Array en files

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Omar M

Omar M

22/12/2008 12:15:00
Quote Anchor link
Hallo

Ik ben nu dus bezig met een klein systeempje (zo mag je het niet eens noemen maarja). Hij logt het IP en het browser alleen ik heb een probleem. Dit is tevens niet het hele script ook heb ik dat hij het browser type en ip logt weg gehaald maarja dit is het:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
    $filehandle = fopen($file, "w");
    $info = array( "lol", "aa" );

    fwrite($filehandle, $info);
    fclose($filehandle);


Het probleem is dat hij niet "lol" en "aa" logt maar "Array" weten jullie hoe dit komt?

En met de functie "$_SERVER['HTTP_USER_AGENT']" krijg je toch iemands browser type of is dit alweer PHP 4?

Alvast bedankt

Omar
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:05:15
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

22/12/2008 12:35:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
foreach($info AS $gegevens)
{

    fwrite($filehandle, $gegevens);
}

fclose($filehandle);
?>


Zoiets, je moet de array delen wel los van elkaar aanspreken, dus niet de gehele array, maar de array keys.
 
Omar M

Omar M

22/12/2008 12:53:00
Quote Anchor link
Bedankt dat werkte! Dus wat er nu gebeurt is dat PHP zorgt dat ze zegmaar van elkaar af worden gehaald dat de array niet meer één geheel is?

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Als ik me site bezoek logt hij wel het IP en browser type maar als ik het nog een keer doe dan wordt zegmaar de oude log vervangen hierdoor blijft het maar 1 regel. Ik wil graag dat hij bij elk bezoek de site logt. Eerst dacht ik iets met een While maar daar kwam ik niet verder mee...

Omar
 
Marco

Marco

22/12/2008 13:14:00
Quote Anchor link
In plaats van de file te openen met een 'w' flag, kun je er een 'a' of 'a+' flag achter zetten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
// Met een 'a' flag:
$handle = fopen($file, 'a');
// Met een 'a+' flag:
$handle = fopen($file, 'a+');
?>

De 'a' flag zorgt ervoor dat je kunt gaan schrijven in het bestand, en dat alles wat je erin schrijft _achteraan_ het bestand wordt gezet. Dus alles wat in het bestand stond, blijft staan, en er komen nieuwe regels bij.

De 'a+' flag doet precies hetzelfde, maar dan kun je ook nog lezen, mocht dat nodig zijn. Het vervelende is namelijk wel dat je nu dubbele records krijgt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marco
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.