ajax request in een ajax request

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stefan Renne

stefan Renne

31/03/2011 19:41:06
Quote Anchor link
Vraagje,

Ik heb een javascriptje geschreven (jquery $.get) waarmee de content van result.php met de get waarde van "naam" in een div met class="result" in de index.php wordt geschreven.
Nu vroeg ik mezelf dus af of het mogelijk is om in die result.php pagina de pagina te verversen en ook een andere waarden aam "naam" mee te geven waarna de nieuwe informatie vervolgens in die ene div met class="result" in index.php worden geschreven.

Alvast bedankt!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$.get('/include/result.php', {
naam: naamvar },function(data) {$('.result').html(data);}
);
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 14:39:01
 

31/03/2011 19:43:50
Quote Anchor link
Ik volg niet precies wat je doet.
 
Stefan Renne

stefan Renne

31/03/2011 19:49:55
Quote Anchor link
mmmm hoe kan ik dit gemakkelijk uitleggen.

Ik heb een index.php met daarin een tabel en pagina nummers, de gegevens van die tabel wil ik dmv ajax weergeven (in de index staat dus geen tabel en geen pagina nummers maar alleen een div waarin de content van result.php komt), die gegevens worden dus in result.php "gemaakt" aan de hand van de get waarden die meegestuurd worden in de jquery request.
Omdat ik meerdere pagina's aan gegevens heb (er worden maar 20 resultaten per pagina weergeven) wil ik dus dat het in die result.php mogelijk is om van pagina te veranderen en dus dacht ik eraan om nog een get waarde mee te sturen genaamd "pagina" alleen moet die get waarde dus vanuit de result.php aangepast kunnen worden.
(De rest van de resultaten verbergen is trouwens geen optie)
Gewijzigd op 31/03/2011 19:50:55 door stefan Renne
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/03/2011 20:53:29
Quote Anchor link
Zo aan je titel "ajax request in een ajax request" te lezen heb je niet helemaal in de gaten waar je mee bezig bent.

Verdiep je eerst eens in JQuery, alvorens voor een poep en een zucht hier vragen over te gaan stellen die elders beantwoord zijn. (voorbeelden zat op jquery.com)
 
Jelmer -

Jelmer -

01/04/2011 00:08:04
Quote Anchor link
Ik denk dat het gemakkelijker is om eerst de niet-ajax variant van dit te bouwen: dus gewoon een pagina index.php met de tabel zoals die in results.php wordt gegenereerd, en links naar volgende resultaten.

Als dat werkt, kan je vervolgens met jQuery die volgende- en vorige-linkjes overnemen (click-event-listener erop met e.preventDefault() om de normale werking van de link te blokkeren) en dan vanuit daar je ajax request te doen. Op het antwoord van die request voer je dan weer je functie uit die de volgende/vorige links overneemt en die DOM-nodes gebruik je om de huidige tabel te vervangen. Dat laatste hoeft niet eens als je .live gebruikt.

Heel simpel is het eigenlijk. Stel dat index.php een div met id result heeft die je wilt overnemen, en de volgende links hebben de class next, dan kan je iets maken a la: (niet getest)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$('#result a.next').live('click', function(e)
{
    $('#result').load($(this) + ' #result');
    e.preventDefault();
}

De code in index.php hoef je niet eens aan te passen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.