Anti bot

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Steff   an

Steff an

29/04/2006 15:29:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil graag een site van mij beveiligen tegen bots. Ik bedoel dan geen zoekmachine bots, maar bots die gegevens van een website van mij willen halen. Hoe kan ik dit het beste doen?

- Unieke urls/id gebruiken en hoe controleer ik dit? Misschien dat ik een soort serial systeem kan maken, met een speciaal 'algorithm'.
- ...

Steffan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Steff an
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 18:53:55
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

29/04/2006 15:41:00
Quote Anchor link
Word moeilijk... er zit namelijk weinig verschil tussen een normale bot en een bezoeker. Waarom zou je dat willen eigenlijk?
 
DaeDaluz

DaeDaluz

29/04/2006 15:56:00
Quote Anchor link
Als je bot dat 'wil' (de maker dus) dan kan hij alle headers mee sturen zoals FireFox die verstuurd en dan kan jij echt geen verschil ontdekken..
 
Jelmer -

Jelmer -

29/04/2006 16:05:00
Quote Anchor link
Je zou kunnen zoeken in ontbrekende headers e.d. PHP stuurt via fopen() waarschijnlijk headers mee waaraan je kan zien dat het PHP is. Die zou je nog tegen kunnen houden. Maar via fsockopen kan je Firefox zoo ontzettend goed imiteren >:)
 
Steff   an

Steff an

29/04/2006 16:05:00
Quote Anchor link
Oke, dan anders alle bots blokken.

- Unieke urls/id gebruiken en hoe controleer ik dit? Misschien dat ik een soort serial systeem kan maken, met een speciaal 'algorithm'??
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.