array doorgeven met POST?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Harry vern

harry vern

04/08/2010 10:10:58
Quote Anchor link
Hallo ben nu net 2 weken bezig met PHP en ben ook een beetje aan het kijken naar OOP en dergelijke maar ik heb een vraag.

Ik heb een formulier met een hidden input field. Wat ik graag wil is dat er met dit hidden input field een array wordt meegegeven dus zoiets als dit:

echo <input type=hidden name=arraynaam value=$arraynaam />

Ik heb het op deze manier al geprobeerd maar hij komt er niet goed doorheen (het is trouwens een 2dimensionale array, weet niet of dat wat uitmaakt). Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen? (het formulier wordt trouwens gepost naar een andere PHP bestand).
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 01:17:19
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

04/08/2010 10:22:27
Quote Anchor link
je zou de waarde kunnen serialisen...
 
Steff   an

Steff an

04/08/2010 10:42:45
Quote Anchor link
Of een "session" gebruiken..
 
Harry vern

harry vern

05/08/2010 11:42:56
Quote Anchor link
Ah bedankt, had eerlijk gezegd om de 1 of andere reden niet gedacht aan sessies.. terwijl ik die constant gebruik :p.

Probleem dus opgelost (late reactie :P)
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

05/08/2010 11:57:34
Quote Anchor link
ik zou niet weten waarom je dit met sessies wil doen...

Of moeten de gesubmitte waardes onthouden blijven een sessie lang ?

Sessions zijn voor sessies en in principe niet voor data transfer
 
Harry vern

harry vern

05/08/2010 15:49:31
Quote Anchor link
Sebastiaan Blaas op 05/08/2010 11:57:34:
ik zou niet weten waarom je dit met sessies wil doen...

Of moeten de gesubmitte waardes onthouden blijven een sessie lang ?

Sessions zijn voor sessies en in principe niet voor data transfer


Ja ik wil de array eigenlijk langer bewaren om er meerdere berekeningen mee te kunnen doen (had dit moeten vermelden in me vraag eigenlijk :P). Als je de eerste keer het form submit worden er dus berekeningen met die array uitgevoerd waarna je in een nieuw scherm komt. Vanuit dat scherm krijg je eigelijk een soort van menu waar je weer andere dingen kan doen met die array, dus hem in de sessie houden was op zich wel logisch... alleen zat ik niet na te denken toen ik deze vraag poste :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.