Basis HTML/CSS probleempje (misschien php)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Julien

Julien

22/09/2009 21:54:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb onlangs een simpel cms'je gebouwd:
http://julienkraakman.net/smoothcms/

Vooral voor het oefenen van php, maar dat achterwege. Het vreemde is, sinds ik een e-mail formpje heb gemaakt en dit op dezelfde pagina laat verwerken na het submitten gebeuren er vreemde dingen met de opmaak.

Er staat ook een if...else statement in voor als de e-mail goed verstuurd is of niet. Wellicht ligt daar het probleem, maar ik ben radeloos.

De ene keer als ik de pagina refresh gebeuren er vreemde dingen met de opmaak bij het contactformulier, de andere keer niet. Echter het gebeurt altijd wanneer je een bericht verstuurd via het formulier. Het formulier bevind zich onderaan de pagina. Als iemand er even naar zou kunnen kijken en mij vertellen wat het probleem is dan zou dat geweldig zijn!

Test het mailformulier gerust om te kijken wat dit doet met de divs voor de berichten en het mailformulier.
De wrapper div heb ik trouwens even rood geverfd! Daarbinnen is de header, content, en footer div. Binnen de content div zit de contact div met het formulier.

Bedankt!

P.S. het werkt allemaal het prettigst in Firefox, want in principe maak ik me nog niet zoveel druk om de opmaak. Zoals ik zei, ik ben met php aan het oefenen. :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Julien
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 04:54:19
 

22/09/2009 22:15:00
Quote Anchor link
Ja zonder code kunnen we niks.
Ik zie geen verschil.
Controleer je de zooi wel? Krijg altijd melding dat bericht is verzonden.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/09/2009 22:17:00
Quote Anchor link
Haal die height: 100% van je div#content af.
 
Julien

Julien

22/09/2009 22:36:00
Quote Anchor link
@Karl: De code kun je bekijken door rechtsklik op de pagina --> Paginabron weergeven te kiezen. De CSS code kun je bekijken door in mijn html bestand te kijken waar die staat en het achter de URL in te voeren ;). Ik check de formulieren nog niet op inhoud nee, dat is een functie die wel tussen comments staat in de code, maar die nog niet helemaal goed werkt!

@Jan Koehoorn: Bedankt! Tot nu toe lijkt het te werken. Echter, waarom weet ik niet! Zou je dat nog even kunnen toelichten?

P.S. Wat ik trouwens ook érg vreemd vind is dat als ik de pagina blijf vernieuwen, verandert de grootte van de berichtvakken soms een heel klein beetje. Alsof er een padding ofzoiets heel even verandert.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Julien
 
Stefan

Stefan

23/09/2009 07:09:00
Quote Anchor link
Effe een toevoeging, om enters te laten werken, gebruik de nl2br($string) functie.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/09/2009 08:00:00
Quote Anchor link
Julien schreef op 22.09.2009 22:36:
@Jan Koehoorn: Bedankt! Tot nu toe lijkt het te werken. Echter, waarom weet ik niet! Zou je dat nog even kunnen toelichten?

Normaal gesproken staat de height van div's op auto. De hoogte hangt dan af van de inhoud van de div (en dat is wat je wilt). Als je de hoogte op 100% zet, hangt de hoogte van de div niet meer van zijn inhoud af, maar van de hoogte van zijn parent. Als die parent dan een vaste hoogte heeft (of 1 van zijn parents) dan krijg je dit soort problemen.
 
Julien

Julien

23/09/2009 12:57:00
Quote Anchor link
@Stefan: Haha, dat heb je dus gelezen! :P Bedankt daarvoor in ieder geval! Het werkt nu. Vreemd dat het niet eerder in mijn boek langskwam.

@Jan Koehoorn: Bedankt! Ik snap het helemaal! Ik ga weer eens verder :). Verwacht vooral wat meer vragen op het forum van mij de komende tijd :).

Groeten.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.