AMD vs. Intel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Programmeur

Ben jij technisch ingesteld en help jij graag met de voorbereiding van installaties? Ben jij gemotiveerd en neem je graag verantwoordelijkheid? Dan is de functie van Programmeur misschien wel wat voor jou! Nu al enthousiast? Lees dan snel verder! Wat bieden wij jou Goede werksfeer Flexibiliteit in de werktijden Uitzicht op een vast contract Programmeur Automatisering Nodige opleidingen en ondersteuning Marktconform salaris Wie ben jij Je bent positief ingesteld en heel erg gemotiveerd. Je neemt graag de verantwoordelijkheid en zorgt altijd dat je werk op tijd af is. Kunnen werken in teamverband is voor jou geen probleem, en zelfstandig functioneren

Bekijk vacature »

Junior stack developer

Vacaturebeschrijving: Python, PHP en C++. 3 termen die bij veel mensen direct voor vraagtekens in de ogen zorgen, maar jij weet precies waar ik het over heb! Gelukkig maar, anders werd het een moeilijk verhaal voor deze junior stack developer vacature. Hier krijg je de kans om het vak van A tot Z onder de knie te krijgen. Beginnend bij A natuurlijk. Wat je precies gaat doen? Van het opzetten van low codes tot het uitwerken van volledige workflows. Al je uitwerkingen komen in goed overleg met de klant tot stand. Voelt het als starter soms alsof je zoekt naar

Bekijk vacature »

Full stack developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Samengevat: Deze werkgever is een software platform. Ben jij een Fullstack Developer? Heb je ervaring met JS en PHP? Vaste baan: Full Stack Developer Javascript PHP MBO+ €3.000 - €5.000 Wij ontwikkelen eigen softwareproduct, waarmee bedrijven makkelijk de urenregistratie van medewerkers kan vastleggen en vandaar uit kan factureren. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. zij kennen een informele cultuur. We zijn gericht op verbetering en innovatie. Ontwikkeling bij het personeel wordt dan ook aangemoedigd. Functie: Voor de vacature als Fullstack Develop MBO+ ga

Bekijk vacature »

Platform Cloud Engineer

TenneT is growing fast to realize its strategic ambitions. We play a leading role in driving the energy transition. We are looking for a passionate Platform Cloud Engineer who will contribute to this and that might be you? Your contribution to TenneT You will work within a multi-disciplinary team to develop Central Services for DevOps teams of TenneT. Together with your team you will design and develop Everything as a service (XaaS) which will be will be available to the teams through self-service. Services currently being build are Database aaS, Data streaming (Kafka) aaS and others. You will align with

Bekijk vacature »

Integratie Ontwikkelaar

Dit ga je doen Je houdt je voornamelijk bezig met het maken en onderhouden van koppelingen tussen verschillende ERP systemen en de ESB (Enterprise Service Bus) van klanten. Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Je bent meer werkzaam met integratie producten dan met projecten. Je bent werkzaam voormaatschappelijk relevante organisaties. Je bent werkzaam in zelfsturende teams, waardoor je ook de mogelijkheid hebt om wat meer leidinggevende taken uit te kunnen voeren; Hier ga je werken Deze organisatie is er een waar je bij wilt horen! Lijkt jou het gaaf om de ultieme

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum Master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Je begeleidt twee DevOps teams binnen de afdeling, die beide werken op ons Java platform. Je helpt mee de devops teams verder door te ontwikkelen als team en je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van het werk

Bekijk vacature »

Vendor Manager IT

TenneT is growing fast to realize its strategic ambitions. We play a leading role in driving the energy transition. We are looking for a passionate Vendor Manager who will contribute to this and that might be you? Your contribution to TenneT In this role you are responsible for the utilization of the contracts with our strategic vendors and work towards a transparency and partnership. This will be a joined effort with the service managers and the leadership team of the unit Basic IT. Main activities are: End to end responsible for IT Services , both in the Netherlands and Germany,

Bekijk vacature »

Senior developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.Net Developer

Samengevat: Wij creëren visualisatiesoftware. Wil jij werken als Full Stack .Net Developer? Heb jij ruime kennis en ervaring met het ontwikkelen van webapplicaties? Vaste baan: Full Stack .Net Developer Azure WO 3.300 - 4.700 Full Stack .Net Developer Deze werkgever is een bedrijf dat de wereld van architecten probeert te veranderen. Dit doen zij door nieuwe software te ontwikkelen. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 9 januari bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little C# or Typescript. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy

Bekijk vacature »

Senior developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Bekijk vacature »

