Als site iframe is niet uitvoeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Yamahadt50r

yamahadt50r

06/04/2008 10:34:00
Quote Anchor link
Ik heb hier een script die de iframe "uit de pagina haalt" als de pagina in een frame wordt geladen. Nu wil ik dat als dit gebeurt dat die meteen stopt met het uitvoeren van het script. Want dan slaat die 2x de teller op. En nog een aantal waarden wat ik niet echt handig vind.

(Ik weet het, dit is geen js forum, maar om me zomaar overal aan te melden is ook nergens goed voor, en omdat ik js bijna nooit gebruik)

<script type='text/javaScript'> if (window!= top){ top.location.href=location.href }</script>
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 00:38:21
 
Jelmer -

Jelmer -

06/04/2008 11:01:00
Quote Anchor link
PHP = serverside
Javascript = clientside

PHP wordt eerst volledig uitgevoerd, dan pas is Javascript aan de beurt. Javascript kan dus niet invloed uitoefenen op dat PHP proces.
 
Yamahadt50r

yamahadt50r

06/04/2008 11:05:00
Quote Anchor link
Ja, dat begrijp ik. Maar is er niet iets in php die kan checken of een pagina een iframe is?
 
Jelmer -

Jelmer -

06/04/2008 11:13:00
Quote Anchor link
Nee, dat is volledig client-side. De browser vraagt gewoon je pagina op. Meer weet PHP niet. Of de browser hem nu download om op te slaan, of om te kijken of hij veranderd is, of om hem weer te geven in een iframe - het enige wat de server weet is dat de browser de pagina opvraagt.

Wat je wel kan doen is een extra $_GET-waarde meegeven wanneer je de pagina door het stukje javascript 'opnieuw' opent, zodat de server weet dat hij niet opnieuw er een punt bij moet tellen.
 
Jelmer -

Jelmer -

06/04/2008 11:13:00
Quote Anchor link
* .... firefox! Kutbrowser! Hou eens op met dubbel posten! *
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
Yamahadt50r

yamahadt50r

06/04/2008 11:22:00
Quote Anchor link
Oke, maar waar moet ik dat dan invullen in het javascript? sorry ben nog niet bekend met js

<script type='text/javaScript'> if (window!= top){ top.location.href=location.href }</script>
 
Christiaan Baartse

Christiaan Baartse

06/04/2008 11:27:00
Quote Anchor link
<script type='text/javaScript'> if (window!= top){ top.location.href=location.href+'&breakout=1' }</script>
of een ? ipv de & als je nog helemaal geen get data in je url hebt staan
 
Yamahadt50r

yamahadt50r

06/04/2008 12:08:00
Quote Anchor link
Oke, bedankt het werkt perfect!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.