App maken van website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mohammed Mohammed

Mohammed Mohammed

29/03/2017 18:20:29
Quote Anchor link
Hoi, ik ben bezig om van een wordpress site een app te maken.
de android app is af en werkt goed (app heb ik gemaakt met website2apk programma)
ik wil nu ook een ios app maken maar dit lukt niet ik vind hier niet echt een geschikt programma voor en het moet zo zijn dat als ik iets nieuws op de website post dit ook op de app gebeurd
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:07:07
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/03/2017 18:25:03
Quote Anchor link
Een app maken is wel erg leuk. Maar zoiets moet ook wat meer bijdragen dan je met een website kan doen, is mijn mening. Anders kan je net zo goed in Chrome een website vastpinnen aan je home-screen. Verder is het ook zo dat je dan 3 code-bases hebt voor één website. Dus een hoop extra werk als je dingen wilt toevoegen.

Als je een site wilt nabouwen voor in een app, dan zou ik eerder kiezen om de site responsive te maken, zodat deze op smartphones en tablet de juiste verhoudingen krijgt.

Als je echt een app wilt bouwen, dan zul je de informatie via een (besloten) API moeten delen, en vervolgens opvragen.
Gewijzigd op 29/03/2017 18:25:52 door - Ariën -
 
Mohammed Mohammed

Mohammed Mohammed

29/03/2017 18:29:07
Quote Anchor link
De site is op het moment responsive en werkt goed op android maar ik wil nu de site overzetten naar een ios app
het moet gewoon de website zijn maar dan in een app dit is ook voor een klant en niet voor mezelf

hoe bedoel je met api?? dat snap ik niet helemaal

mocht het trouwens niet kunnen hoe zou ik dan kunnen zorgen dat ik een app kan maken met de inhoud van de website het is alleen voor ios
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/03/2017 18:32:09
Quote Anchor link
Dan kan je beter een wrapper als app bouwen die de browser met de bewuste site opent.
Geen idee hoe je dit in iOS kan doen. Maar je vindt dan wel opnieuw het wiel uit ;-)

Je hoeft in ieder geval niet alles opnieuw te programmeren.
 
Jop B

Jop B

29/03/2017 19:07:35
Quote Anchor link
Als je een IOS app wilt bouwen kun je het beste gebruik maken van XCode, dit is een programma wat Apple zelf levert voor hun hardware.
Hierin kun je gebruik maken van onder andere C, swift en cocoa language.
Daarnaast kun je ook een Iphone, Ipad nabootsen of de app daadwerkelijk werkt:)
Je zou dan je website kunnen ophalen met die app, zodat als je iets wezijgt de app ook de nieuwste info heeft. Alleen zit je met een probleem en dat is dat Apple de apps controleerd op gevoeligheid qua beveiliging en of er geen verkeerde informatie word doorgespeeld.
Het is verstandig daarom eerst de spelregels door te nemen en dan je plan uitvoeren
 
Mohammed Mohammed

Mohammed Mohammed

29/03/2017 19:41:19
Quote Anchor link
ik gebruik alleen windows en xcode is alleen voor apple is er een alternatief voor of moet ik dan echt een mac computer hebben
 
Jop B

Jop B

29/03/2017 20:52:19
Quote Anchor link
Volgens mij zijn er zelfs converters dat je een app codering kunt omzetten.
Er zijn voor windows zeker app makers wat IOS kunnen schrijven, echter maakt Apple het voor Apple gebruikers net iets makkelijker :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.