Apache Vhost configuration

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »
Thomas de vries

thomas de vries

10/12/2012 11:57:33
Quote Anchor link
Goedemorgen phpleden.

Ik heb een vraag/probleem en weet zo niet hoe ik het moet zoeken.

Ik draai een Windows Server 2008 systeem met Apache.
Ik gebruik hiervoor Vhost omdat ik meerder website run op 1 server.
Nu is het zo dat ik een 2de server erbij neem en wilde dus 1 website naar die server sturen.

Het principe is als volgt.
www.site1.nl gaat naar ->Wan Ip.
www.site2.nl gaatn naar ->Wan Ip.

site1 blijft doormiddel van Vhost op server1.
site2 moet doormiddel van Vhost naar server2 gestuurd worden

Server1 zit rechstreeks op het internet aangesloten
Server2 is op Server1 aangesloten en heeft een intern ip-adres

Hoe kan ik dit het beste aanpakken met Vhost?
Dit is wat ik nu heb en wat dus niet werkt.

NameVirtualHost *:80

<VirtualHost *:80>
DocumentRoot "F:/site1"
ServerAlias www.site1.nl site1.nl
</VirtualHost>

<VirtualHost 192.168.137.64:80>
DocumentRoot "C:/site2"
ServerAlias www.site2.nl site2.nl
</VirtualHost>
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 09:22:04
 
Chris PHP

Chris PHP

10/12/2012 12:36:53
Quote Anchor link
Google heeft hier veel tutorials voor je.

Zoek op "configure Apache vhost on Windows" en je krijgt een waslijst aan tutorials.
 
- SanThe -

- SanThe -

10/12/2012 13:29:07
Quote Anchor link
Vhosts werkt met Apache. Dus als je naar een andere server gaat heb je daar ook Apache nodig lijkt mij. Het verwijzen naar de juiste server doe je met DNS.
 
Thomas de vries

thomas de vries

10/12/2012 14:01:37
Quote Anchor link
Edit

Oke heb het geprobeerd met DNS maar ook dat werkt niet.
Heb gekeken naar sommige tutorials maar krijg het niet voor elkaar om het naar een ander ip adres te sturen.

Dit is hoe ik mijn Virtual host heb met apache en volgens sommige dient het te werken.
Reminder
ook op mijn 2de server staat apache op en werkt.

NamevirtualHost *:80

<VirtualHost>
ServerAdmin [email protected]
ServerName pandoraflyff.com
ServerAlias www.pandoraflyff.com pandoraflyff.com
DocumentRoot "F:/Server/htdocs/pandoraflyff.com"
</VirtualHost>

<VirtualHost 192.168.137.6:80>
ServerAdmin [email protected]
ServerName azureflyff.com
ServerAlias www.azureflyff.com azureflyff.com
</VirtualHost>

Zodra ik naar www.azureflyff.com ga dan redirect die me niet naar mijn andere server
maar laat me de eerste website zien.

Kan iemand me toch in de goede richting duwen.
Gewijzigd op 10/12/2012 15:02:07 door thomas de vries
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/12/2012 15:34:48
Quote Anchor link
Je kan dit niet in de Apache configuratie oplossen.
Je zegt nu dat Apache op het IP van de andere server moet luisteren naar azureflyff.com, dus vandaar dat ie naar de standaard gaat.
Apache is een webservice en geen netwerkservice.
 
John D

John D

10/12/2012 15:42:37
Quote Anchor link
De apache functionaliteit vhost, in dat geval is het antwoord van Ger van toepassing. De 2008 server heeft een WAN (dus internet) ip-adres? In dat geval houdt het op je kan niks knutselen zonder router. Hoe zit overigens server2 vast aan server1? Meerdere netwerkkaarten in server1? Je haalt twee dingen door elkaar, ip-techniek -> de netwerklaag en apache -> de applicatielaag (OSI model).

Toevoeging op 10/12/2012 15:49:41:

eerder is ook al eens deze discussie gevoerd alleen de TS bestaat niet meer (???) http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/port-forwarding-server-2008/87939/1/
Gewijzigd op 10/12/2012 16:10:38 door John D
 
Thomas de vries

thomas de vries

10/12/2012 16:22:24
Quote Anchor link
@John
Ja inderdaad op de server zitten meerdere netwerk kaarten.
Toch zou het dienen te werken zelfde als met een router naar mijn idee.
Op de router zit het wanIp en vanuit daaruit wordt alles wat binnen komt op poort 80 gegooid.
die vervolgens naar server1 gaat. Dan moet het alsnog van server 1 naar server 2 gaan.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/12/2012 16:47:25
Quote Anchor link
Je bent onduidelijk. Staat er nu wel of geen router tussen server 1 en het internet?
Is dat niet het geval dan is server 1 de gateway met internet, en moet je daar de routing gaan regelen. Dus zal je dan wat aanvullende software nodig hebben.
 
