Alt / title attribute...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johan Dam

Johan Dam

12/04/2011 09:31:23
Quote Anchor link
Ik werk momenteel aan een site waar mensen o.a. eigen afbeeldingen kunnen uploaden, skins, texutrepacks, enz.

Die bestanden komen dan in een openbare lijst te staan waar andere mensen ze kunnen downloaden.

Harstikke leuk en aardig allemaal. Maar nu komt het, in de alt attribute staat op dit moment alleen de naam van het bestand. Dus als je een bestand hebt genaamd 'Foobar' dan heeft de alt attirubte 'Foobar'.

Voor SEO lijkt het me handiger dat er iets komt als '<spelnaam> Skin <bestandsnaam> From <auteur>'

Maar als je nu een lijst hebt met tig van die bestanden, komt het woord <spelnaam> wel erg vaak voor... Het is een goede keyword, natuurlijk, maar als google het gaat zien als keyword spam dan heeft het meer negatieve gevolgen dan positieve :/

Wat zijn jullie gedachten hievover?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 19:11:05
 
Jelmer -

Jelmer -

12/04/2011 10:29:45
Quote Anchor link
Optimaliseer je site voor mensen, niet voor zoekmachines.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/04/2011 10:33:28
Quote Anchor link
Jelmer rrrr op 12/04/2011 10:29:45:
Optimaliseer je site voor mensen, niet voor zoekmachines.

Dat is in de huidige tijd iets te kort door de bocht. Afhankelijk van het doel van de site kan SEO (zoekmachine optimalisatie) zeker wel een belangrijk issue zijn. Wat heb je aan een site die niet wordt gevonden? Oke, voor hobby projecten is het geen issue, maar voor sites met een commerciële doelstelling zeker wel.

Wat betreft de vraag van de topic starter... ik denk dat het geen kwaad kan om de naam van het spel te noemen, mits de links wel allemaal verschillend zijn.
 
Jelmer -

Jelmer -

12/04/2011 10:43:33
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 12/04/2011 10:33:28:
Dat is in de huidige tijd iets te kort door de bocht


Nee, dat is de hele essentie! Zoekmachines bestaan en hebben als doel je zo goed mogelijk te voorzien van de nuttige informatie waar je op dat moment naar zoekt. Een goed te vinden site is dan niet dat wat ik wil hebben, een site met nuttige informatie is wat ik wil. Op basis daarvan beoordeel ik de zoekmachine, en op basis daarvan kom ik terug naar die zoekmachine. Dus het is ook in het belang van de zoekmachine dat ze juist die site eruit pakken die goed voor mij is. Dus optimaliseer je site voor mij, en je zit gebakken.

Optimaliseer je daarentegen voor de zoekmachine, dan doe je dat dus slechts uit eigenbelang, ten koste van anderen. Dat is verwerpelijk.

Daarnaast is het kortetermijndenken want zoekmachines veranderen, verbeteren, en de strategie die je nu gebruikt werkt over een maand of 3 niet meer. Maar ze verbeteren allemaal in één richting: de beste site bovenaan. Stop daar dan je tijd in!
Gewijzigd op 12/04/2011 10:50:27 door Jelmer -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/04/2011 10:50:58
Quote Anchor link
Jelmer rrrr op 12/04/2011 10:43:33:
Een goed te vinden site is dan niet dat wat ik wil hebben, een site met nuttige informatie is wat ik wil.

Juist, maar die moet je dan wel kunnen vinden. Ik denk dat we wel dezelfde mening delen hoor... ik vind ook dat je een site primair voor de gebruiker maakt. Echter, je zult waar mogelijk toch rekening moeten houden met zoekmachines. Als niemand weet dat jouw geweldige site bestaat is het ook een beetje jammer toch... maar inderdaad... je maakt een site voor een gebruiker, maar rekeninghouden met een zoekmachine is zeker wel zinvol.
 
Jelmer -

Jelmer -

12/04/2011 10:56:38
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 12/04/2011 10:50:58:
Jelmer rrrr op 12/04/2011 10:43:33:
Een goed te vinden site is dan niet dat wat ik wil hebben, een site met nuttige informatie is wat ik wil.

Juist, maar die moet je dan wel kunnen vinden.

