AMD vs. Intel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.Net Developer

Samengevat: Deze werkgever levert webdiensten. Ben jij een .NET Deverloper? Heb jij ervaring met programmeren van software? Vaste baan: .Net Developer Webforms MBO ICT 2.500 - 4.300 .Net Developer Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als en .Net Developer Dordrecht MBO ga je het volgende doen: Onderhoud huidige applicatie; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Onderhoud van bestaande, maar ook het ontwikkelen van nieuwe Api’s; Onderhoud

Bekijk vacature »

Embedded C++ Developer gezocht die een team kan aa

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren Embedded C++ Developer en wil je met jouw kennis en kunde graag een bijdragen leveren aan de veiligheid van Nederland? Dan is dit wellicht een prachtige kans voor je! Je komt te werken voor een organisatie gevestigd in de regio Waddinxveen, waar in totaal zo'n veertig mannen en vrouwen werken. Samen richten zij zich op het ontwikkelen van beveiligingsproducten waarbij je bijvoorbeeld kunt denken aan videosurveillancesystemen. Je nieuwe werkgever is een financieel gezonde organisatie, die valt onder een grotere overkoepelende organisatie (die telt in totaal 130 werknemers) met meerdere vestigingen in Nederland. Doordat je op

Bekijk vacature »

Python Software Developer

Do you have a deep interest in technology and are you able to understand and improve the world around it? Do you want to contribute to the development of innovative software solutions within the high-tech industry? Then join our Technical Applications team and participate in complex projects for the High-tech make industry! Lianne Snellenburg, Team Manager Technical Applications: " I’m looking for a technically oriented Software Engineer with a strong focus on development in Python (2.7 and 3.8). As a Software Engineer in the TA team you work with the total end product in mind. You consult and work closely

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Front-end ontwikkeling van de complexe webshop; Teamleden begeleiden en code reviews uitvoeren; Plan van aanpak maken en adviseren; Meedenken in nieuwe ontwikkelingen voor de webshop/website; Meedenken in Cloud oplossingen. Hier ga je werken Voor een leuke organisatie in regio Almelo ga jij als Lead Front-end Developer je focussen op het ontwikkelen van de webshop. Je komt terecht in een jonge, innovatieve én snel groeiende scale-up waarvan het moederbedrijf ruim 300 medewerkers heeft. De organisatie waarvoor je komt te werken zit in de bouwsector en heeft nu 20 man in dienst, waarvan 8 man in het IT-team

Bekijk vacature »

Fullstack Javascript Developer - Vue/Node.js

Bedrijfsomschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Javascript Developer? En werk je graag met Vue en Node.js? Dan ligt hier een mooie uitdaging voor jou! Dit bedrijf koppelt data aan de woningmarkt waardoor wij als koper erop kunnen vertrouwen dat we ook in de toekomst kunnen beschikken over betaalbare en duurzame woningen. Dat doen ze door samen te werken met vastgoedbeleggers, gemeentes en woningcorporaties. De data wordt uitgewisseld en geanalyseerd die leidt tot kennis en inzicht. Ze bestaan inmiddels 6 jaar en hebben een constante en sterke groei doorgemaakt. Op dit moment werken er 20 medewerkers, echter

Bekijk vacature »

Freelance applicatieontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum : 2-1-2023 Tijdelijke functie, met optie op vast Aantal uren per week : 36 Standplaats in overleg : Apeldoorn Applicatieontwikkelaar bij het Ministerie van Financiën- Belastingdienst We zoeken een consultant/developer met ervaring in de ontwikkeling van back-end systemen. Als consultant heb je kennis en ervaring met de wijze waarop Open Formulieren is opgezet. Je bent een vraagbaak voor collega’s en deelt waar nodig je kennis. Je hebt ervaring met het werken in een open source omgeving. Je bent thuis in verschillende frameworks of je kunt je die snel eigen maken. Je hebt aantoonbaar ruime kennis van en

Bekijk vacature »

Senior developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Freelance applicatieontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum : 2-1-2023 Tijdelijke functie, met optie op vast Aantal uren per week : 36 Standplaats in overleg : Apeldoorn Applicatieontwikkelaar bij het Ministerie van Financiën- Belastingdienst We zoeken een consultant/developer met ervaring in de ontwikkeling van back-end systemen. Als consultant heb je kennis en ervaring met de wijze waarop Open Formulieren is opgezet. Je bent een vraagbaak voor collega’s en deelt waar nodig je kennis. Je hebt ervaring met het werken in een open source omgeving. Je bent thuis in verschillende frameworks of je kunt je die snel eigen maken. Je hebt aantoonbaar ruime kennis van en

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator (M/V)

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Freelance senior Programmeur (zzp)

Dienst Uitvoering Onderwijs Uren per week: 36,00 Standplaats: Groningen Max tarief: € 90,00 Startdatum inzet: 2-1-2023 Einddatum inzet: 1-1-2024 Wat doen we voor werk momenteel? Nieuwe applicaties: We bouwen nieuwe applicaties voor inwinnen B3/B4 scholen. Deze scholen kunnen inschrijvingen via een website aanleveren per keer of meerdere inschrijvingen via bestand. Deze inschrijvingen leggen we vast en ze kunnen ook beheerd worden. Moderniseren: Daarnaast hebben we zoals alle andere teams ook een flinke migratie voor de boeg om in de Cloud te landen. Eén applicatie (AVOID) hebben we al succesvol gemigreerd en deze draait bijna in PRD. De grootste uitdaging voor

