Automatisch invullen tekstvelden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »
Sander Z

Sander Z

21/01/2015 12:50:32
Quote Anchor link
Ik heb gezocht op Google maar heb niets kunnen vinden wat mij kon helpen. Waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde termen of iets dergelijks.
Kunnen jullie mij helpen aan wat links of scripts?

Het gaat om het volgende:
Ik heb een pagina waarop ik bedrijfsgegevens in tekstvelden (input) kan invullen. Dus naam, straat etc... NAW
In een Database heb ik al NAW gegevens van bedrijven staan.

Nu heb ik het zo gemaakt dat als ik in een tekstveld type er automatisch resultaten uit mijn database weergegeven worden. Maar nu wil ik dat als ik dan op een gevonden bedrijfsnaam klik, de naw gegevens komen te staan in de bijhorende input velden.

Wie helpt mij op weg?

PHP hulp

PHP hulp

18/05/2025 19:06:55

21/01/2015 12:59:58
Quote Anchor link
Jquery!
Hiermee zal je de gegevens die je hebt gevonden hebt in de velden moeten plaatsen.

Sander Z

Sander Z

21/01/2015 14:12:42
Quote Anchor link
Lukt dat alleen met Jquery?
Is er geen andere methode?

21/01/2015 15:04:28
Quote Anchor link
Het is een actie die gedaan zal moeten worden als de pagina al geladen is.
De DOM manipuleren/wijzigen kan alleen gedaan worden met JavaScript.

Er zijn frameworks die allerlei handige elementen hebben om de zaak sneller en met minder code tot het gewenste resultaat is behaald.
Een aantal voorbeelden zijn;
- jquery
- mootools
- angularjs

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_JavaScript_frameworks

Sander Z

Sander Z

21/01/2015 16:19:57
Quote Anchor link
Ik weet dat ik daar javascript voor nodig heb.
Maar zou het liever zelf maken in Javascript dan bv gebruik te maken van query ed.
Vandaar dat ik het zocht op google maar helaas niet kon vinden...

- SanThe -

- SanThe -

21/01/2015 16:37:49
Quote Anchor link
Je hebt een formulier met NAW gegevens.
Daarin zit een select waarmee je een ander bedrijf kan selecteren.
Als je een ander bedrijf selecteerd wi je dat het hele formulier andere NAW krijgt?

Dat kan dan toch met een onchange() waarmee je de pagina ververst en dan de nieuwe gegevens gebruikt waarvan het id in de select zit.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/01/2015 16:42:13
Quote Anchor link
Voor het jQuery framework kan je de jQueryUI-autocomplete gebruiken.
http://jqueryui.com/autocomplete/

In het het 'select:'-event kan je dan aangeven dat de waarde wordt gebruikt als value van je textveld;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
select: function(event,ui) {
    $("#naw").val(ui.item.value);
}

Wouter J

Wouter J

21/01/2015 16:43:00
Quote Anchor link
Wat een onzin om hier meteen met jQuery te gaan antwoorden. Het is hetzelfde om elke PHP vraag met "Laravel" te beantwoorden...

jQuery is gewoon JavaScript dus alles wat jQuery kan kan ook met JavaScript.

Sander, uit je vraag begrijp ik dat de auto complete al gelukt is? Nu wil je dus nog dat je gegevens over een bedrijf in een bepaald element plaatst. In dat geval zou ik kijken naar de change or keyup event van een input veld. De eerste wordt uitgevoerd wanneer een text field veranderd wordt (en daarna unfocused wordt) en de tweede wordt uitgevoerd wanneer je iets hebt getypt (nadat je hebt getypt, want je key is al weer omhoog gekomen).

Vervolgens kun je dan met this.value de waarde van het input veld opvragen. Deze kun je dan gebruiken om het in een ander element te tonen. Het wordt dan iets als:
Code (js)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
var dataBox = document.querySelector('#js-company-data');
var companyData = {
    someCompany: { name: 'Some Company', address: 'John Doestraat 12, Eindhoven' },
    // ...
};

document.querySelector('#js-company-field').addEventListener('change', function (e) {

if (!companyData[this.value]) {
        return; // company niet gevonden, stop de functie. Hier kan een error getoond worden
    }

var data = companyData[this.value];

dataBox.innerHTML  = '<h1>' + data.name + '</h1>';
    dataBox.innerHTML += '<p>Adres: ' + data.address + '</p>';

});

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/01/2015 16:49:13
Quote Anchor link
Vergeet dat dat jQuery een makkelijk framework is waar tegenwoordig veel mensen in opstappen. Vooral met jQueryUI heb je enkele toffe functies meer die wat leuke visuele effecten hebben (sliders, autocomplete). Dus zo een onzin vind ik het niet. De vergelijking met een MVC-framework vind ik ook behoorlijk overdreven.