Dat is het probleem dat de zoekmachine moet oplossen, niet jij.

Quote:
Als niemand weet dat jouw geweldige site bestaat is het ook een beetje jammer toch...

Is het belangrijk dat jou site hoger staat dan een site met betere informatie, ergo, een betere site?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/04/2011 11:00:53
Quote Anchor link
Jelmer rrrr op 12/04/2011 10:56:38:
Dat is het probleem dat de zoekmachine moet oplossen, niet jij.

Tja, dat is dan jouw mening. Ik vind het zinvol om de zoekmachine daar een handje bij te helpen.

Jelmer rrrr op 12/04/2011 10:56:38:
Is het belangrijk dat jou site hoger staat dan een site met betere informatie, ergo, een betere site?

Als ik een webshop heb en het dus mijn broodwinning is, dan is dit zeker wel belangrijk ja.
 
Jelmer -

Jelmer -

12/04/2011 11:13:24
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 12/04/2011 11:00:53:
Tja, dat is dan jouw mening. Ik vind het zinvol om de zoekmachine daar een handje bij te helpen.

Maar verkies je het helpen van je zoekmachine boven het helpen van je bezoekers, of van internetters in het algemeen. Dat is de afweging die je vaak moet maken. Sitemaps doen niemand kwaad, maar content die geschreven is om zoveel mogelijk keywords te bevatten in plaats van voor mensen nuttige en prettig leesbare informatie kan wel kwaad.

Quote:
Jelmer rrrr op 12/04/2011 10:56:38:
Is het belangrijk dat jou site hoger staat dan een site met betere informatie, ergo, een betere site?

Als ik een webshop heb en het dus mijn broodwinning is, dan is dit zeker wel belangrijk ja.

Juist: het enige belang is eigenbelang.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/04/2011 11:27:39
Quote Anchor link
Jelmer rrrr op 12/04/2011 11:13:24:
...maar content die geschreven is om zoveel mogelijk keywords te bevatten in plaats van voor mensen nuttige en prettig leesbare informatie kan wel kwaad.

Eens... maar hier is natuurlijk ook een goede balans in te vinden.

Jelmer rrrr op 12/04/2011 11:13:24:
Juist: het enige belang is eigenbelang.

In het geval van een commerciële website nogal logisch ja. Dat ziet zelfs een blinde.

Anyhow. Het gaat hier om de vraag van de topic starter. Mijn mening is bekend. Wellicht zijn er nog andere mensen die er iets over willen zeggen.
 
Johan Dam

Johan Dam

12/04/2011 11:44:55
Quote Anchor link
@Jelmer, natuurlijk heb je gelijk dat als je moet kiezen tussen goed zijn voor zoekmachines OF voor mensen, je voor de mensen moet kiezen. In dit geval gaat dat echter niet op.

Het gaat er niet om een pagina vol te stoppen met keywords, het gaat alleen om de alt attribute te gebruiken om informatie te verschaffen over de afbeelding.

Gebruikers zal het een worst wezen wat er staat, omdat die informatie makkelijk verder te vinden is.

Maar als google het ziet als spam, dan is het zonde. Is het goed voor google, dan is het harstikke mooi. De gebruikers... ik verwacht niet dat ze de verandering zullen merken.
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

12/04/2011 12:07:59
Quote Anchor link
Ik zou op de pagina ergens zetten "Spelnaam skins" (in h1/h2) en dan in de skins zelfs "Skinnaam door Gebruiker"..
Gewijzigd op 12/04/2011 12:08:20 door Gerben Jacobs
 
Johan Dam

Johan Dam

12/04/2011 12:14:10
Quote Anchor link
Is het anders een idee om het een maand met te doen, daarna een maand zonder, en kijken wat de verschillen zijn in google hits / listing?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/04/2011 12:28:16
Quote Anchor link
Ik zou het gewoon maken zoals jij wilt en na 2 maanden kijken wat het doet en indien nodig bijstellen.
 
Johan Dam

Johan Dam

12/04/2011 12:52:51
Quote Anchor link
Klinkt als een goed plan, alternatief is een soortgelijke pagina (hetzelfde idee, maar dan met texturepacks) waar ik het anders doe, en daarop na 2 maanden beslis
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.