Apache port (80) is useb by inetinfo.exe !

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Bart

Bart

23/09/2005 20:49:00
Quote Anchor link
hallo,

ik probeer nu 2 dagen om een locale server te draaien om locaal te gaan proberen te prutsen (dat prutsen moet wel lukken) met PHP. Maar het wil niet erg lukken om alles te installeren.

Ik heb gebruik gemaakt van de xamPP package maar dat ging niet goed, nu probeerde ik het met EasyPHP maar daarbij krijg ik de melding dat hij apache niet kan starten. En wel omdat port 80 al in gebruik is:
Apache port (80) is used by inetinfo.exe !

Ik heb gecontroleerd of inetinfo een systeemproces is en dat is het dus het liefst zou ik die laten draaien. waarschijnlijk moet er een port worden geforward maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen, graag hulp...

Alvast bedankt, Bart
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 00:32:29
 
Jelmer -

Jelmer -

23/09/2005 21:55:00
Quote Anchor link
Aah, het valt mee
Dat is IIS, oftewel Internet Information Server, oftewel, de standaard webserver van Microsoft.

Moet je even naar configuratiescherm -> software -> windows onderdelen toevoegen/verwijderen -> IIS (of Internet Information Server) afvinken en verwijderen, en dat kan totaal geen kwaad. En data, na een opnieuw opstarten doet je easyPHP het (hoop ik).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.