Autocomplete grote dataset

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Steve Zeeuwe

Steve Zeeuwe

28/10/2014 10:39:19
Quote Anchor link
Beste PHPhulp,

Ik ben bezig met een website waarop ik handleidingen aanbied over audio apparatuur. Waar ik nu aan ga werken is een zoekfunctie waarbij de gebruiker door middel van een invoerveld snel op een merk of model pagina uit kan komen. Hiervoor maak ik gebruik van Autocomplete van Jquery UI; deze verwacht een Array met mogelijke autocomplete resultaten welke doorzocht worden bij elke toetsaanslag in een invoerveld. Ik heb een testpagina aangemaakt met een voorbeeld waarbij de resultaten hardcoded zijn.

http://hifi-manuals.stevezeeuwe.com/test.php

Wanneer de gebruiker een resultaat selecteert of uittypt en op enter drukt, dan wordt de gebruiker naar desbetreffende pagina gebracht (dit werkt niet op de testpagina).

Ik heb momenteel 43,594 modellen verspreid over 789 merken wat neer komt op 44.383 resultaten, maar ik verwacht dat dit er nog enkele duizenden meer zullen worden. Mijn vraag is nu hoe ik dit het beste aan kan pakken. Mijn idee is om eerst te kijken hoe snel deze functie blijft op het moment dat ik al deze resultaten in de source array zet. Daarna wil ik kijken of ik dit kan verbeteren door bij iedere toetsaanslag een specifieke query te gebruiken om de resultaten op de server al te filteren, om zodoende de source array kleiner te houden.


Hebben jullie nog tips, of een andere (betere) manier waarop ik dit aan kan pakken?

Met vriendelijke groet,

Steve
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 15:01:41
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/10/2014 10:48:44
Quote Anchor link
Ik zat meer te denken aan een AJAX-request, die na drie á vier tekens geactiveerd wordt.
 
Steve Zeeuwe

Steve Zeeuwe

28/10/2014 10:53:54
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie Aar. Dat is inderdaad wat ik bedoelde met een specifieke query gebruiken om op de server al te filteren, maar dan zou ik het bij deze dataset al na iedere toetsaanslag willen doen (vaak is het zo dat de resultaten veel op elkaar lijken).
 
Yann Zeeuwe

Yann Zeeuwe

28/10/2014 11:16:20
Quote Anchor link
Als je na drie tekens activeert, kun je vervolgens bij ieder extra teken een nieuwe query doen. Zo voorkom je hele grote lijsten met resultaten.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.