App of webapp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Henk Jacobse

Henk Jacobse

20/10/2012 12:00:20
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een website met een cms en wil nu ook een app maken om deze site te kunnen zien en beheren.

Nu lees ik dat er naast een app (android of Apple) ook webapps bestaan. Alleen krijg ik niet echt het verschil tussen beide helder zodat ik een keuze kan maken welke ik ga maken. Wie kan mij duidelijkheid verschaffen zodat ik een keuze kan maken. Mocht je daarnaast goede tutorials hebben die ondersteuning kunnen bieden bij het maken van een app dan hou ik mij aanbevolen.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 23:38:09
 
Wouter J

Wouter J

20/10/2012 12:07:53
Quote Anchor link
Voor zover ik altijd heb begrepen is een App een programmaatje op een OS (android, Apple, Windows 8, ect.) en een webapp niks meer dan een anders gestijlde webpagina.

Als je gewoon een website maakt en met wat opties de browser bars laat verdwijnen heb je al een webapp gemaakt. Mensen kunnen die bookmarken en dan lijkt het net een app.

Een normale app schrijf je in de taal van de OS wat bijv. C objective is voor iOS (android weet ik niet).

Stel je hebt geen internet dan kun je een app nog wel gebruiken, op de internet sync na. Een webapp is gewoon een website en kun je dus niet meer bezoeken.

http://mobile.tutsplus.com/tutorials/iphone/iphone-web-app-meta-tags/
Gewijzigd op 20/10/2012 12:08:19 door Wouter J
 
Eddy E

Eddy E

20/10/2012 12:42:04
Quote Anchor link
Android is Java.

Met een klein aantal pagina's extra kan je ook gewoon HTML gebruiken. Dus een aparte website etc.
 
Henk Jacobse

Henk Jacobse

21/10/2012 09:49:24
Quote Anchor link
Oké maar wat ik begreep is een web-app vele malen makkelijker te onderhouden ...

Zijn er ook tutorials over het maken van een web-app
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

21/10/2012 10:34:27
Quote Anchor link
Een web app maak je gewoon in HTML dus dan hoef je geen twee verschillende talen te leren. Je kan dan met alleen HTML, CSS, Javascript etc. een website maken. Een web-app is gewoon een mobiele website. Er zijn frameworks beschikbaar zoals JQuery Mobile en Sencha Touch. Google er gewoon even op.
 
Jaron T

Jaron T

21/10/2012 11:32:22
Quote Anchor link
hybrid app is ook een leuke optie om naar te kijken
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

21/10/2012 11:34:45
Quote Anchor link
Zie ook deze pagina voor de verschillen: http://blog.idreams.nl/924/webapp-vs-app-vs-hybride-app.html
 
Henk Jacobse

Henk Jacobse

21/10/2012 12:09:24
Quote Anchor link
Oké ga ik ook even naar kijken, thx
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.