Array met data van ene bestand naar het ander. PHP, jQuery & JavaScript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jur Joosten

Jur Joosten

09/03/2012 14:41:31
Quote Anchor link
Hello!

Ik heb een project waarin mijn index.php niet ververst mag/kan worden maar wel ééns in de zoveel tijd nieuwe data moet laten zien doormiddel van jQuery/AJAX.
Ik moet zelf nog erg veel leren, dus thanks in advance voor die gene die me helpen willen :)

Ik zal het even uitleggen:

Voor een Goed-Doel wordt er geld ingezameld op een avond in een Café hier in de buurt. Mensen kunnen voor geld nummers aanvragen die een Pianist dan zal spelen.

Op het scherm wordt het huidige nummer die gespeeld wordt getoond + wat ander bij behorende data. (aanvrager, bijbehorende bedrijf, bedrag)

Hier een afbeelding waar ik het Schematisch probeer te tonen: http://dl.dropbox.com/u/2564333/structuurAPP.jpg

index.php - wordt op een groot scherm in een Café getoond en moet automatisch Data uit mijn database halen wanneer ik dat wil. (elke 5 seconden roept hij automatisch retrieve.php op).
retrieve.php - Moet een array aan data terug geven wanneer 'NEXT_SONG' true is. (Wordt gedefinieerd in setter.php).

Mijn Array (met dummyContent ;) ):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Array
(
    [id] => 6
    [artiest] => Arctic Monkeys
    [titel] => Brainstorm
    [aanvrager] => Mark Rutte
    [bedrijf] => Google
    [bedrag] => 50
    [gespeeld] => 0
    [datum] => 2012-03-02 10:30:59
)


Kunnen jullie een voorbeeldje geven hoe je zo'n array voorbereid om verwerkt te worden met JavaScript/jQuery en hoe je deze zou ophalen?

Thanks in advance!
Gewijzigd op 09/03/2012 14:44:57 door Jur Joosten
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.