Beginnen met Framework, maar welke?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

08/08/2012 21:26:28
Quote Anchor link
Beste PHP-ers,

Ik wil me graag verdiepen in een framework. Ik heb al gezocht en heb al verschillende gevonden. Maar welke is nou goed om mee te beginnen?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 06:34:20
 
Reshad F

Reshad F

08/08/2012 21:57:54
Quote Anchor link
WouterJ zou zeggen Symfony, Veel andere hier zouden zeggen ZEND ik zeg, Codeiginitor omdat deze gewoon makkelijk is. je kan veel video tutorials vinden en uitgebreide documentatie en persoonlijk vind ik het MvC principe wel veel makkelijker te begrijpen. als je CI snapt zou ik kiezen voor ZEND of voor Symfony. ( of misschien wil je je eigen FW bouwen maar dat komt met de tijd vanzelf :) )
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

08/08/2012 21:59:10
Quote Anchor link
Ja ik had al gekeken naar Symfony, maar moet je dan een eigen server hebben?
 
Reshad F

Reshad F

08/08/2012 22:07:22
Quote Anchor link
nope, je kan gewoon met je local webserver werken. zoals je normaal doet met php. een framework is niets anders dan allemaal classes bij elkaar die je kan gebruiken. je kan het vergelijken met jQuery
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

08/08/2012 22:13:21
Quote Anchor link
Ok, ik snapte namelijk niks van Symfony. Zit nu te kijken naar CodeIgniter, deze ziet er idd makkelijker uit.
Bedankt voor je reactie!
 
Reshad F

Reshad F

08/08/2012 22:21:46
Quote Anchor link
Graag gedaan! ik ben een tijdje geleden ook begonnen met Frameworks en Symfony is inderdaad heel moeilijk omdat het zo uitgebreid en "anders" is. Ik zelf zou na CI kijken naar ZEND omdat dit ook een MvC framework is maar dan iets moeilijker - gecompliceerder.
 
Bart V B

Bart V B

08/08/2012 22:40:20
Quote Anchor link
Ik denk dat je beter kan aangeven waarvoor je het framework wil inzetten.
CI zou je in principe een aap nog kunnen leren. :)
Heel eenvoudig op te zetten, en de community helpt je graag uit de brand bij problemen. En de handleiding is heel uitgebreid.

Zend is groter, persoonlijk vind ik het erg log, maar je kan er wel veel mee.
Dus ik zou eerder een overweging maken, welke tool ga ik inzetten voor mijn probleem.
Is het een simpele website bijvoorbeeld voor de groenteboer om de hoek, dan volstaat CI heel goed.

Maar word het een mega grote webapplicatie waar je veel extra tools voor nodig hebt, dan zit je misschien wel beter bij Zend.

Ik zou daar de overweging maken, en niet afgaan omdat wij nou CI beter vinden dan Zend of welk ander framework dan ook..
Gewijzigd op 08/08/2012 22:44:42 door Bart V B
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

08/08/2012 22:44:25
Quote Anchor link
Ik heb nog geen doel, misschien later gaan gebruiken voor wat basic websites. Voor wat voor websites zou jij Zend gebruiken?
 
Bart V B

Bart V B

08/08/2012 22:58:57
Quote Anchor link
Als ik een webapplicatie zou moeten maken waarvoor ik bijvoorbeeld bepaalde tools uit het framework out of the box zou willen gebruiken.

Bijvoorbeeld ACL, Oauth, OpenId e.d.
Dat kan bij CI ook allemaal wel, maar het zit niet in mijn standaard toolbox, dus moet ik het zelf gaan schrijven, of een plugin/library/derde party ding gaan zoeken.
Time is money dus zal ik altijd kiezen voor de kortste weg naar een oplossing.
Snap je.

Andersom kan het natuurlijk ook.
Stel ik wil een simpele site om wat producten te verkopen, dan heb ik aan CI genoeg.
Pagination, cart, zit er allemaal in, en is heel makkelijk te gebruiken met een paar regeltjes code... Daar hoef ik nou net niet het hele logge systeem van Zend voor te hebben. Overigens zal ik de beargumenteren voor zijn :) Ja, ik weet dat de tools van Zend ook los te gebruiken zijn..
 
Kees Schepers

kees Schepers

09/08/2012 11:12:39
Quote Anchor link
Als je kleine sites gaat bouwen dan zou ik ook eens kijken naar Silex, een micro framework. Volgens mij is die ook niet zo lastig te begrijpen :)
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

09/08/2012 17:36:03
Quote Anchor link
Ok, dankje! Ik zal er naar kijken :)
 

11/08/2012 12:51:55
Quote Anchor link
Codeigniter! Duidelijk en de wiki van hun is erg uitgebreid!
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

11/08/2012 13:14:52
Quote Anchor link
Ja, ik ben nu idd met CodeIgniter bezig. Is makkelijk te leren en goede wiki :)
 
Pim -

Pim -

12/08/2012 13:03:38
Quote Anchor link
+1 voor silex :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.