Automatisch Uitloggen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PEGA Senior System Architect

BNP Paribas Cardif is looking for: PEGA Senior System Architect Do you have an excellent knowledge about PEGA development? Do you want to put this know-how to use and create innovative technical solutions for business & IT challenges? Would you like to work for an international Insurance Company? In that case you may be the new PEGA Senior System Architect we’re looking for! What’s the job about? You will be responsible for the development activities on our PEGA platform. You report to the Deputy Manager Software Development & Tests and you’ll collaborate closely with other internal and external developers and

Bekijk vacature »

Senior applicatieontwikkelaar

Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en

Bekijk vacature »

IT Associate Field Engineer

Introduction: TRT Solutions (trt.com) is a Global IT Services Company that delivery hardware maintenance system software support Managed and Professional services along with Web / Cloud Services on IT Server storage and networking infrastructure. We have recently acquired a number of new global contract and TRT is now recruiting for Graduate level technical and non-Technical personnel to be part of our service delivery in Amsterdam, Netherlands. Job Description: Our company is built of the quality of the service that we provide to our client whether that is maintenance managed professional or the actual technology itself as service. It is all

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer vacature

Senior Mobile Developer Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. Op bijna elke mobiele telefoon in Nederland is wel een app te vinden die door Sogeti is ontwikkeld of waar Sogeti aan mee heeft gewerkt. Wil jij meehelpen met het ontwikkelen van mobiele applicaties voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven? Als Senior Mobile Developer ben jij verantwoordelijk voor het implementeren en testen van nieuwe features. Je bent medeverantwoordelijk voor de codebase en moet deze code dus ook goed onderhouden. Doordat je thuis bent in het mobiele landschap kun je gemakkelijk sparren met

Bekijk vacature »

Software Developer / full-stack

Bedrijfsomschrijving Voor een organisatie binnen de zakelijke dienstverlening zijn wij op zoek naar een Software Developer met goede kennis van zowel Java als front-end technieken als Angular. Het betreft een organisatie bestaande uit ongeveer 100 mensen die klaar staan voor ruim twee duizend klanten. De organisatie staat bekend om het feit dat zij met hun kwalitatief goede dienst een van de snelste zijn. Dit valt op in de markt en dit bewerkstelligen zij door alles zoveel mogelijk te automatiseren. IT, en software development in het bijzonder, wordt als erg belangrijk gezien. Het complexe applicatie landschap is geheel maatwerk en geschreven

Bekijk vacature »

Senior Java 8 Developer in High-Tech Industry

Senior Java 8 Developer Intro Is your interest triggered by software and in particularly Java? Do you have at least 8 years of experience with Java in a High-Tech Industry? Then you could be the perfect candidate. Our client is looking for an senior Java Developer, in Eindhoven, The Netherlands. Function Information You will be end-to-end responsible for creating software in Java and Java EE, contributing to the development of several diagnostic applications in a scrum/Agile way of working. Diagnostic & Sequencing applications is done in several teams working together to deliver and integrate solutions to complex problems to enhance

Bekijk vacature »

Junior New Business Developer

Lijkt het je gaaf om een nieuwe waardestroom op te zetten voor Coolblue? Geeft het je een kick om op een groene en duurzame manier aan het werk te zijn terwijl je ook meer geld voor Coolblue kan verdienen? Dan is dit iets voor jou! Hoe word ik Junior New Business Developer/Owner Televisies Refurbishen bij Coolblue? Bij Coolblue zijn we constant op zoek naar nieuwe, innovatieve waardestromen. Zo zijn we begonnen met het refurbishen en verkopen van afgedankt witgoed. De volgende stap die we hier in willen zetten is televisies. Deze belanden nu op de afvalberg, terwijl er nog heel

Bekijk vacature »

C# Developer

C# Developer Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Stilstand is achteruitgang voor jou; je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren over Microsoft technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt

Bekijk vacature »

Mendix Expert Developer (Senior) (NL)

Mendix Expert Developer (Senior) (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Mendix expert impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software en onze kritieke logistieke keten. Je doet dit door ontwikkeling en uitbreiding van onze Mendix Cloud omgeving, waarbij je complexe business processen vertaalt naar kritieke Mendix applicaties.". Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company Als Mendix Expert Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair Business-IT-team bestaande uit onder andere een Lead, Mendix Developers en Solution Consultants. Wij zetten Mendix in voor kritieke processen waarbij applicaties optimaal moeten performen, want wanneer deze uitvallen,

Bekijk vacature »