Java Software Developer

Bedrijfsomschrijving Yacht is a Dutch recruitment, and consultancy agency. The company was founded on May 19, 2000, as an operating company of Randstad Holding with a focus on highly educated and trained professionals. In addition to the Netherlands, Randstad Holding is active in more than 60 countries worldwide. Yacht is the organization of and for professionals. We connect professionals and organizations that want to make a difference. Our goal is an optimal result: To provide challenging assignments to our professionals. Interested? Then we would like to get to know you better! Functieomschrijving Are you a Java Software Developer who is

Bekijk vacature »
Chris PHP

Chris PHP

15/05/2012 10:14:59
Quote Anchor link
Hoi allen,

Hier een topic over de bekende strijd tussen Intels en AMD's, wat is nu beter en waarom. Aangezien ik na (te)lange tijd mijn hardware weer eens ga vernieuwen(5jaar!), uiteraard is dat veel te lang voor een IT'er.

Nu ben ik altijd voorstander voor AMD (een edge op gaming gebied) geweest, maar sinds ik nu meer ontwerp, programmeer dan gamen wilde ik voor rekenkracht gaan in plaats van fps ;).

Nu heb ik wat reviews compares en specs bekeken op internet en blijk het een omgekeerde wereld te zijn na 5 jaar! Belangrijkste punten.

Intel: Is beter in single core (meeste games gebruiken geen multi cores) beter dan AMD, en heeft hier een hogere fps (frame rate). Uiteraard voor het menselijk oog niet rendabel maar vooruit.

AMD: Heeft veel betere prestaties bij mutli core applicaties, en met de opkomst van Windows 8 wordt dit nog beter uitgelicht. Hierdoor is de rekenkracht van AMD dus toegenomen, waar vroeger dit Intel was.

Vergelijking beteft de AMD Bulldozer 8125 en Intel i5 2500K (overclock versie). Dus voor rekenkracht wordt nu voortaan de AMD (bulldozer) aangeraden, waar voor gaming de Intel i5 (2500K) wordt aanbevolen.

5 jaar uit de running m.b.t. tot hardware specs, reviews en verkoop doet uiteraard veel. Maar zoveel had ik zelf nooit verwacht.

Wat is jullie mening hiervan mede forum leden.

PHP hulp

PHP hulp

02/12/2022 07:04:55

Teun Hesseling

Teun Hesseling

15/05/2012 10:19:57
Quote Anchor link
Naar mijn mening is intel altijd beter. wat AMD van kwantiteit van cores moet hebben heeft intel het van kwaliteit. Maar dat is mijn mening het zal ongetwijfeld verdeeld zijn
Gewijzigd op 15/05/2012 10:20:47 door Teun Hesseling

Chris PHP

Chris PHP

15/05/2012 10:24:22
Quote Anchor link
Jup haha, dat is het nu er zijn hier zoveel meningen over verdeeld.

Echter zagen de statistieken er vrij overtuigend uit, de eerste die bij de AMD bulldozer 8125 in de buurt kwam zijn hogere klasses en duurder in aanschaf!

Dit is het overzicht waar ik de gegevens van heb, ook handig dat je kunt zien waar ik het over heb ;)

cpubenchmark.net

15/05/2012 10:27:10
Quote Anchor link
Ben het met Teun eens ik zal ook de Intel kiezen.

Chris PHP

Chris PHP

15/05/2012 10:28:42
Quote Anchor link
@Daan, heb je mijn link bekeken? Dan zie je dat de eerste die deze processor (goedkope) overtreft van intel bijna 100 dollar duurder is, tevens zijn Intel moederborden ook aanzienleijk prijziger.

En dat zijn mij die 500 puntjes (op een globale scrore van 7000 is dus 7,1%) niet waard. De prijsstijging is dan maarlieft 69%!
Gewijzigd op 15/05/2012 10:35:50 door Chris PHP

Albert de Wit

Albert de Wit

15/05/2012 10:42:18
Quote Anchor link
Ik heb zelf liever AMD, goedkoper maar lawaaieriger. Maar omdat het nooit stil is als ik mijn computer aanzet hoor ik de processor ook niet.

Chris PHP

Chris PHP

15/05/2012 10:47:42
Quote Anchor link
@Albert, de processor hoor je niet, het is die out-of-the-box koeler :D Upgrade naar een variabele Zalman of Coolermaster, de fans zijn groter dus minder toeren tevens zijn deze zo ontworpen (goede lagers, etc) zodat ze zo stil mogelijk zijn.

Met een Zalman of Coolermaster rond de 20,- ben je stukken stiller en koelt beter dan de stock koeler. Vandaar dat ik de mijne altijd als 'tray' bestel zonder koeler, schilt +/- 20,- per processor.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.