Thomas de vries

thomas de vries

10/12/2012 17:10:42
Quote Anchor link
Ik heb er nu geen router tussen en server 1 is de gateway. Sorry voor het onduidelijker maar bovenstaande post was een voorbeeld.

Dus in feite zou ik dus toch dienen te werken met DNS op de server?

Ik zal nogmaals gaan kijken hoe ik dit toch het beste kan aanpakken. Bedankt voor de reacties
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

10/12/2012 17:48:14
Quote Anchor link
De infrastructuur van het netwerk is het meest complexe deel in de netwerklaag.
Wat je ook kunt doen is bij je provider een extra ip adres aanvragen, dat maakt je routing een stuk simpeler.

PS.
routing is een service in server 2008, je moet dit dan activeren en configureren.
 
John D

John D

10/12/2012 18:55:12
Quote Anchor link
routing is een service in server 2008, je moet dit dan activeren en configureren echter dat geldt dan voor ip adressen en niet voor www.site1.nl en www.site2.nl enzovoort. Je kan in de gateway van 2008 ook port forwarden maar dat geldt dan voor een poort die binnenkomt, bijvoorbeeld 8080 port forwarden naar 80 op server2. Het is niet zo dat server1 ervoor kan zorgen dat wanneer er een call binnenkomt voor www.site2.nl op poort 80 dat doorgestuurd wordt van server1 naar server2 en dat wanneer een call binnenkomt voor www.site1.nl op poort 80 dat dat dan binnen server1 wordt afgehandeld. Zo zit netwerkarchitectuur niet in elkaar dues het kan niet, zo simpel is dat.

Dus in feite zou ik dus toch dienen te werken met DNS op de server?
NEEN, een DNS is voor de caller, dus diegene die een oproep pleegt en niet voor het netwerk waar de oproep binnenkomt. Het kan dus niet wat je wil. Een oplossing is het advies van Ger: een extra ip-adres.
 
Thomas de vries

thomas de vries

10/12/2012 19:16:37
Quote Anchor link
Bedankt Ger en John D.
Ik zal de ISP contacteren en bespreken wat de mogelijkheden zijn hierin.
 
Willem vp

Willem vp

28/12/2012 18:04:12
Quote Anchor link
Ik zie hier een perfect voorbeeld voor reverse proxying ;-)

In DNS kun je www.site2.nl gewoon het IP-adres van server1 laten behouden, maar je moet wel ergens een intern.site2.nl aanmaken met het interne IP-adres vcan server2. Dat kan in DNS, maar is misschien handiger in de lokale host-file van server1.

Vervolgens doe je op server1 iets als:

<VirtualHost *:80>
DocumentRoot "C:/legemap"
ServerAlias www.site2.nl site2.nl
ProxyPass / http://intern.site2.nl/
ProxyPassReverse / http://intern.site2.nl/
</VirtualHost>

Uiteraard moet op server2 dan ook een webserver draaien. Dat hoeft niet eens Apache te zijn.

Toevoeging op 28/12/2012 18:13:21:

Thomas de vries op 10/12/2012 16:22:24:
Ja inderdaad op de server zitten meerdere netwerk kaarten.
Toch zou het dienen te werken zelfde als met een router naar mijn idee.
Op de router zit het wanIp en vanuit daaruit wordt alles wat binnen komt op poort 80 gegooid.
die vervolgens naar server1 gaat. Dan moet het alsnog van server 1 naar server 2 gaan.

Wat je hier beschrijft is port forwarding. In dat geval zou je op server1 een ongebruikte poort (bijvoorbeeld 81) kunnen doorsturen naar poort 80 op server2. Ik weet alleen niet of een standaard Windows-server dat ondersteunt (zou zomaar kunnen dat je dan een ISA-server of zo nodig hebt) maar feitelijk maak je site2 daarmee onwerkbaar, omdat de gewone gebruiker niet weet dat hij verbinding moet maken met poort 81 om je site te bekijken.

Reverse proxying lijkt me dan toch de aangewezen methode; je kunt daarmee honderden sites verdelen over verschillende interne servers en die allemaal via je ene extern bereikbare server benaderen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.