BASIS databas-systeem (forumachtig)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Heb jij een passie voor technologie en ben jij altijd al als eerste op de hoogte van ontwikkelingen en innovaties? Weet jij hoe je de verbinding moet maken tussen business en techniek? Dan ben je welkom bij ons! Wat ga je doen? Als Java developer bij CGI ga je deel uitmaken van de grootste en meest actieve JAVA community van Nederland. Je levert een bijdrage aan de technische realisatie van complexe systemen voor onze klanten. Hierbij maak je in eenvoudige taal aan een klant duidelijk welke softwareoplossingen op zijn of haar organisatie van toepassing kunnen zijn. Je weet voor onze

Bekijk vacature »

PHP voor bekende eindklanten!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een top-werkgever voor PHP developers in de regio Eindhoven. Het is een hele mooie organisaties om bij te werken met arbeidsvoorwaarden die je niet snel elders zult treffen. Bij dit bedrijf gaan ze met elkaar steeds voor kwaliteit en alle medewerkers krijgen diverse keren per jaar aanvullende trainingen. Het betreft een interne baan (geen detachering) en ze werken voor aansprekende en bekende bedrijven. Sommige van die bekende bedrijven zijn al jaren trouwe klanten en die bedrijven leunen sterk op de hier ontwikkelde applicaties. Functieomschrijving Je gaat met je team werken aan PHP applicaties voor professionele en

Bekijk vacature »

Software Developer / full-stack

Bedrijfsomschrijving Voor een organisatie binnen de zakelijke dienstverlening zijn wij op zoek naar een Software Developer met goede kennis van zowel Java als front-end technieken als Angular. Het betreft een organisatie bestaande uit ongeveer 100 mensen die klaar staan voor ruim twee duizend klanten. De organisatie staat bekend om het feit dat zij met hun kwalitatief goede dienst een van de snelste zijn. Dit valt op in de markt en dit bewerkstelligen zij door alles zoveel mogelijk te automatiseren. IT, en software development in het bijzonder, wordt als erg belangrijk gezien. Het complexe applicatie landschap is geheel maatwerk en geschreven

Bekijk vacature »

Senior Frontend Developer

Senior Frontend Developer Do you have a passion for working in a fast growing, innovative organisation? Are you ambitious and do you also value quality above quantity? As a Senior Frontend Developer you are of great importance in the development of the SaaS platform. In this way you contribute to the ambition of the company in becoming the key player in the digital advertising industry. Our fast growing client in Eindhoven is looking for an experienced Senior Frontend Developer. Your impact as Senior Frontend Developer You are a Senior Frontend developer who is able to further structure the front end,

Bekijk vacature »

Application Developer React (H/F)

Expertise Description : • Fluent English speaking developer • Experience with React-native, Java/Swift/Objective-C. • Proactive in communication • Strong team player with a commitment to perfection • Creative problem-solving and solutions thinking to improve app and API’s which the app is using. • Maintain code and write automated tests to ensure the product is of the highest quality. • Experience with Telco Expertise Must Have : • Architect, build and maintain excellent React Native applications with clean code. • Experience with Ext JS, Backbone.js, Node.js, AngularJS, AngularJS2, React, Redux, React-Native, Native Base • Experience with swift (ios), kotlin / java

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Als Front-End Developer kom je te werken bij een dynamische organisatie waar webapplicaties en websites ontwikkeld worden voor nationale en internationale klanten. Er wordt hier niet zomaar in opdracht gewerkt, maar het gaat hier echt om samenwerken en meedenken. De nieuwste technieken kunnen jou helpen bij het ontwerpen van deze toepassingen, denk aan: D3.js, Vue.js, React en Gulp. Deze omgeving moet als Front-End Developer echt bij je passen, denk aan de verantwoordelijkheid bij een project van A tot Z, creativiteit, zelfredzaamheid, pro activiteit en de samenwerking met collega's en partners. Hier wordt met passie gewerkt en het is belangrijk dat

Bekijk vacature »

Gezocht/Looking for: Senior .NET Developer - Rotte

Due to extensive growht of our client we are currently searching for a Senior Dot.Net Software Developer. This is for one of our clients in the digital data transformation domain. Vacature Details/ Vacancy Details Contract type: Fixed term contract Start datum/ Date of Joining: immediate (work from home during Covid-19 period at least untill Q2 2021) Werkervaring/experience required: Minimum of 6 years experience in a similar role (must have) Understanding of Azure DevOps (must have) Experienced in Agile/Scrum software development Deep understanding of C#, .NET, .NET Core, REST, Azure services(must have) Experience with Kubernetes or Azure Service Fabric Database knowledge

Bekijk vacature »

