Alleen resultaten wanneer 6 of meer rijen in andere tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rene Schellevis

Rene Schellevis

12/07/2022 13:23:20
Quote Anchor link
Goedemiddag beste mensen,


Voor een statistieken script voor een race-spel heb ik een aantal tabellen die races en bijbehorende coureurs bijhouden.
Ik ben bezig met een overzicht pagina die de laatste 3 races laat zien met 6 of meer coureurs, welke minimaal 1 ronde hebben gereden.

Tabel races;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
race_id | server_naam | datum


en een tabel drivers;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
race_id | firstName | lastName | laps


Nu zijn er op de servers soms races met maar 2 man. Die hoef ik in dit overzicht niet.


Met wat ik geprobeerd heb krijg ik wel de drivers die minimaal 1 ronde hebben gereden. Maar een race met 4 drivers komt dan door. Ik weet gewoon niet hoe ik in een query het aantal resultaten kan tellen zodat een race_id 6 man heeft met minimaal 1 ronde. Mijn kennis op SQL is daarin te beperkt. Ik denk dat ik moet zoeken in de richting van Inner join met Select count, maar de queries duizelen me inmiddels.


De query moet dus alleen laatste 3 races zien wanneer laps > 0, driver-count = > 5.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :)


Vriendelijke groet,


René
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.