Afsprakenkalender

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »
Bart C

Bart C

15/11/2012 23:19:25
Quote Anchor link
Hoi,

ik wil graag een afsprakenkalender gebaseerd deze hier: http://www.huisartsenpraktijkmontaigne-vromman.be/nl/stap-2?personid=3

Alleen krijg ik kop noch staart aan de opbouw van de database.

- welke tabellen heb ik nodig?
- hoe bepaal ik op welke tijdstippen (dag/uur) de dokterspraktijk open is (verschil tussen unavailable en normal)?
- hoe schrijf ik dan een afspraak weg?

Iemand die me op weg kan/wil helpen?

thx

PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 13:25:53

Chris PHP

Chris PHP

16/11/2012 07:49:57
Quote Anchor link
Hoeveel ervaring/kennis heb je van PHP/MySQL?

Dit is niet 'even' gemaakt en vaardigd een redelijk begrip van deze twee. Misschien is een Google agenda een optie? Of misschien Dailypilot?

Bart C

Bart C

16/11/2012 08:36:33
Quote Anchor link
Hoi Chris,

ik weet dat dit inderdaad wat werk zal vergen. De PHP en MySQL heb ik wel ervaring mee, ik heb al websites gemaakt maar steeds met vrij eenvoudige database-structuur met weinig relaties en koppeltabellen.

Het principe van de kalender vind ik prachtig en daarom wil ik daarop verder bouwen of beter gezegd, zelf maken. Het is voor een vriend die dokter is en ik beschouw het dan ook als een persoonlijk project met een leuke uitdaging.

Ik ben begin dit jaar begonnen aan een programma in C#. Tot daarvoor had ik geen enkele notie ervan en nu heb ik een programma gemaakt met kalender om reservaties in te voeren voor scholen die bij ons educatieve activiteiten volgen met gidsen. Dus als ik iets wil...dan ga ik ervoor! Maar mijn collega van de IT-dienst heeft me ook op weg geholpen met de database :-)

grtz
Gewijzigd op 17/11/2012 10:28:14 door Bart C

Tim van Norde

Tim van Norde

21/11/2012 17:05:34
Quote Anchor link
Ik pak het altijd zo aan, kwa database opbouw:

Stap 1. Bepaal wat je wil op slaan.
In jouw geval willen we datums, tijd en informatie van 'gebruikers' op slaan.
We hebben dus bijvoorbeeld:
Datum (dd-mm-jjjj)
Tijd (hh:mm)
Naam
Achternaam
Adres
Telefoonnummer
Straat (en straat nummer)
Rede van bezoek

Stap 2, Waar je wel wat aandacht aan moet besteden is Databasenormalisatie, voor een zo efficiënt mogelijke database. Dit is over het algemeen gewoon logisch nadenken!

Stap 3. Realiseren.
Waar begin je mee? Obviously de database, maar daarna.
Nu is dit antwoord in jouw geval heel simpel, want het is geen complete website, maar 1 module.

Hoe schrijf ik dan een afspraak weg?
Nou.. met sql :)

Succes! Als je meer vragen hebt horen we dat wel :)

Bart C

Bart C

22/11/2012 12:11:28
Quote Anchor link
Dag Tim,

ik besteed inderdaad aandacht aan Databasenormalisatie. Werkt veel makkelijker.

Het wegschrijven van een datum-tijd-persoonsgegevens is niet het probleem.
Waar ik wel mee zit is de database-opbouw van de kalender zelf.

De daguren lopen van 8u tot en met 21u. Dan ga ik er van uit dat de dokterspraktijk altijd gesloten is.
De eerste opdracht voor de dokter is het invoeren van zijn openingsuren. Welke momenten is de dokter beschikbaar (wordt per kwartier gerekend). Je kan niet verwachten dat hij z'n tijd moet besteden door elke dag alle vakjes aan te klikken waarop z'n praktijk open is. Er moet dus een soort standaardschema worden opgebouwd.

Dit heb ik zo proberen op te lossen: tbl_praktijkopen(ID, Weekdag, Moment_ID, Dokter_ID)
Ik werk niet met datums maar met de weekdag (maandag=1 tot...). De dokter krijgt een weekschema voor zich en kan daarop aanklikken welke dagen/momenten van de week hij werkt. Op die manier kan ik simpelweg de kalender week na week opbouwen vanuit die ene tabel. De query kijkt welke weekdag het die dag is en via een loop controleert hij dan welke dagmomenten (8-8:14, 8:15-8:30,..) er in de tabel staan. Als dat zo is, dan wordt dat vakje beschikbaar om een afspraak te maken.
Dit werkt goed.

Stel dat een dokter een half dagje sluit, dan kan ik nog een extra column in m'n tabel laten voorzien die het verschil laat zien tussen 'bezet door afspraak' of gewoon 'uitzonderlijk gesloten'. De dokter kan dat via eenzelfde kalender als de cliënten invoeren. Dit kan ook geen probleem opleveren.

Maar nu komt mijn probleem: stel, die dokter gaat in verlof voor een week of zelfs veel langer. Dat kan hij natuurlijk via bovenstaande methode aanvinken maar dat gaat lang duren. Zeker als het bvb een maand is. Dan dacht ik om te werken met periodes. Dit schema geldt van dag A tot dag B. Dat zou werken maar dat wil zeggen dat hij na een verlofperiode opnieuw een schema met de normale uren moet invullen van dag B tot ...

Hier zit ik een beetje vast. Je zou een systeem moeten hebben waarbij uitzonderlijk schema's het standaardschema overruled. Tips?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.