Ajax php class function

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Derk  Janssen

Derk Janssen

06/01/2012 00:55:48
Quote Anchor link
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje.
Is het mogelijk om met ajax direct een function aan de roepen die in een php class zit?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 20:17:31
 
Eddy B

Eddy B

06/01/2012 01:58:02
Quote Anchor link
Hier kunnen we niks mee, wil je PHP gebruiken als Javascript? Dat is namelijk onmogelijk.
 
Derk  Janssen

Derk Janssen

06/01/2012 02:18:22
Quote Anchor link
Sorry Eddy,
Mischien een beetje onduidelijk.
Ik wil graag van uit javascript met een ajax request een php function aan roepen in een class.
Dus zonder eerst zie voorbeeld hier onder.
Maar direct een php class met de juiste function aan te roepen van uit javascript.
Zo dat ik niet buiten de class hoef te werken.
Is dit mogelijk.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
if($_GET['action']=="addComment"){
   $Comment = new comment();
}
 
Kris Peeters

Kris Peeters

06/01/2012 08:44:19
Quote Anchor link
Ajax is: javascript (dit draait op de pc van de gebruiker) die in de achtergrond surft naar een bepaalde pagina (op de server).

Daarbij heeft het de zelfde mogelijkheden die (die zelfde) gewone gebruiker heeft als hij naar die pagina surft.

Beide hebben GET, POST tot hun beschikking; ook de zelfde SESSION en COOKIES , ...

Ajax kan dus surfen naar gelijk welke url binnen jouw site. Ajax haalt dan de zelfde informatie op die jij ook zou kunnen ophalen als je naar de zelfde url surft.
Gewijzigd op 06/01/2012 08:45:44 door Kris Peeters
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.