als je dan toch....

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Takke

takke

07/01/2008 17:13:00
Quote Anchor link
Gaat leren welk boek kun je dan het beste nemen?????

Ik heb een boek liggen van arjan burger maar krijg daar nou geen warme gevoelens van.... Het is al weer verouderd(geen sessie odnerwerpen en werkt bijna niet met $_POST[]) en ik zoek eigenlijk een goed boek voor de beginnende programmeur.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:03:20
 
Jacco Engel

Jacco Engel

07/01/2008 17:16:00
Quote Anchor link
http://nl3.php.net
http://www.google.nl
http://www.phphulp.nl

Vragen staat vrij

Domme vragen bestaan niet.
Domme manieren om een vraag te stellen wel.

Stel jezelf een simpel doel en begin bij het begin. (bijv een gastenboek waarvoor je moet inloggen om te kunnen reageren)

Het begin is niet je loginscript wat veel mensen schijnen te denken maar het begin is je database en wel normaliseren.

Vervolgens begin je met behulp van php.nl phphulp en google gewoon en je ziet wel waar het schip standt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
 
Frank -

Frank -

07/01/2008 17:16:00
Quote Anchor link
Larry Ullman heeft een paar goede boeken geschreven over PHP.

De SQL in de voorbeelden is alleen niet je-van-het, maar dat leer je snel genoeg af. De PHP en de logica zit uitstekend inelkaar!
 
Takke

takke

07/01/2008 17:21:00
Quote Anchor link
Goed, Jacco... eindeloos een reactie formuleren om iemand als mijzelf via een sarcastische manier te beantwoorden,. is niet echt een gratieuze afhandeling van iemand die verder wil...

Een simpele url naar iets is wel voldoende....


Thanx.....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door takke
 
Jacco Engel

Jacco Engel

07/01/2008 17:23:00
Quote Anchor link
Als ik sarcastisch ben merk je dat wel omdat ik dan niet vriendelijk ben of te beroerd ben om je uit te schelden voor iemand met hersenen het formaat van een garnaal.

Ik heb alles geleerd op de door mij omschreven manier. Nog nooit een php-boek aan de binnenkant gezien :)
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

07/01/2008 17:24:00
Quote Anchor link
Die tut van Blanche van laatst over PHP & die nieuwe over mysql?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

07/01/2008 17:24:00
Quote Anchor link
PHP Beginners handleiding

Hiermee kun je wel even uit de voeten ;-)
 
Takke

takke

07/01/2008 17:27:00
Quote Anchor link
Bedankt allen, deze vraag is omdat ik dan tijdens mijn werk kan studeren en internet is niet altijd voorhanden... Ben al stukken zelf op papier aan het schrijven hetgeen een garnaal goed af kan.. Ik zal het een en ander wel printen.....
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

07/01/2008 17:28:00
Quote Anchor link
Je kunt toch die tuts even uitprinten? Phphulp heeft printversie geloof ik bij tuts en scripts.
 
Jacco Engel

Jacco Engel

07/01/2008 18:03:00
Quote Anchor link
Endy schreef op 07.01.2008 17:27:
Bedankt allen, deze vraag is omdat ik dan tijdens mijn werk kan studeren en internet is niet altijd voorhanden... Ben al stukken zelf op papier aan het schrijven hetgeen een garnaal goed af kan.. Ik zal het een en ander wel printen.....


Heb jou nooit uitgemaakt voor garnaal :)
 
Takke

takke

07/01/2008 18:26:00
Quote Anchor link
Maakt niet uit joh, had het leuker gevonden als je dat wel op die manier had gedaan... Kan ik wel respecteren... Beter zeggen wat je vind dan van je hart een moordkuil maken... TOCH!!!

Plaatsgenoot....


no hard feelings.....


Ik ben op php gebied een kansloze op dit moment, maar ik wil het beste eruit halen en heb daarbij alle hulp nodig omdat mijn interesse hierin zeer gegroeid is....
 
Winston Smith

Winston Smith

07/01/2008 19:36:00
Quote Anchor link
Quote:
Bedankt allen, deze vraag is omdat ik dan tijdens mijn werk kan studeren en internet is niet altijd voorhanden...
Niet om het een of het ander, maar eh....is werk niet bedoeld om te werken? ;-P

Overigens is het misschien toch handiger om gewoon een boek te kopen dan hier en daar wat uit te printen, omdat een boek toch meestal een soort van rode draad heeft en je dat niet hebt bij uitgeprinte artikelen. Met name als je begint is dat wel handiger, later kan je een artikel makkelijker inpassen in de al aanwezige kennis.

Welk boek van Arjan Burger heb je? Er zijn wel een aantal boeken op de markt die geschikt zijn voor beginners, en als Engels geen probleem vormt breid je je keuzemogelijkheden enorm uit. Mijn idee is overigens dat je met de meeste boeken voor beginners wel uit de voeten kan; belangrijkste is dat je de syntax leert en foutieve dingen zoals het gebruik van superglobals of het verouderde session_register() leer je vrij snel weer af als je op bijvoorbeeld dit forum regelmatig terugkomt. Zelf ben ik begonnen met de basiscursus PHP4 (toen net op de markt ;P ) van Peter Kassenaar en daarna het Complete Handboek PHP4. Met name in het boek van Kassenaar stonden wel wat fouten, maar je racet erdoorheen (heb je in een werkdagje wel doorgelezen) en dan heb je in ieder geval een aardig beeld van de syntax en voldoende basis om verder te gaan met andere boeken, artikelen of tutorials. De foute dingen die erin stonden vergeet je toch weer (ik zou je niet meer kunnen vertellen wát er precies verkeerd was aan het boek van Kassenaar) of je wordt hier wel (hardhandig) opgevoed. Dus mijn advies na dit lange - grotendeels nutteloze - verhaal: lees gewoon dat boek van Arjan Burger door, evt. een ander boek, sla wat aan het experimenteren (toch het belangrijkste om het te leren) en blijf op de hoogte van veranderingen door op fora terug te komen en wat RSS bronnen in je feedreader te zetten. Succes in ieder geval! :)
 
Wouter K

Wouter K

07/01/2008 19:41:00
Quote Anchor link
Werk , studeren , en je loon dan :p

Tjah je kan ook altijd hier in de boekenlijst kijken,

Zelf heb ik het boek Php 5 & Mysql de basis 20 euro , en behandelt jou gewillen wel.

MVG
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

07/01/2008 19:42:00
Quote Anchor link
Mijn grootste fout tijdens het leren van php is denk ik het slordig programeren, ofwel nergens inspringen, nergens comments.
Ik had op den duur een enorm script, toen ontdekte ik een foutje, die ik amper kon oplossen, omdat alles zo onoverzichtelijk was.
Ik gebruik tegenwoordig trouwens deze site heel vaak voor het opnetten van eigen,, en andermans code:
ik heb een heel klein klikje, en hij is voor jooouuu(op de melodie van K3, van klein goud visje ofzow)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nicoow Unknown
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.