Afsprakenkalender

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »
Bart C

Bart C

15/11/2012 23:19:25
Quote Anchor link
Hoi,

ik wil graag een afsprakenkalender gebaseerd deze hier: http://www.huisartsenpraktijkmontaigne-vromman.be/nl/stap-2?personid=3

Alleen krijg ik kop noch staart aan de opbouw van de database.

- welke tabellen heb ik nodig?
- hoe bepaal ik op welke tijdstippen (dag/uur) de dokterspraktijk open is (verschil tussen unavailable en normal)?
- hoe schrijf ik dan een afspraak weg?

Iemand die me op weg kan/wil helpen?

thx

PHP hulp

PHP hulp

09/11/2024 03:55:49

Chris PHP

Chris PHP

16/11/2012 07:49:57
Quote Anchor link
Hoeveel ervaring/kennis heb je van PHP/MySQL?

Dit is niet 'even' gemaakt en vaardigd een redelijk begrip van deze twee. Misschien is een Google agenda een optie? Of misschien Dailypilot?

Bart C

Bart C

16/11/2012 08:36:33
Quote Anchor link
Hoi Chris,

ik weet dat dit inderdaad wat werk zal vergen. De PHP en MySQL heb ik wel ervaring mee, ik heb al websites gemaakt maar steeds met vrij eenvoudige database-structuur met weinig relaties en koppeltabellen.

Het principe van de kalender vind ik prachtig en daarom wil ik daarop verder bouwen of beter gezegd, zelf maken. Het is voor een vriend die dokter is en ik beschouw het dan ook als een persoonlijk project met een leuke uitdaging.

Ik ben begin dit jaar begonnen aan een programma in C#. Tot daarvoor had ik geen enkele notie ervan en nu heb ik een programma gemaakt met kalender om reservaties in te voeren voor scholen die bij ons educatieve activiteiten volgen met gidsen. Dus als ik iets wil...dan ga ik ervoor! Maar mijn collega van de IT-dienst heeft me ook op weg geholpen met de database :-)

grtz
Gewijzigd op 17/11/2012 10:28:14 door Bart C

Tim van Norde

Tim van Norde

21/11/2012 17:05:34
Quote Anchor link
Ik pak het altijd zo aan, kwa database opbouw:

Stap 1. Bepaal wat je wil op slaan.
In jouw geval willen we datums, tijd en informatie van 'gebruikers' op slaan.
We hebben dus bijvoorbeeld:
Datum (dd-mm-jjjj)
Tijd (hh:mm)
Naam
Achternaam
Adres
Telefoonnummer
Straat (en straat nummer)
Rede van bezoek

Stap 2, Waar je wel wat aandacht aan moet besteden is Databasenormalisatie, voor een zo efficiënt mogelijke database. Dit is over het algemeen gewoon logisch nadenken!

Stap 3. Realiseren.
Waar begin je mee? Obviously de database, maar daarna.
Nu is dit antwoord in jouw geval heel simpel, want het is geen complete website, maar 1 module.

Hoe schrijf ik dan een afspraak weg?
Nou.. met sql :)

Succes! Als je meer vragen hebt horen we dat wel :)

Bart C

Bart C

22/11/2012 12:11:28
Quote Anchor link
Dag Tim,

ik besteed inderdaad aandacht aan Databasenormalisatie. Werkt veel makkelijker.

Het wegschrijven van een datum-tijd-persoonsgegevens is niet het probleem.
Waar ik wel mee zit is de database-opbouw van de kalender zelf.

De daguren lopen van 8u tot en met 21u. Dan ga ik er van uit dat de dokterspraktijk altijd gesloten is.
De eerste opdracht voor de dokter is het invoeren van zijn openingsuren. Welke momenten is de dokter beschikbaar (wordt per kwartier gerekend). Je kan niet verwachten dat hij z'n tijd moet besteden door elke dag alle vakjes aan te klikken waarop z'n praktijk open is. Er moet dus een soort standaardschema worden opgebouwd.

Dit heb ik zo proberen op te lossen: tbl_praktijkopen(ID, Weekdag, Moment_ID, Dokter_ID)
Ik werk niet met datums maar met de weekdag (maandag=1 tot...). De dokter krijgt een weekschema voor zich en kan daarop aanklikken welke dagen/momenten van de week hij werkt. Op die manier kan ik simpelweg de kalender week na week opbouwen vanuit die ene tabel. De query kijkt welke weekdag het die dag is en via een loop controleert hij dan welke dagmomenten (8-8:14, 8:15-8:30,..) er in de tabel staan. Als dat zo is, dan wordt dat vakje beschikbaar om een afspraak te maken.
Dit werkt goed.

Stel dat een dokter een half dagje sluit, dan kan ik nog een extra column in m'n tabel laten voorzien die het verschil laat zien tussen 'bezet door afspraak' of gewoon 'uitzonderlijk gesloten'. De dokter kan dat via eenzelfde kalender als de cliënten invoeren. Dit kan ook geen probleem opleveren.

Maar nu komt mijn probleem: stel, die dokter gaat in verlof voor een week of zelfs veel langer. Dat kan hij natuurlijk via bovenstaande methode aanvinken maar dat gaat lang duren. Zeker als het bvb een maand is. Dan dacht ik om te werken met periodes. Dit schema geldt van dag A tot dag B. Dat zou werken maar dat wil zeggen dat hij na een verlofperiode opnieuw een schema met de normale uren moet invullen van dag B tot ...

Hier zit ik een beetje vast. Je zou een systeem moeten hebben waarbij uitzonderlijk schema's het standaardschema overruled. Tips?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.