Afsprakenkalender

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Bart C

Bart C

15/11/2012 23:19:25
Quote Anchor link
Hoi,

ik wil graag een afsprakenkalender gebaseerd deze hier: http://www.huisartsenpraktijkmontaigne-vromman.be/nl/stap-2?personid=3

Alleen krijg ik kop noch staart aan de opbouw van de database.

- welke tabellen heb ik nodig?
- hoe bepaal ik op welke tijdstippen (dag/uur) de dokterspraktijk open is (verschil tussen unavailable en normal)?
- hoe schrijf ik dan een afspraak weg?

Iemand die me op weg kan/wil helpen?

thx

PHP hulp

PHP hulp

20/06/2025 06:49:25

Chris PHP

Chris PHP

16/11/2012 07:49:57
Quote Anchor link
Hoeveel ervaring/kennis heb je van PHP/MySQL?

Dit is niet 'even' gemaakt en vaardigd een redelijk begrip van deze twee. Misschien is een Google agenda een optie? Of misschien Dailypilot?

Bart C

Bart C

16/11/2012 08:36:33
Quote Anchor link
Hoi Chris,

ik weet dat dit inderdaad wat werk zal vergen. De PHP en MySQL heb ik wel ervaring mee, ik heb al websites gemaakt maar steeds met vrij eenvoudige database-structuur met weinig relaties en koppeltabellen.

Het principe van de kalender vind ik prachtig en daarom wil ik daarop verder bouwen of beter gezegd, zelf maken. Het is voor een vriend die dokter is en ik beschouw het dan ook als een persoonlijk project met een leuke uitdaging.

Ik ben begin dit jaar begonnen aan een programma in C#. Tot daarvoor had ik geen enkele notie ervan en nu heb ik een programma gemaakt met kalender om reservaties in te voeren voor scholen die bij ons educatieve activiteiten volgen met gidsen. Dus als ik iets wil...dan ga ik ervoor! Maar mijn collega van de IT-dienst heeft me ook op weg geholpen met de database :-)

grtz
Gewijzigd op 17/11/2012 10:28:14 door Bart C

Tim van Norde

Tim van Norde

21/11/2012 17:05:34
Quote Anchor link
Ik pak het altijd zo aan, kwa database opbouw:

Stap 1. Bepaal wat je wil op slaan.
In jouw geval willen we datums, tijd en informatie van 'gebruikers' op slaan.
We hebben dus bijvoorbeeld:
Datum (dd-mm-jjjj)
Tijd (hh:mm)
Naam
Achternaam
Adres
Telefoonnummer
Straat (en straat nummer)
Rede van bezoek

Stap 2, Waar je wel wat aandacht aan moet besteden is Databasenormalisatie, voor een zo efficiënt mogelijke database. Dit is over het algemeen gewoon logisch nadenken!

Stap 3. Realiseren.
Waar begin je mee? Obviously de database, maar daarna.
Nu is dit antwoord in jouw geval heel simpel, want het is geen complete website, maar 1 module.

Hoe schrijf ik dan een afspraak weg?
Nou.. met sql :)

Succes! Als je meer vragen hebt horen we dat wel :)

Bart C

Bart C

22/11/2012 12:11:28
Quote Anchor link
Dag Tim,

ik besteed inderdaad aandacht aan Databasenormalisatie. Werkt veel makkelijker.

Het wegschrijven van een datum-tijd-persoonsgegevens is niet het probleem.
Waar ik wel mee zit is de database-opbouw van de kalender zelf.

De daguren lopen van 8u tot en met 21u. Dan ga ik er van uit dat de dokterspraktijk altijd gesloten is.
De eerste opdracht voor de dokter is het invoeren van zijn openingsuren. Welke momenten is de dokter beschikbaar (wordt per kwartier gerekend). Je kan niet verwachten dat hij z'n tijd moet besteden door elke dag alle vakjes aan te klikken waarop z'n praktijk open is. Er moet dus een soort standaardschema worden opgebouwd.

Dit heb ik zo proberen op te lossen: tbl_praktijkopen(ID, Weekdag, Moment_ID, Dokter_ID)
Ik werk niet met datums maar met de weekdag (maandag=1 tot...). De dokter krijgt een weekschema voor zich en kan daarop aanklikken welke dagen/momenten van de week hij werkt. Op die manier kan ik simpelweg de kalender week na week opbouwen vanuit die ene tabel. De query kijkt welke weekdag het die dag is en via een loop controleert hij dan welke dagmomenten (8-8:14, 8:15-8:30,..) er in de tabel staan. Als dat zo is, dan wordt dat vakje beschikbaar om een afspraak te maken.
Dit werkt goed.

Stel dat een dokter een half dagje sluit, dan kan ik nog een extra column in m'n tabel laten voorzien die het verschil laat zien tussen 'bezet door afspraak' of gewoon 'uitzonderlijk gesloten'. De dokter kan dat via eenzelfde kalender als de cliënten invoeren. Dit kan ook geen probleem opleveren.

Maar nu komt mijn probleem: stel, die dokter gaat in verlof voor een week of zelfs veel langer. Dat kan hij natuurlijk via bovenstaande methode aanvinken maar dat gaat lang duren. Zeker als het bvb een maand is. Dan dacht ik om te werken met periodes. Dit schema geldt van dag A tot dag B. Dat zou werken maar dat wil zeggen dat hij na een verlofperiode opnieuw een schema met de normale uren moet invullen van dag B tot ...

Hier zit ik een beetje vast. Je zou een systeem moeten hebben waarbij uitzonderlijk schema's het standaardschema overruled. Tips?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.