Developer Integrations C# .NET

Developer Integration C# .NET Do you have a passion for C# .NET development? You make a difference as Developer Integration C# .NET by integrating several external systems with the internal platform. And so, you contribute to our respected international client who is the market leader in the manufacturing business. We are looking for a resourceful Developer Integration C# .NET who is able to set the standard within the team. Your impact as Developer Integration C# .NET You are responsible for the development and continuous improvement of 'integrations' across the IT landscape, as well as for the continuous improvement of the

Bekijk vacature »

.Net Developer - Game Development - .Net Core/Micr

Voor een informele en hechte club nabij Leiden zoek ik ivm uitbreiding en groei van het bedrijf en de games een .Net C# Developer voor het ontwikkelen (en spelen!) van internationaal succesvolle games. De afgelopen jaren is dit bedrijf verdubbeld van 29 naar 58 man, waarvan 23 developers en blijft maar groeien. Hun games (iOS en Android) worden dagelijks door miljoenen internationale gebruikers gespeeld en dit aantal blijft maar groeien. Door dit succes blijft ook de organisatie groeien waarvoor zij 2 developers zoeken. Je bent samen met je multidisciplinair DevOps Scrum teamteam verantwoordelijk voor de gehele SDLC van de bestaande

Bekijk vacature »

Ervaren .NET developer gezocht, api development, .

Ben je een ervaren .NET developer en op zoek naar baan waarbij je je ook meer kunt gaan richten op architectuur? Binnen een leuke, sociale en betrokken werkomgeving? Met technieken als .NET Core en Azure? Dan zou deze baan wellicht iets voor jou kunnen zijn. Voor een organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar eens ervaren .NET ontwikkelaar. De organisatie bevindt zich in de financiële branche en is een van de grotere spelers in hun vakgebied. De organisatie bestaat uit circa 600 medewerkers en heeft verschillende vestigingen in Nederland. Het hoofdkantoor zit in Rotterdam en daar is ook de

Bekijk vacature »

Intene Senior Java developer (agile) positie

Bedrijfsomschrijving Wij hebben nog erg veel nieuwe projecten liggen die nog van start moeten gaan en daarom zoeken wij een Senior Java developer die samen met zijn/haar collega's prachtige producten en projecten mag gaan oppakken. Wij zijn momenteel met ongeveer 200 FTE en zijn een ICT bedrijf dat zich ECHT weet te onderscheiden van andere ondernemingen. We hebben meerdere vestigingen en zoeken nu een Senior Java Developer die ons gaat versterken binnen de Agile Scrum teams in Leusden. Wij zijn de linking pin voor veel (inter)nationale bedrijven en werken aan grote landschappen om de klant haar behoefte te vervullen. We

Bekijk vacature »

Microsoft BI Developer Azure

Bedrijfsomschrijving Je komt te werken binnen een financiële organisatie die diensten levert binnen de non-profit sector. Hierbij kun je denken aan overheden en instellingen met een maatschappelijk belang. Duurzaamheid en betrouwbaarheid zijn termen die deze organisatie kenmerken. Er heerst een informele sfeer binnen het bedrijf en er zijn korte lijnen tussen de verschillende lagen. Het team waar je terecht zult komen is elk project verschillend, doordat ze werken middels de Scrum methodiek. Per project ben je samen met 6 tot 8 man verantwoordelijk voor het juist afronden hiervan. Dit zorgt voor veel afwisseling en uitdaging binnen je werk! Momenteel zijn

Bekijk vacature »

.NET backend developer, afwisselende projecten, ve

Voor een detacheerder in de regio Rotterdam zijn we op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf bestaat uit circa 100 medewerkers waarvan 10 .NET developers. Dit zijn voornamelijk senior .NET developers. Omdat je via deze werkgever gedetacheerd wordt bij hun klanten, is werk afhankelijk van de opdracht waar je terechtkomt. Dit kan zijn bij een grote verzekeraar maar ook een bouwbedrijf of gemeente. Niet alleen betekent dit om de zoveel tijd (bijvoorbeeld 1 jaar) een nieuwe technische uitdaging maar ook een nieuwe omgeving waarin je terecht komt. Naast de afwisseling in je werk biedt dit bedrijf uitstekende opleidingsmogelijkheden.

