alle gemaakte sessions objecten uitlezen (server)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fuzzie -

fuzzie -

08/07/2007 21:00:00
Quote Anchor link
Hi,
Ik weet niet precies hoe ik dit zal moeten gaan omschrijven, ik probeer dus iets te schrijven (ben eerst maar info gaan zoeken over alle session functies), of de user nog steeds op de site actief is met een session, je kan er dus vanuit gaan dat als de session niet meer bestaat, de persoon is uitgelogt of de browser is gesloten (na alles wat ik erover heb gelezen is dat ook het geval) ..

Ik vraag me dus af of het mogelijk is session objecten van de server op te vragen (welke dus zijn aangemaakt) en te vragen of deze nog steeds bestaan, zo niet dan kan ik een bepaalde code uitvoeren ..

Als ik de session objecten niet kan bereiken, dan de sessid opslaan in een db of file, en dan vragen of de sessid nog bestaat, maar het opvragen van de session objecten (misschien doormiddel van de session_id) interesseert me nog het meest..

Misschien snapt iemand wat ik wil doen :) ..

Ik schrijf de interval programmering trouwens in AJAX ..

Later,
Fuzz
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 08:28:44
 
Jelmer -

Jelmer -

08/07/2007 22:33:00
Quote Anchor link
Sessies worden niet direct nadat je de browser hebt gesloten weggegooid, het is meer iets in de richting van verwaarloost. En eens in de zoveel tijd komt er dan een schoonmaak-opdracht langs die alle sessies die een bepaalde tijd niet meer zijn uitgelezen verwijderd.

Je zou een lijst van al deze bestandjes kunnen maken, maar dan zal je wel eerst de sessies moeten scheiden van alle andere sessies op de server. Meestal staan ze met z'n allen in de temp-map. Maar via ini_set zou je ze vrij gemakkelijk moeten kunnen verplaatsen naar een eigen mapje. Dan moet je ze nog uitlezen. Ik denk dat unserialize dat trucje wel kan, maar of het snel is... Al met al is gewoon een database hiervoor gebruiken een stuk makkelijker.

(En alsjeblieft, AJAX is geen taal, het is niets meer dan een manier, een van de vele manieren om gegevens op te vragen middels Javascript zonder de pagina te hoeven herladen. Dus zeggen 'programmeren in AJAX' doet je alleen maar overkomen alsof je eigenlijk niet weet waar je het over hebt...)
 
Fuzzie -

fuzzie -

08/07/2007 23:01:00
Quote Anchor link
Uh, naja in ieder geval bedankt voor je reactie ..

Ach ja, en de rest van je opmerking .. ik weet niet waar ik over praat, dus zal ik maar geen discussie starten ..

Later,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door fuzzie -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.