Lead Java Developer / CQRS / Event Sourcing / Zorg

Bedrijfsomschrijving Als Lead Java Developer kom je te werken bij een organisatie die de rechtmatigheid van financiële gegevens in de zorg controleert. Hierin opereren ze geheel onafhankelijk en zijn ze ondertussen marktleider op dit gebied geworden. Ondanks dat het om een relatief klein bedrijf gaat werken ze voor gerenommeerde opdrachtgevers en zijn ze een belangrijke schakel in de zorgsector geworden. Wat ze uniek maakt zijn de hoge eisen aan de kwaliteit van de code die ze zichzelf stellen waarbij security, wegens grote hoeveelheden (privacy gevoelige) data, zeer hoog in het vaandel staat. Als Lead Java Developer/Meewerkend Voorman zal je de

Bekijk vacature »

C# developer gezocht (distributed systems, SOA, NS

Ben je een C# developer met een oplossingsgerichte mentaliteit en op zoek naar een veelzijdige baan binnen een kleinschalig dynamisch bedrijf, waar je mee kunt denken in het groter geheel? Waar je met mensen komt te werken die betrokken zijn en een gemeenschappelijk gevoel van verantwoordelijkheid hebben? En waar je werkt aan schaalbaarheidsuitdagingen zodat jouw software grote hoeveelheden data kan verwerken? Nieuwsgierig? Lees dan verder! Voor een Rotterdams bedrijf zijn we op zoek naar een enthousiaste, en met name leergierige, full stack developer of een web developer die graag full stack wil worden. Het bedrijf biedt geavanceerde technische oplossingen die

Bekijk vacature »

Full-stack .NET developer gezocht, Goeree-Overflak

Ben je een .NET software developer en op zoek naar een professionele werkomgeving binnen een wat groter innovatief en ambitieus bedrijf? Waar sprake is van een uitgebreid applicatielandschap met elke dag nieuwe uitdagingen, waar alles mogelijk is, binnen een goede collegiale sfeer? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakke zijn we momenteel op zoek naar een ervaren software developer. De IT afdeling bestaat uit circa 60 mensen waarvan zo'n 15 developers. Voor de recente architectuur wordt gebruikt gemaakt van de nieuwste technieken waaronder .NET Core, Docker en Angular. Echter bestaat het applicatielandschap uit een groot aantal verschillende applicaties waarbij

Bekijk vacature »

New business developer

Sprechen Sie flieBend Deutsch und haben Sie erfahrung im sales? Möchten Sie in Vollzeit im Gebiet von Reusel arbeiten? Dann könnte dies die richtige job für Sie sein! What will you be doing? You will start working as a new business developer for the German speaking market. The head office is located in Reusel. From there you will be working 35 hours a week to support the marketing strategy and ensure the growth of the company. You will be doing this by for instance calling potential customer, in order to make an appointment for the account managers. furthermore, you will

Bekijk vacature »

Mobile Developer / Blockchain / 4K - 5K / Utrecht

Functieomschrijving In de functie van Mobile Developer zal je in een team gaan samenwerken waar je met de laatste moderne technieken aan de slag kan gaan. Denk aan Blockchain, Artificial intelligence, Deep Learning, Natural Language processing en Vision Recognition. Dat doe je in eerste instantie met React Native. Je werkt dus in een gave omgeving met moderne technieken in een leuk team van enthousiaste mensen. Dit bedrijf heeft de toekomst als het gaat om de combinatie tussen technieken en toekomst. Development en Data komt hier samen en dat maakt deze functie nog interessanter! Je zal dus in het begin veel

Bekijk vacature »

C# Developer

C# Developer Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Stilstand is achteruitgang voor jou; je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren over Microsoft technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/06/2015 17:26:37
Quote Anchor link
Hoe krijg je het voor elkaar om een gebruiker er automatisch uit te knikkeren als deze bijvoorbeeld een uur geen enkele acties heeft gedaan.
Bij dit fantastische forum gaat dat ook zo.
Hoe ?

PHP hulp

PHP hulp

22/10/2020 05:12:52

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

14/06/2015 17:46:40
Quote Anchor link
Korte levensduur voor de cookies nemen?

Eddy E

Eddy E

14/06/2015 20:10:53
Quote Anchor link
Klein beetje Javascript met een teller die aftelt vanaf 1 uur.
Elke page-refresh stel je dat ene uur in.

Is het uur verlopen: redirect naar homepagina waar je uitgelogd bent/wordt.
Wel 5 minuten van te voren een waarschuwing (alert oid) tonen!