Bekijk vacature »

Systeembeheerder Citrix Welkomstbonus € 5.000

Systeembeheerder Citrix senior Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren systeembeheerder Citrix en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van € 5.000,-. Er werken leuke mensen bij T2, die op een professionele en informele wijze met hun carrière en collega’s omgaan. Dat is de basis voor succes! Het is vanzelfsprekend dat je met de nieuwste technieken

Bekijk vacature »

Software bedrijf zoekt PHP Developer (HBO/WO)

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever zoekt een PHP developer met een goed stel hersens die wensen van klanten kan vertalen naar concrete en kwalitatief hoogwaarde oplossingen. Durf jij de uitdaging aan? Hier ontwikkelen ze slimme software die bedrijfsprocessen verbeteren waardoor hun klanten kunnen groeien en efficiënter kunnen werken. Voor jou als developer ligt de uitdaging in het goed kunnen verplaatsen van bedrijfsprocessen en dit vertalen naar goed werkende oplossingen met oog voor veiligheid. Veiligheid is een belangrijk onderdeel aangezien je met belangrijke klantinformatie werkt. Je komt terecht in een enthousiast team van 15 medewerkers, waarvan 5 developers. Merendeels zul je zelfstandig werken

Bekijk vacature »
Tivaro

Tivaro

28/05/2007 18:21:00
Quote Anchor link
Ik heb een paar sites gemaakt, en daar had ik steeds ongeveer hetzelfde systeem voor nodig.
Zoals: een recepten site, een resencie-site, enz. enz.
Ik had steeds een pagina met categoriën, eentje met items en je kon op items reageren.
Natuurlijk zaten er wel wat verschillen in (andre velden er wel of niet bij) en of een extra tabel (met ingredienten)

Ik moet nu weer een paar van die sites maken, en dat wil ik dus in OOP gaan doen (ben goed bekend (met de grondbeginsellen) maar bij het uitdenken loop ik steeds vast. Ik weet niet welke classes ik het beste kan maken. Wat vooral lastig is is dat ik een relationeel systeem heb. Dus met categorie_ID,item_ID,reactie_ID enz.
Als je het in een hiërarchie zou tekenen is item een subklasse van categorie en reactie er eentje van item. Maar zo wil ik het niet maken want ik wil rechtstreeks een item aan kunnen roepen aan de hand van zijn ID en niet via een categorie.

Mijn tweede was in één allesomvattende klasse te maken waar subklasses op gelijk niveau onder staan, maar dan moest ik weel een lelijke construciie maken met eval() om die subklasses toegang tot elkaar te geven.

Ik heb dus moeite met het uitdenken van de klasses, er hoeven geen myql-tabellen gemaakt te worden, alleen maar uitgelezen. Als jullie het nodig vinden licht ik nog wel toe met code.

PHP hulp

PHP hulp

05/12/2020 09:18:24

Baarr

Baarr

28/05/2007 18:38:00
Quote Anchor link
Als je echt met OOP wilt gaan werken moet je inderdaad je klasse-structuur goed opbouwen.

In OOP zou bijvoorbeeld reactie GEEN subklasse zijn van item. Een reactie heeft immers andere eigenschappen dan item.

Je moet dan eerder denken aan een dataobject voor categorie en dataobject voor reactie. Deze beiden kunnen dan weer afgeleid zijn van de dataobject klasse.

Tis maar een begin natuurlijk, maar hopelijk begrijp je dat je op iets andere manier moet denken.

Mr D

Mr D

28/05/2007 19:44:00
Quote Anchor link
inderdaad is een goede klasse structuur zeer belangrijk. Dus bijvoorbeeld klasses zoals Categorie, Item, Reactie. Maar de implementatie ervan is idd vaak het moeilijkst

Tivaro

Tivaro

28/05/2007 21:14:00
Quote Anchor link
Ik merk dat jullie iets anders bedoelen. Maar met een subklasse bedoel ik niet een georven klasse, maar een klasse in een array, zoals:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
class categorie{
  var
items; //array met items

function addItem($item){
    $this->items[]=$item;
  }
}

?>

[/CODE]
In dat voorbeeld noem ik item een subklasse van categorie,
sorry voor mijn onduidelijkheid.

Baarr

Baarr

28/05/2007 21:22:00
Quote Anchor link
Op die fiets. Nou ik kan me voorstellen dat je op bovenstaande manier te werkt gaat. Mijn vraag is dan, zijn dat itemOBJECTEN die je in die addItem functie meegeeft ? of anders ?
Andere vraag is nu wat je applicatie precies moet doen en of dit nut heeft. Zonder die achtergrond informatie is het natuurlijk moeilijk zeggen wat je zou moeten doen om je doel te bereiken.
Iedereen heeft zo zijn eigen manier om een klasse-structuur op te zetten.

