Ajax live search traag bij veel records

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Matthijs M

Matthijs M

17/08/2011 15:48:31
Quote Anchor link
Van w3schools heb ik het wel bekende Live Seach script met Ajax overgenomen. Hierover ben ik zeer content als is voor zoeken binnen een XML bestand met zo'n 50 records. Alleen heb ik nu een XML bestand van meer dan 2000 records.

Je snapt het al... tien seconden gemiddeld om te laden, das geen live search meer natuurlijk.

Wat het script doet is, volgens mij?, eerst het hele XML bestand doorzoeken en dan de resultaten weergeven. Is er een mogelijkheid om de eerst gevonden records gelijk weer te geven?

Hier de stukken:
http://www.w3schools.com/PHP/php_ajax_livesearch.asp
Gewijzigd op 17/08/2011 15:49:14 door Matthijs M
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 05:08:54
 
Jo colling

jo colling

17/08/2011 15:54:34
Quote Anchor link
Volgens mij kan je het best gaan werken met Mysql.
 
Matthijs M

Matthijs M

17/08/2011 16:15:00
Quote Anchor link
Ok, uit een array halen of iets? Ik zie daar niet zo snel de oplossing omdat: de traagheid zit het met name in het aantal combinatie wat hij moet zoeken(?). Als je "opt" intikt zoekt hij: hoopt, loopt, optimaal, optisch, kopt, stopt etc. Zou het niet altijd beter zijn dat hij bijvoorbeeld alleen de eerste 10 suggesties weer geeft? Stel je voor dat Google alle mogelijk suggesties zou weergeven? Om maar even een krankzinnig voorbeeld te geven.

Ik die hoek zit ik meer te zoeken :-) Maar bedankt voor je reactie.
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

17/08/2011 16:54:27
Quote Anchor link
Als je deze inhoud in een MySQL-database zet, kun je zoeken met de LIKE-functie. En het limiet kun je doen met de LIMIT-functie

Nouja, eigenlijk is het niet echt een functie, maar meer een onderdeel v.d query, ik kon zo snel niet op een andere naam komen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.