Agenda, dag in nieuw venster

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robert-Jan De Vries

Robert-Jan De Vries

31/08/2007 21:55:00
Quote Anchor link
Dag allemaal,

Sinds kort heb ik een agenda op mijn website. Script hier op phphulp gevonden en mooi werkend gekregen. Alleen nu wil ik eigenlijk dat de inhoud van een dag in een popup wordt weergegeven als ik in de agenda op een dag klik.

De link die hier mee gemoeid is is volgens mij
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
 echo "<td valign=\"top\" class=\"kaltexr\" onclick=\"window.location.href='index.php?page=jour&jour=$the_day&mois=$this_month&annee=$this_year'\" onMouseOver=\"this.style.backgroundColor='#E9ECEF';\" onMouseOut=\"this.style.backgroundColor='#CDD2D9'\" bgcolor=#CDD2D9><b>$the_day</b><br>";

?>



window.location.href='index.php?page=jour&

Dit deel dan voornamelijk. Omdat ik het niet als een inc wil had ik dit ervan gemaakt zodat alleen die jour.php wordt weergegeven:

window.open='?/incs/jour.php?jour

Maar als ik dan op een dag klik dan gebeurd er niks. Geen melding of iets dergelijks. Hoe kan ik dit oplossen? Wat moet ik doen om die dag juist te laten openen in een popup? Google kwam voornamelijk met die window.open oplossing, maar dat werkte niet voor mij.

En hoe kan ik de width etc dan aangeven van die popup?

Dank alvast!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert-Jan De Vries
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 00:38:10
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

31/08/2007 23:33:00
Quote Anchor link
je gebruikt de verkeerde javascript methode:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
echo '
<a href="javascript:void window.open(\'index.php?page=jour&jour='
.$the_day.'&mois='.$this_month.'&annee='.$this_year.'\', \'vensternaam\', \'status=no,toolbar=no,scrollbars=no,titlebar=no,menubar=no,resizable=no,width=600,height=800,directories=no,location=no\');">
link</a>'
;[/code]

ik denk dat als je hier even mee speelt dat het dan gaat werken ;)
 
Robert-Jan De Vries

Robert-Jan De Vries

01/09/2007 11:17:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je hulp Terence.

Alleen kom ik er zo ook nog niet uit. Ik heb dit script gevonden op phphulp, mijn kennis van PHP gaat zo ver dat ik alles wel redelijk aan kan passen. Maar soms gaat het me de pet te boven. Ik heb op google al heel veel info over window.open doorgelezen en het is vrij eenvoudig.

Ik krijg het alleen niet goed omdat ik niet helemaal doorheb waar ik nou precies alles moet plaatsen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
echo "<td valign=\"top\" class=\"kaltexr\" onclick=\"window.location.href='index.php?page=jour&jour=$the_day&mois=$this_month&annee=$this_year'\" onMouseOver=\"this.style.backgroundColor='#FEFFBF';\" onMouseOut=\"this.style.backgroundColor='#FEFF97'\" bgcolor=#FEFF97><b>$the_day</b><br>";

?>


Kijk ik wil graag al die this.style.backgroundColor etc in die link laten staan en ik krijg hem gewoon er niet goed in. Zoals hij nu is werkt het dus allemaal in principe goed, alleen opent hij jour.php als include op dezelfde pagina. En ik wil dus dat jour.php als popup naar boven komt als je op een dag klikt in de agenda. Bedankt voor je hulp!
 
Robert-Jan De Vries

Robert-Jan De Vries

01/09/2007 12:46:00
Quote Anchor link
Ik heb hem !
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.