balence systeem etra vraag op api intergratie topic!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan deman

jan deman

09/08/2019 22:20:20
Quote Anchor link
weet iemand toevallig hoe ik moet beginnen met een script om te zorgen dat als iemand een sms verstuurd de aantal nummers naar wie hij verzend automatisch word afgetrokken van zijn balance in een database

dus laten we zeggen als voorbeeld:

kees heeft 1000credtis en hij verstuurd naar 300nummers een bericht, dan word de som 1000-300=700total smsjes over

en als hij uiteindelijk 0 heeft kan hij niks meer sturen.

hoe zou ik moeten beginnen wil het zo simpel mogelijk houden
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:35:55
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 22:25:32
Quote Anchor link
Niet heel lastig. Per SMS (of het nummer als het een batch is) die je verstuurt UPDATE je het aantal in de database met -1

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
UPDATE users SET balance = balance-1 WHERE user = 'kees'


En uiteraard voorafgaand bij elke SMS (of nummer) kijken of balance gelijk is of lager dan 0, dan geef je een foutmelding.

Ik raad je wel aan om een transactie-log bij te houden wat er aan credits is toegevoegd/afgeschreven per gebruiker. In geval van problemen wil je zulke dingen graag loggen.
Gewijzigd op 09/08/2019 22:27:56 door - Ariën -
 
Jan deman

jan deman

09/08/2019 22:29:33
Quote Anchor link
oke dankjewel top ! is gelijk helder. top forum! :D
Edit:
Het quoten van het integrale voorgaande bericht is niet nodig. Deze is daarom verwijderd.
Gewijzigd op 09/08/2019 22:34:02 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 22:34:17
Quote Anchor link
Dankjewel, en veel succes ermee!
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/08/2019 00:49:58
Quote Anchor link
Los daarvan is het ook zaak dat je van "echte" database-transacties gebruik maakt om te garanderen dat iemand zijn/haar limiet niet overschrijdt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.