automatisch website backups maken op pc?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Christoph e

christoph e

01/10/2012 16:55:19
Quote Anchor link
Ik maak soms wel eens een foutje, ik verwijder bestanden of verwijder per ongeluk een belangrijk stuk code. Nu ben ik aan het zoeken voor een programma dat automatisch via ftp een backups kan maken van mijn bestande.

maar wat is een goed programma voor dit?
en is het mogelijk om sommige mappen ook niet te backuppen?

alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 04:23:36
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/10/2012 16:58:48
Quote Anchor link
Synctoy schijnt dat te kunnen, met een Windows 'Geplande taak' en wat geneuzel in de documentatie, kan je wel een batch-file aanmaken die dit soort zaken doet.

Als je aan het ontwikkelen bent, zou het gebruik van een versioningsysteem zoals GIT of SVN ook zeker geen overbodige luxe zijn. Hiermee heb je een goed overzicht van al je wijzigingen binnen je project.
 
Jaron T

Jaron T

01/10/2012 18:05:17
Quote Anchor link
@christoph

voor de duidelijkheid; versiebeheer is dus ook voor backups. maak meteen gebruik van professionele oplossingen i.p.v. synctoy of andere backups via ftp voor code.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/10/2012 18:08:48
Quote Anchor link
Ja, en nee. Als je een foutje maakt kan je verdiebeheer een oude versie terug halen (een backup dus, infeite). Maar je moet zelf altijd je hele repository, waarin je werkt, ook backuppen. Mocht je een HD-crash hebben....

Eigenlijk is dit wel duidelijk voor iedereen ;)
 
Roy -

Roy -

01/10/2012 20:19:13
Quote Anchor link
Ik heb dit geregeld middels de cloud, Google Drive! Betaal 4$ per maand voor 100GB opslag.
Op mijn pc heb ik dan één map direct op mijn d schijf: "Google Drive". Daarin heb ik mappen als documenten, afbeeldingen en projecten. Documenten en afbeeldingen zijn gekoppeld zodat als ik via het start menu van Windows op documenten klik ik daar uit kom en niet op de standaard c:\users, enz.. Alles wat in die map staat wordt gesynchroniseerd met "the cloud" :)
In de map projecten heb ik dan mijn php bestandjes staan welke ik in mijn editor gooi (sublime text), middels een plugin (SFTP) synchroniseert die map weer met de webserver waar de website online staat.
In deze situatie is het zo dat als ik iets wijzig dit zowel op mijn pc, webserver als in "the cloud" gewijzigd wordt. Mooie van "the cloud", bij Google maar bijv. ook bij Dropbox is versiebeheer. En kan ik dus elke wijziging tot dacht ik 30 wijzigingen terug draaien.

Ik vindt het ideaal! :)
Gewijzigd op 01/10/2012 20:20:19 door Roy -
 
Jaron T

Jaron T

01/10/2012 20:29:01
Quote Anchor link
@ Roy, dat is heel leuk voor alles behalve code. Ik raad je het ten strengste af om 'clouds' zoals dropbox en drive te gebruiken voor versiebeheer van code (en al helemaal als je samen werkt).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.