Beginnen met OOP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jerry php

Jerry php

23/08/2013 08:23:16
Quote Anchor link
Beste mensen,

Na een flink aantal projecten af te hebben gerond met ons 'oude' gebruikelijke werkwijze van php ben ik toe aan iets georienteerders. Iets wat mooier opgemaakt is, dus met classes. OOP is dus wat ik wil gaan leren. Ik heb hier een tutorial gezien, enkel wil ik nu wat meer gaan doen. Ik wil advies over hoe ik nu het beste verder kan, waar ik het beste mee kan beginnen en hoe ik te werk moet gaan. Het liefst een goede tutorial zou fijn zijn.

ik hoor graag van jullie.

mvg,
Jerry
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:42:47
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

23/08/2013 08:58:06
Quote Anchor link
Ik heb jaren geleden veel geleerd van Advanced PHP Programming door George Schlossnagle. Volgens mij staat op deze link zelfs het gehele boek online.

Sommige dingen zouden we nu anders programmeren dan in dit boek, maar daarvoor hebben we onder andere de drie geaccepteerde PSR-recommendations.

Verder is het zinvol je te verdiepen in design patterns. De meest gemaakte beginnersfout is namelijk denken dat MVC hetzelfde is als OOP.
 
Wouter J

Wouter J

23/08/2013 12:06:26
Quote Anchor link
Je zou eens naar mijn, nooit afgemaakte, tutorialserie kunnen kijken: http://wouterj.github.io/2012/05/oo/nadenken-in-objecten/ en http://wouterj.github.io/2012/06/oo/oo-de-onbekende-kant/

Hierna zul je een redelijke OO gedachtegang introductie moeten hebben gehad (wat een zin...). Dan kun je gaan kijken naar een tutorial over de syntax in PHP (bijv. de OO beginnershandleiding op phptuts.nl). Daarna is het verstandig een introductie te doen in design patterns. Ik raad zelf het boek 'Head First Design Patterns' aan, deze heeft mij het zetje in de goede richting geduwd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.