Andere form elementen bij veranderen van select lijst/menu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Peter Overdam

Peter Overdam

16/10/2012 10:50:56
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb even een vraagje ik ben bezig met een web form aan het maken wat hoort bij een reservering aanvraag systeem. Alleen nu wil ik dus bij een bepaalde select lijst/menu dat wanneer de bezoeker uit deze lijst/menu een keuze heeft gemaakt dat eronder andere elementen van het form tevoorschijn of verborgen worden.

bijvoorbeeld bezoeker maakt keuze boeking bij "privewoning" dat je dan eronder elementen krijgt om een huisadres in te voeren. Maar als bijvoorbeeld de bezoeker boeking bij "hotel" kiest dat er dan elementen eronder worden getoond om een adres van het hotel in te voeren inclusief de naam, kamernummer en reserveringsnummer.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Greetz
Peter
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 01:07:56
 
Rolf -

Rolf -

16/10/2012 11:01:53
Quote Anchor link
Dit doe je door middel van een onchange.
Dan kan je dit vervolgens combineren met jQuery (of gewoon javascript) en verschillende divs hiden of showen.

Kijk maar eens op jquery.com
 
Peter Overdam

Peter Overdam

16/10/2012 11:12:00
Quote Anchor link
Jquery en javascript is voor mij nog volledig abracadabra aangezien ik nog echt beginner ben met bouwen van websites. Heeft iemand misschien een beginnend voorbeeld zodat ik daarmee eventueel aan de slag kan of mee kan stoeien.
 
Rolf -

Rolf -

16/10/2012 11:29:08
Quote Anchor link
Uhm ff googlen op jquery hide show div of met javascript.
jQuery is in het begin even lastig maar daarna echt ideaal om mee te werken.

Je kan ook even googlen op onchange.
 
Peter Overdam

Peter Overdam

16/10/2012 15:42:31
Quote Anchor link
thanx voor de tip Rolf zijn er trouwens wat betere websites waar zulke dingen echt uitgebreid besproken worden want ik heb hier en daar al eens zitten google maar kwam nooit met de gewenste resultaten.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

16/10/2012 19:20:06
Quote Anchor link
Met die zoektermen zul je vele resultaten vinden. Kant en klaar zul je het niet aantreffen; je zult de voorbeelden moeten 'ombouwen' naar hetgeen jij wilt.
 
Peter Overdam

Peter Overdam

16/10/2012 19:22:01
Quote Anchor link
Oke bedankt Obelix en Idefix ik heb al een beetje zitten google en ben inderdaad wat bruikbare websites tegengekomen.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

16/10/2012 19:37:05
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.