AJAX

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »
Eric Cartman

Eric Cartman

21/02/2006 16:55:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,
Ik ben net eventjes begonnen met AJAX, maar na een uurtje prutsen klopt er nog geen hout van. Ik krijg steeds maar deze fout de Javascript-Console van Firefox:
Fout verzend is not defined

Ik snap echt niet wat ik fout doe, ik weet toch echt zeker dat ik die functie verzend heb gedefeniëerd:

(...)
<script language="text/javascript">
function createHTTPHandler(){
httphandler = false;

if (!httphandler && typeof XMLHttpRequest!='undefined') {
httphandler = new XMLHttpRequest();
}
else {
alert('Sorry, maar ik kan het gewoon niet denk ik');
}

return httphandler;
}

function verzend() {
XMLHTTPObject.open('GET', 'pagina.php?q=1234', true);
XMLHTTPObject.onreadystatechange = change();
XMLHTTPObject.send(null);
}

function change() {
var inhoudDiv = document.getElementById('inhoud');
inhoudDiv.innerHTML = XMLHTTPObject.responseText;
}

var XMLHTTPObject = createHTTPHandler();
</script>

<p onclick="verzend()">Klik hier</p>

<div id="inhoud"></div>
(...)

Wie weet er wel wat er hier fout aan is? En hoe kan ik het oplossen?

De pagina 'pagina.php' geeft overigens gewoon de hash neer van de globale array GET.

--edit--
Klein foutje, had geen object aangemaakt :S, welliswaar blijft het probleem nog steeds bestaan...
Gewijzigd op 21/02/2006 17:14:00 door Eric Cartman
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 01:16:25
 
Jelmer -

Jelmer -

21/02/2006 17:36:00
Quote Anchor link
XMLHTTPObject.onreadystatechange = change();
die regel moet zijn
XMLHTTPObject.onreadystatechange = change;
zonder de (). Je wil namelijk niet de functie uitvoeren en z'n return-waarde toewijzen aan onreadystatechange, maar de functie zelf ;)

En pas bij readystate nummer 4 kan je de inhoud van xmlhttprequest.responseText uitlezen, want dan is de request pas klaar. Dus iets erbij als....

function change() {
if(XMLHTTPObject.readystate == 4) {
var inhoudDiv = document.getElementById('inhoud');
inhoudDiv.innerHTML = XMLHTTPObject.responseText;
}
}
 
Eric Cartman

Eric Cartman

21/02/2006 17:46:00
Quote Anchor link
Bedankt Jelmer, ik heb gedaan wat je gezegd had, alleen blijf ik nog steeds de fout houden en gebeurd er veranderd de inhoud van de div ook niet... Ben ik nog iets vergeten ofzo?

--edit--
typo...
Gewijzigd op 21/02/2006 17:46:00 door Eric Cartman
 
Jelmer -

Jelmer -

21/02/2006 18:01:00
Quote Anchor link
Na wat geklooi, bleek als eerst dat je script-tag niet geparsed werd. Weg met language, en dan doet hij het. language moet namelijk 'type' zijn.

En dan, niet vergeten dat javascript case-sensitive is. Dus niet readystate, maar readyState (moest ik ook weer even ontdekken)

Het resutlaat dat ik had, wat wel werkte:
<html>

<head>

<script>

function createHTTPHandler(){
httphandler = false;

if (!httphandler && typeof XMLHttpRequest!='undefined') {
httphandler = new XMLHttpRequest();
}
else {
alert('Sorry, maar ik kan het gewoon niet denk ik');
}

return httphandler;
}

function doeiets() {

XMLHTTPObject.open('GET', 'pagina.php?q=1234', true);
XMLHTTPObject.onreadystatechange = change;
XMLHTTPObject.send(null);
}

function change() {

//alert('Readystate: '+XMLHTTPObject.readyState);

if(XMLHTTPObject.readyState == 4){

var inhoudDiv = document.getElementById('inhoud');
inhoudDiv.innerHTML = XMLHTTPObject.responseText;

}
}
var XMLHTTPObject = createHTTPHandler();


</script>
</head><body>
<p onclick="doeiets()">Klik hier</p>

<div id="inhoud">Hoi</div>

</body>

</html>
 
Eric Cartman

Eric Cartman

21/02/2006 18:09:00
Quote Anchor link
Ja, bedankt Jelmer, die doet het wel.
 

21/02/2006 18:58:00
Quote Anchor link
<script type="text/javascript"> had je moeten gebruiken.
 
Eric Cartman

Eric Cartman

21/02/2006 19:50:00
Quote Anchor link
Ja, ik weet het, ik weet ook niet hoe ik aan language kom...
 

21/02/2006 20:44:00
Quote Anchor link
Language is ooit gebruikt. Tegenwoordig een afgekeurd attribuut.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.