Ajax call om de 2 seconden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Albert de Wit

Albert de Wit

11/04/2013 10:38:21
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een pagina waar een chart word geladen die aan de hand van nummers uit een JSON object word getekend. Die chart laat ik nu verversen om de 2 seconden. Hoe ver kan ik gaan hiermee? Wat kan mijn stukje hosting aan? Ik ben 1 van de 4 gebruikers. Dat zou dus betekenen dat elke 2 seconden 4 ajax requests worden gemaakt. Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om het te verversen om de seconde of de halve seconde zonder dat het consequenties heeft voor mijn stukje hosting? Hoe zwaar is zo'n ajax call? Gewoon hetzelfde als een normale pagina laden?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 05:35:28
 
Jaron T

Jaron T

11/04/2013 10:42:47
Quote Anchor link
hoe weten wij wat jouw hosting is? en gebaseerd op hoeveel users?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

11/04/2013 10:55:28
Quote Anchor link
Ik ben 1 van de 4 gebruikers. Ik weet niet precies wat mijn hosting is. Ik hoopte eigenlijk te vragen of zoiets bepaalde hosting nodig heeft.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

11/04/2013 10:59:16
Quote Anchor link
Ligt er ook aan of de JSON dynamisch is of niet. En hoeveel berekeningen er gemaakt moeten worden om de JSON samen te stellen.

Maar waarom wil je zo vaak nieuwe data ophalen, is minder vaak niet net zo goed?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

11/04/2013 11:05:15
Quote Anchor link
Ik zit er een beetje in van 'hoe frequenter hoe beter'.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

11/04/2013 11:52:13
Quote Anchor link
Dat ligt natuurlijk ook aan de data; zijn er zoveel wijzigingen en is het elke halve seconde te berekenen door de server. Zo ja, dan is het gewoon een kwestie van uitproberen. Als jij al niet weet of je server het aankan of wat de specificaties zijn, dan kunnen wij het helemaal niet voor je bepalen.

Mocht je echt van iemand anders een bevestiging willen hebben, dan kan je altijd nog eens contact opnemen met de beheerder van de server.

[Edit: Typo]
Gewijzigd op 11/04/2013 11:52:42 door Elwin - Fratsloos
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.