Vermijdt in ieder geval eval !!! aub.. eval == evil

Mr D

Mr D

29/05/2007 11:31:00
Quote Anchor link
jouw manier met subklasses ziet er opzich niet slecht uit

Tivaro

Tivaro

29/05/2007 17:44:00
Quote Anchor link
De methodes zijn beide sterk versimpeld, maar ik hoop dat de basis duidelijk is.
Manier één:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?php
class DBobject{
  var
$categorien;
  function
loadCats(){

unset($this->categorien[])
    //mysql query

while($cat=mysql_fetch_array($result)){
      $this->categorien[]=new categorie($result['categorie_ID']);
    }
  }

}

class categorie{
  var
$items;
  var
$table;

function
loadItems(){

unset($this->items[])
    //mysql query

while($item=mysql_fetch_array($result)){
      $this->items[]=new item($result['item_ID']);
    }
  }
}

class item{

var
$reacties;
  function
item($item_ID=''){
     //variabelen inladen aan de hand van ID
  }
}

?>

Hier worden de reacties dus in een array in de items opgeslagen, die weer in een array in de categorien staan.
Dit vind ik zelf niet fijn omdat je bijvoorbeeld reacties via drie stappen moet benaderen en ik wil objecten (lees items) direct vanaf hun ID kunnen uitlezen.

Methode twee:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
<?php
[code]<?php

function call_object_func($objectName,$opdracht){
    //deze opdracht roept een functie aan binnen een object (NIET een class!!) deze functie kan ook binnen andere objecten worden gebruikt

#eerst maken we het object beschikbaar in de functie

eval('global $' . $objectName . ';');

#nu roepen we de functie aan
    eval('$' . $objectName . '->' . $opdracht . ';');
}

class dbHandler{

var
$dbhName;
  var
$classes;

function
addClass($class){
    $classname=$class->getName();
    $this->classes[$classname]=$class;
    $this->classes[$classname]->setDbhName($this->objectname);
  }

}

class dbhClass{
  var
$dbhName;
  var
$classname;
  var
$items;

function
loadItems(){
  }

function
getName(){
    return $this->classname;
  }

function
setDbhName($name){
    $this->dbhName=$name;
  }
}

$forum = new dbHandler('forum');
$items=new dbhClass('items');
$items->settable('items');
$forum->addClass($cats);
$forum->addClass($items);
$forum->addClass($reacties);

?>

Nadeel daarvan is de eval-construcitie en dat de objecten hun eigen variabelennaam moeten dragen.

Dat is alles wat ik zou gauw kon bedenken, of weten jullie iets beters?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tivaro

Jelmer -

Jelmer -

30/05/2007 15:58:00
Quote Anchor link
Eval? Nee joh, call_user_func & call_user_func_array ^^, Werken veel fijner.

Is snap je redenatie trouwens niet helemaal. Je zegt dat je drie stappen nodig hebt om de items in de categorie te kunnen benaderen. Wat weerhoudt je ervan om de items direct aan te maken als je het id toch al weet? Gewoon 'new Item'?

Die tweede wel heel erg vreemde opzet lijkt mij meer op het terughalen van procedural coding. Alsof je hoogtevrees hebt om meer dan 1 laag diep een instantie in te duiken. Compositie (wat je in je eerste voorbeeld deed) is juist mooi omdat de volledige structuur van de applicatie, van de database behouden blijft in je code. Als jij een topic met al zijn reacties wilt weergeven, dan heeft het daadwerkelijk de structuur van $topic->comments[4]->author->username. Persoonlijk vind ik dat juist het mooie aan data-objecten en compositie.

edit: en gebruik van eval is niet goed te praten. Dat hoeft echt bijna nooit in PHP. PHP is echt belachelijk flexibel met z'n variabele variabelen. En als laatste hoop zijn er nog call_user_func_* en als aller laatste hoop create_function. Maar eval? Die functie bestaat alleen maar omdat andere scripttalen er ook eentje hebben. Gebruik ervan is meestal of een denkfout, of extreem flexibel denkwerk (bijv. PHP4 en 5 tegelijk volledig uitbuiten, of door PHP gegenereerde klassen) en zelfs dan kan het meestal anders.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
    function call_object_func($objectName,$opdracht, $argumenten = null)
    {

global ${$objectName};  
        return call_user_func_array(array(
                ${$objectName},
                $opdracht
            ), $argumenten);
}

?>

(maar het blijft een maffe oplossing. Maar wees blij, straks, als je een betere oplossing hebt gevonden, kan je er vast met een glimlach op terugkijken, denkend van "Hoe was ik daar nu weer op gekomen?!" ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Tivaro

Tivaro

06/06/2007 07:44:00
Quote Anchor link
Ok, wat ik nu dus doe (compositie) is alle categorien,items, en reacties inladen op de eerste pagina. Daar staat een tabel met categorie | aantal items | aantal reacties| laatste reactie| laatste item
Maar ik laad dus ALLES, word het daar (als het voller word) niet heel traag van?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.