Misschien is het in de ogen van sommige mensen behoorlijk overbodig, maar het bespaart wel een code.
Gewijzigd op 21/01/2015 16:58:36 door - Ariën -

Wouter J

Wouter J

21/01/2015 23:25:38
Quote Anchor link
Laat ik het zo zeggen, een reactie met als enige content: 'jQuery, daar moet je dan iets in doen!' op een JavaScript vraag is even onzinnig als een reactie "Laravel en dan wat puzzelen" op een PHP vraag. Tegenwoordig lijkt het wel dat jQuery een soort van eigen taal begint te worden, dat komt vooral omdat beginners (zelfs als ze vragen om een plain JS antwoord) gewoon jQuery naar hun toe gegooid krijgen en eigenlijk niet weten dat het gewoon JavaScript is (en dan ook nog een niet mooie wrapper, maar dat is persoonlijk ;).

Tevens had het hier niet veel bespaart:
Code (js)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
var $dataBox = $('#js-company-data');
var companyData = {
    someCompany: ...,
    // ...
};

$('#js-company-field').on('change', function (e) {

if (!companyData[$(this).val()]) {
        return;
    }

var data = companyData[$(this).val()];

var html = '<h1>' + data.name + '</h1>';
    html += '<p>Adres: ' + data.address + '</p>';

$dataBox.html(html);
});

En dan zie je ook dat we (a) 2 onnodige extra functie calls hebben voor het opvragen van een property en (b) een extra variabele hebben moeten aanmaken.

Maar goed, we gaan een beetje off-topic. Ik hoop dat de TS de antwoorden er uit kan halen.

Sander Z

Sander Z

22/01/2015 09:35:54
Quote Anchor link
Thanks Wouter!
Ik ga eens even kijken wat ik met je antwoord kan. Ik laat nog wel wat horen.

Over het Jquery verhaal:
Ikzelf vind inderdaad ook dat voor een klein beetje script niet direct zoiets als jquery gebruikt hoeft te gaan worden. Vandaar dat ik ook op zoek was naar de JS.
Kijk als ik vele taken en zaken geregeld wil hebben met JS dan wordt jquery een natuurlijk een optie. Maar niet voor 1 stukje code.

Verder wilde ik ook juist JS en zelf programmeren om JS beter te gaan begrijpen. Stukje persoonlijke ontwikkeling. ;)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2015 09:48:39
Quote Anchor link
Ik las dit:
[/quote]Nu heb ik het zo gemaakt dat als ik in een tekstveld type er automatisch resultaten uit mijn database weergegeven worden.[/quote]
Ik ging er automatisch vanuit dat het om een AutoComplete zou gaan, en vaak wordt hier jQueryUI voor gebruikt.

In ieder geval mijn excuses voor het onnodige 'aanvallen' met jQuery ;-)

Sander Z

Sander Z

22/01/2015 11:26:58
Quote Anchor link
Oh nee geen excuses!
Jouw interpretatie was voor jou correct en leek een legitiem antwoord. Ik wilde wat anders. En dat heb ik daarna ook aangegeven.
Dus jouw reactie met jQuery was niet verkeerd. Was alleen niet wat ik wilde ;)

Ik heb verder niets tegen jQuery. Maar om mijn eigen kennis te vergroten wilde ik per se JS.

Toevoeging op 22/01/2015 16:49:55:

Ik loop nog een beetje te stoeien met je code.

Misschien nog even wat toelichting vanaf mijn zijde:

Ik heb een textveld. Zodra ik hier in typ wordt er dus gezocht in mijn Database. Alle resultaten worden dan als <li> onder het textveld opgebouwd. Zodra ik het resultaat (bedrijf) zie welke ik wil gebruiken klik ik op de <li>. Zodra ik op de <li> klik wil ik dus dat de andere textvelden gevuld worden...

Toevoeging op 22/01/2015 17:28:17:

Ik heb het werkend gekregen.
Ik zal ook ff toelichten hoe.

Zoals hierboven beschreven krijg ik bij het zoeken 1 of meerdere <li> te zien. Per <li> staat een onclick. Deze roept een functie aan en geeft alle NAW gegevens mee.
De functie ontvangt dus alle gegevens en die schrijft de value waarde van de input velden over. En dat werkt dus :D
Gewijzigd op 22/01/2015 17:29:02 door Sander Z

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.