Al heb ik persoonlijk echt een schijthekel aan dit soort dingen.
Waarom zou je mij eruit willen knikkeren? Bij een multiplayer-game kan ik me dat voorstellen. Iets anders niet!
Gewijzigd op 14/06/2015 20:11:34 door Eddy E

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/06/2015 20:31:11
Quote Anchor link
Sessie lifetime instellen. Zodra die is verstreken is je sessie niet meer geldig.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

14/06/2015 22:27:01
Quote Anchor link
Leuk die verschillende reacties :-)

Eddy gaat er van uit dat Jan de pagina die in de browser open blijft staan dan wil wijzigen. Ik denk dat Paco echter gewoon de session bedoelt omdat hij refereert naar dit forum.

Ozzie begint direct over php.ini instellingen..

@Paco:
Hoe sessies zich gedragen hangt sterk af van instellingen van je webserver en php.ini. Ik heb al van alles meegemaakt op verschillende webservers. Op de ene webserver verloopt een sessie nooit en op de andere om het kwartier of nog sneller.

Hier kun je lezen hoe sessions ongeveer werken maar ook hoe je je eigen session handler kunt schrijven:
http://www.sitepoint.com/writing-custom-session-handlers/

Paco de Wulp

Paco de Wulp

15/06/2015 21:10:21
Quote Anchor link
Ik moet dat op mijn gemak is nalezen @Frank, want ik heb het licht nog niet gezien.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

15/06/2015 21:54:13
Quote Anchor link
Wat zijn Sessions?

Als een webserver een request krijgt dan weten we gewoon niet van wie of welke machine het af komt. De gebruiker is compleet anoniem en we kunnen verschillende gebruikers niet van elkaar onderscheiden. Om dit probleem enigszins te tackelen heeft men cookies uitgevonden. Een cookie kun je zien als een klein bestandje dat informatie bewaart voor één website op het apparaat van de gebruiker. Als de gebruiker een nieuw verzoek stuurt naar de webserver dan wordt de inhoud van het bestandje in de header meegezonden. Je zou dus een cookie kunnen aanmaken met deze inhoud:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ingelogd=1

De inhoud wordt bij de volgende requests door de browser naar de webserver gestuurd en die kan deze uitlezen en zo bepalen of een gebruiker ingelogd is of niet

MAAR...

Bovenstaand voorbeeld is natuurlijk heel erg makkelijk te hacken. De cookie wordt immers op de pc van de gebruiker bewaart. en als je maar ingelogd=1 meestuurt dan ben je dus ineens ingelogd. We houden daarom liever op de webserver bij wie er is ingelogd en wie niet. Daar zorgen Sessions voor. Sessions maken eenmalig een random id die wordt opgeslagen in een cookie. zo een id is bijvoorbeeld

Code (php)
1
k623qubavm8acku19somu6ce1k0nb9aj

Nu staat er op het apparaat van de gebruiker dus alleen een cookie met een session ID. Op de server kunnen nu in een bestandje met de naam sess_k623qubavm8acku19somu6ce1k0nb9aj een aantal instellingen opgeslagen worden. Bijvoorbeeld

Code (php)
1
ingelogd=1

Met het verschil dat dit nu op de server bewaard wordt en niet op het apparaat van de gebruiker. Als in PHP session_start() wordt uitgevoerd dan zal de inhoud uit het bestand gelezen worden en in de $_SESSION array geplaatst worden.

Hiermee zijn echter nog niet alle problemen opgelost. Het aantal bestanden op de server met allemaal een andere sessie ID kan een enorme omvang bereiken. Daarnaast is het weer minder veilig als een sessie maar eindeloos blijft bestaan. Om deze reden wordt telkens de datum en tijd van het sessie bestand bijgewerkt. Is een bestand te oud, bijvoorbeeld meer dan 30 minuten dan wordt deze ongeldig en op een gegeven moment ook verwijderd. Of een sessie verloopt en hoe snel is afhankelijk van de instellingen op de server.

Joakim Broden

Joakim Broden

15/06/2015 22:41:00
Quote Anchor link
In de user tabel een extra kolom maken met last_active? Hier zet je de tijd in van de laatste actie/page refresh, als de gebruiker een actie/page refresh doet kijk je eerst of de vorige actie meer dan een uur geleden is.

