automatisch updaten van sqldatabase

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Timmy

timmy

25/07/2007 17:07:00
Quote Anchor link
hey mensen ik zoek een manier om mijn sql database te updaten terwijl er niemand op mn site is,

ik heb bijvoorebeel de formule A = f/3600 * t
a= aantal
f=factor
t=tijd in uren

weet iemand hoe dit moet? of moet ik dit in mn safe.php zetten (checkt of je wel ingelogd bent) dit gaat wel veelcapaciteit van mn databse vragen vooral is ik dit 32 keer wil doen
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 04:39:50
 
GaMer B

GaMer B

25/07/2007 17:10:00
Quote Anchor link
Vraag je altijd af:
Wanneer moet het geupdate gedoe zichtbaar zijn, juistja, wanneer er iemand op je site is.
Je kunt het op 2 manieren oplossen:
1. Cronjobs. Automatisch een script om de zoveel tijd starten.
2. Het verschil van het laats actief en nu uitrekenen en dan de formule * het verschil.
 
Timmy

timmy

25/07/2007 17:13:00
Quote Anchor link
ja dat laatste zat ik ook al aan te denken, ok ik ga ff uitzoek van cornjobs zijn, bedankt
 
Frank -

Frank -

25/07/2007 17:13:00
Quote Anchor link
Quote:
terwijl er niemand op mn site is
En wie heeft de gegevens op dat moment dan nodig? Wanneer er niemand wat mee doet, dan is het een zinloze actie en kun je de stand van zaken beter gaan berekenen op het moment dat iemand de gegevens wél nodig heeft.

Rekenen met tijd kun je beter door de database laten doen, die heeft daar prachtige functies voor in huis.
 
Timmy

timmy

25/07/2007 18:05:00
Quote Anchor link
ja dat laatste zat ik ook al aan te denken, ok ik ga ff uitzoek van cornjobs zijn, bedankt
Edit:
he ik drukte maar 1 keer op t knopje, ja dat ga ik nu ook doen :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door timmy
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.