Bekijk vacature »

Concept Developer

De functie Ben jij een echte trendwatcher, maar word je nog blijer van het daadwerkelijk lanceren van nieuwe concepten? Ben jij in staat om innovatie te brengen in een complexe organisatie? Word jij enthousiast van de commerciële concepten op Schiphol? Zie jij kansen om retail op Schiphol te innoveren, voornamelijk op het gebied van experience en luxe? Dan zijn wij op zoek naar jou! Royal Schiphol Group Schiphol heeft de ambitie om de meest duurzame aan kwalitatief hoogwaardige luchthaven te worden in 2050. De corona crisis heeft hier niets aan veranderd. Een van de pijlers binnen deze visie is het

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »
Chris PHP

Chris PHP

15/05/2012 10:14:59
Quote Anchor link
Hoi allen,

Hier een topic over de bekende strijd tussen Intels en AMD's, wat is nu beter en waarom. Aangezien ik na (te)lange tijd mijn hardware weer eens ga vernieuwen(5jaar!), uiteraard is dat veel te lang voor een IT'er.

Nu ben ik altijd voorstander voor AMD (een edge op gaming gebied) geweest, maar sinds ik nu meer ontwerp, programmeer dan gamen wilde ik voor rekenkracht gaan in plaats van fps ;).

Nu heb ik wat reviews compares en specs bekeken op internet en blijk het een omgekeerde wereld te zijn na 5 jaar! Belangrijkste punten.

Intel: Is beter in single core (meeste games gebruiken geen multi cores) beter dan AMD, en heeft hier een hogere fps (frame rate). Uiteraard voor het menselijk oog niet rendabel maar vooruit.

AMD: Heeft veel betere prestaties bij mutli core applicaties, en met de opkomst van Windows 8 wordt dit nog beter uitgelicht. Hierdoor is de rekenkracht van AMD dus toegenomen, waar vroeger dit Intel was.

Vergelijking beteft de AMD Bulldozer 8125 en Intel i5 2500K (overclock versie). Dus voor rekenkracht wordt nu voortaan de AMD (bulldozer) aangeraden, waar voor gaming de Intel i5 (2500K) wordt aanbevolen.

5 jaar uit de running m.b.t. tot hardware specs, reviews en verkoop doet uiteraard veel. Maar zoveel had ik zelf nooit verwacht.

Wat is jullie mening hiervan mede forum leden.

PHP hulp

PHP hulp

03/02/2023 14:46:23

Teun Hesseling

Teun Hesseling

15/05/2012 10:19:57
Quote Anchor link
Naar mijn mening is intel altijd beter. wat AMD van kwantiteit van cores moet hebben heeft intel het van kwaliteit. Maar dat is mijn mening het zal ongetwijfeld verdeeld zijn
Gewijzigd op 15/05/2012 10:20:47 door Teun Hesseling

Chris PHP

Chris PHP

15/05/2012 10:24:22
Quote Anchor link
Jup haha, dat is het nu er zijn hier zoveel meningen over verdeeld.

Echter zagen de statistieken er vrij overtuigend uit, de eerste die bij de AMD bulldozer 8125 in de buurt kwam zijn hogere klasses en duurder in aanschaf!

Dit is het overzicht waar ik de gegevens van heb, ook handig dat je kunt zien waar ik het over heb ;)

cpubenchmark.net

15/05/2012 10:27:10
Quote Anchor link
Ben het met Teun eens ik zal ook de Intel kiezen.

Chris PHP

Chris PHP

15/05/2012 10:28:42
Quote Anchor link
@Daan, heb je mijn link bekeken? Dan zie je dat de eerste die deze processor (goedkope) overtreft van intel bijna 100 dollar duurder is, tevens zijn Intel moederborden ook aanzienleijk prijziger.

En dat zijn mij die 500 puntjes (op een globale scrore van 7000 is dus 7,1%) niet waard. De prijsstijging is dan maarlieft 69%!
Gewijzigd op 15/05/2012 10:35:50 door Chris PHP

Albert de Wit

Albert de Wit

15/05/2012 10:42:18
Quote Anchor link
Ik heb zelf liever AMD, goedkoper maar lawaaieriger. Maar omdat het nooit stil is als ik mijn computer aanzet hoor ik de processor ook niet.

Chris PHP

Chris PHP

15/05/2012 10:47:42
Quote Anchor link
@Albert, de processor hoor je niet, het is die out-of-the-box koeler :D Upgrade naar een variabele Zalman of Coolermaster, de fans zijn groter dus minder toeren tevens zijn deze zo ontworpen (goede lagers, etc) zodat ze zo stil mogelijk zijn.

Met een Zalman of Coolermaster rond de 20,- ben je stukken stiller en koelt beter dan de stock koeler. Vandaar dat ik de mijne altijd als 'tray' bestel zonder koeler, schilt +/- 20,- per processor.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.