Automatisch Fotoalbum V3 van Arjan Kapteijn: tekst onder foto plaatsen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Laura Hendricx

Laura Hendricx

17/12/2010 16:08:09
Quote Anchor link
Beste mensen,
Op mijn website ratje-toe.nl gebruik ik nu voor het fotoalbum het php-script van Arjan Kapteijn, waarvoor veel dank! (Zie www.phphulp.nl/php/script/image-manipulation/automatisch-fotoalbum-v3/1491/)

Het werkt goed. Ik heb zelf de thumbnails gemaakt, want ik wil een bepaalde uitsnede van elke foto gebruiken voor het thumbnail. Het is fijn dat dat kan. Ik heb gewoon mijn zelfgemaakte thumbnails via ftp naar de juiste map ge-upload, en het werkt prima!

Het is ook fijn dat ik hierdoor weer iets meer van php ga begrijpen.

Ik zou alleen nog één ding voor elkaar willen krijgen: ik zou graag bij elke foto een tekst (bij elke foto een andere tekst) onder de foto willen plaatsen, met een omschrijving. Kan iemand me daarbij helpen?

Alvast bedankt,
Laura
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:07:54
 

17/12/2010 16:32:23
Quote Anchor link
Tja, dan zal je die data ergens moeten opslaan. In een database, xml bestand, de foto zelf of als allerlaatste oplossing in een tekstbestand.
Heb je daar al over nagedacht?
Waar loop je precies tegenaan?
 
Mitchel V

Mitchel V

17/12/2010 16:35:00
Quote Anchor link
misschien een idee om gewoon de fotos de naam van bestand naar de omschrijving.png en dan .png weg halen met replace:P?
 

17/12/2010 16:41:18
Quote Anchor link
Mitchel V op 17/12/2010 16:35:00:
misschien een idee om gewoon de fotos de naam van bestand naar de omschrijving.png en dan .png weg halen met replace:P?


Wat als je een hele lang omschrijving zoals dit wilt gebruiken? Lijkt mij niet erg handig...
Ik dacht meer aan exif data gebruiken (want dat is er ook wel voor bedoelt).
 
Laura Hendricx

Laura Hendricx

17/12/2010 18:24:32
Quote Anchor link
Bedankt voor de snelle reacties!

Ja, op dit moment gebruik ik inderdaad een vrij uitgebreide bestandsnaam. Ik kan inderdaad .jpg weghalen (ik weet trouwens niet hoe, maar dat kunnen jullie me vast vertellen), maar dan nog: ik wil inderdaad liever een uitgebreidere omschrijving kunnen geven.

Mag in een tekstbestand, of exif-data, etc.

Hoe zou men dat doen?
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

17/12/2010 18:45:18
 
Mitchel V

Mitchel V

18/12/2010 01:08:16
Quote Anchor link
Misschien kan je een array gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$omschrijving
= array('fietsbel.png' => 'Dit is de omschrijving van een fiets bel waar me je kan bellen als je fietst op een fiets..');

foreach(explode('/',$map) as $tmp2)
{
    
if(isset($omschrijving[$tmp]){
echo '>> <a href="?pagina=fotoalbum&amp;album='.$tmp.$tmp2.'">'.ucfirst($omschrijving[$tmp]).'</a> ';
}
else{
    echo '>> <a href="?pagina=fotoalbum&amp;album='.$tmp.$tmp2.'">'.ucfirst($tmp2).'</a> ';
}

    $tmp = $tmp.$tmp2.'/';
}


?>


zo iets maar dan net iets anders waardoor het werkt,
maar misschien is het toch handiger om naar karl te luisteren,
maar wat ik zou doen is:
- Database aanmaken met 4 velden (id,album,img,omschrijving)
- en dan in je script uitlezen wat in je DB staat.
- upload pagina maken + input naar je database
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.