Zo ja, gebruiker uitloggen en door sturen naar de inlog pagina
Zo nee, niks doen

Paco de Wulp

Paco de Wulp

15/06/2015 23:37:06
Quote Anchor link
@Sabotan: ik heb het nu zo opgelost:(zonder database)
Bij mijn login:
Code (php)
1
2
3
<?php
$_SESSION
['lastlogin'] = time();
?>

Op elke pagina:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if ($_SESSION['lastlogin']<(time()-3600) )
{
header( 'location: LOGOUT.php'); }
else {$_SESSION['lastlogin']=time();}
?>

In LOGOUT.php --> sessie destroy

Toevoeging op 16/06/2015 14:15:47:

Maar wat ik eigenlijk wil, is dat als ik een uur niks heb gedaan, ik automatisch al ben uitgelogd of desnoods een andere actie wil laten uitvoeren. Maar dat is een instelling van de server schat ik zo in. Crontab ?
Gewijzigd op 16/06/2015 14:18:58 door Paco de Wulp

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

16/06/2015 14:27:19
Quote Anchor link
Dat kan in PHP:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
session_cache_expire(60);                // In minuten
ini_set('session.gc_maxlifetime', 3600); // In seconden
session_start();                         // Daarna pas de sessie starten/hervatten
?>

Joakim Broden

Joakim Broden

16/06/2015 14:50:23
Quote Anchor link
Waarom moet dit automatisch gebeuren? PHP is serverside, en doet niks automatisch.. Kun je je sessie tijd wel veranderen, maar als ik een uur niks doet worden die sessies ook niet aangepast..
Gewijzigd op 16/06/2015 14:52:12 door Joakim Broden

Paco de Wulp

Paco de Wulp

16/06/2015 15:03:37
Quote Anchor link
En hoe doe ik dat dan. Bijvoorbeeld als ik 60 minuten van mijn scherm weg ben, dat ik weer terug kom en automatisch nu voor het inlogscherm weer sta (dus na 60 minuten automatisch LOGOUT.php heb gestart) ?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2015 16:02:22
Quote Anchor link
Waars. een javascript timer die na een uur inactiviteit de logout pagina aanroept of iets dergelijks.

Joakim Broden

Joakim Broden

16/06/2015 17:05:52
Quote Anchor link
Dat doet PHP niet, als jij je pagina gewoon open hebt zal PHP je niet automatisch uitloggen. Dit zal wss gebeurd zijn zoals Ozzie zei met een Javascript timer, met eventueel Ajax ofzo.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/06/2015 18:10:16
Quote Anchor link
Javascript:

Code (php)
1
2
<!-- redirect na een half uur -->
setTimeout(function(){window.location="logout.php"},30 * 60000);</script>
Gewijzigd op 16/06/2015 18:10:40 door Frank Nietbelangrijk

Paco de Wulp

Paco de Wulp

16/06/2015 18:39:54
Quote Anchor link
Dank jullie wel. Ik zie de zon weer tussen de wolken opkomen...

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/06/2015 19:50:51
Quote Anchor link
Je doet net alsof je hiervoor dingen moet doen terwijl dit (timeout) meestal vanzelf geschiedt.

En meestal is het verlopen van een sessie juist onwenselijk, dus ik snap absoluut niet dat dit iets is wat je zou moeten nastreven...

Wat Eddy E zegt, tis gewoon verrekte gebruiksonvriendelijk en onhandig.

Tenzij je dit specifiek voor een bepaalde applictie nodig hebt? Bijvoorbeeld voor een toets met een tijdslimiet. Je vertelt er niet echt bij hoe je het wilt toepassen en ook niet waarom. Ik denk namelijk dat je de verkeerde kant op aan het rennen bent. Normaliter is het "automatisch" verlopen (verlopen gebeurt vanzelf) iets onwenselijks, lijkt mij.
Gewijzigd op 16/06/2015 20:03:41 door Thomas van den Heuvel

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/06/2015 23:21:43
Quote Anchor link
Ja ik ben het met je eens Thomas. Heb je net het lijstje met leden voor je - moet je even weg - kom je terug lijstje vervangen voor login pagina.

Toch kan ik me wel indenken dat voor sommige informatie het wel fijn kan zijn als de inhoud na bepaalde inactiviteit niet meer zichtbaar is. (Zoals mijn bankzaken bijv.)

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/06/2015 06:40:20
Quote Anchor link
Payment Card Industry (PCI) Data Security Standard (DSS) v3.0 [PDF]:

8.1.8 If a session has been idle for
more than 15 minutes, require the user
to re-authenticate to re-activate the
terminal or session.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/06/2015 11:55:04
Quote Anchor link
@Ward

Jouw quote heeft betrekking op de tijdsduur, maar wordt er eveneens gesproken over automatisch uitloggen?

Randy vsf

Randy vsf

17/06/2015 12:19:13
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 17/06/2015 11:55:04:
@Ward

Jouw quote heeft betrekking op de tijdsduur, maar wordt er eveneens gesproken over automatisch uitloggen?

Als de sessie is afgelopen, moet je toch opnieuw inloggen?
niet ingelogd = uitgelogd

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.