt voor alle antwoorden. MD5 is geen optie. Al hoe wel we nu nog niets met SEO doen, moet dat in de toekomst wel te doen zijn.

Ik ga denk ik mapjes met de id nummers van klanten aanmaken met als bestandsnamen:

id-naam-van-kamer.jpg met een regex die alleen nummers en cijfers filtert.

Of ik kan het wel als MD5 opslaan, dan vervolgens via .htaccess een redirect maken van
domeinnaam.nl/img/hotel/naam-van-hotel/naam-van-kamer.jpg die gekoppeld wordt aan:
domeinnaam.nl/img/id-hotel/id-kamer/md5hash.jpg d.m.v. een database koppeling..

Ik weet het echt niet haha..

Terence Hersbach

Terence Hersbach

01/06/2010 18:55:36
Quote Anchor link
Brian Valenburg op 01/06/2010 18:31:21:
Bedankt voor alle antwoorden. MD5 is geen optie. Al hoe wel we nu nog niets met SEO doen, moet dat in de toekomst wel te doen zijn.

Ik ga denk ik mapjes met de id nummers van klanten aanmaken met als bestandsnamen:

id-naam-van-kamer.jpg met een regex die alleen nummers en cijfers filtert.

Of ik kan het wel als MD5 opslaan, dan vervolgens via .htaccess een redirect maken van
domeinnaam.nl/img/hotel/naam-van-hotel/naam-van-kamer.jpg die gekoppeld wordt aan:
domeinnaam.nl/img/id-hotel/id-kamer/md5hash.jpg d.m.v. een database koppeling..

Ik weet het echt niet haha..

Je kan natuurlijk dmv mod rewrite alles doen wat je wilt!

01/06/2010 22:14:33
Quote Anchor link
Terence Hersbach op 01/06/2010 16:09:09:
waarom niet gewoon [id_van_plaatje].jpg ?

Op die manier bedoel ik ook.
Justin Streuper op 01/06/2010 16:14:08:
Ja dat kan ook :-)! Maar het ging meer om het feit dat mappen + hernoemen van het plaatje wél zin hebben
in reactie op wat Karl Karl zei. Dus de methode is hetzelfde alleen de uitvoering iets anders.

Ik zou wel de plaatjes hernoemen, maar dus naar een aparte id, niet naar image_001.jpg, image_002.jpg enzovoort.

Piet Verhagen

Piet Verhagen

01/06/2010 23:41:45
Quote Anchor link
Ik heb bij onze webshop tot op heden nog gewoon alle afbeeldingen(+-4000) in 1 map. In verleden wel al meerdere malen overwogen om ze te verdelen in mappen, maar tot op heden nog niet gedaan. Is namelijk eigen best wel veel extra geneuzel je in PHP code om dan vervolgens alles weer in goede banen te lijden... En ik doen idd ook met regexp alles wat anders is dan normale letters / cijfers eruit filteren en cijfer achtervoegen als bestandsnaam al bestaat.
Gewijzigd op 01/06/2010 23:43:39 door Piet Verhagen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.