beginnen met PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Remco

Remco

10/08/2006 14:40:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil gaan beginnen met PHP. Maar nu is mijn vraag. Hoe kun je het beste beginnen aan PHP.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 07:24:01
 
Erik Rijk

Erik Rijk

10/08/2006 14:44:00
Quote Anchor link
1. www.phphulp.nl
2. www.phphulp.nl
3. www.phphulp.nl
4. www.php.net

en voor de rest tutorials lezen en begrijpen.
zelfde geld voor scripts.

uhm, ik heb veel gehad aan een php boek, maar anderen zullen weer zeggen dat dat niet nodig is.

Succes.
 
Nick

Nick

10/08/2006 14:49:00
Quote Anchor link
Je kunt beginnen door bestaande scripts te nemen, die ga je ontleden en proberen daar zelf iets mee proberen te maken.

En veel tutorials lezen, werkt heel goed.
 
Remco

Remco

10/08/2006 14:57:00
Quote Anchor link
maar die bestaande scripts zijn toch meestel gebruiks klaar dus daar kun je dan al niet veel van proberen te maken

En als je dat gedaan hebt welk script kun je dan als beste als eerste maken?
 
Simon Blok

Simon Blok

10/08/2006 14:59:00
Quote Anchor link
Ik zelf ben begonnen met het onleden van een heel basic inlog-script van phphulp.nl weet niet meer precies welk script het was, maar ben gewoon net zolang doorgegaan met zoeken totdat ik alles regel voor regel begreep. Dus het is inderdaad heel slim om er gewoon een script bij te pakken en kijken, denken en vragen hoe het werkt! succes!
 
Jelle -

Jelle -

10/08/2006 14:59:00
Quote Anchor link
Quote:
maar die bestaande scripts zijn toch meestel gebruiks klaar dus daar kun je dan al niet veel van proberen te maken
Ben ik niet mee eens, vele scripten die al werken kan je uitbreiden en op je eigensmaak instellen. Daar leer je veel van.

Het beste... ehm geen idee, iets kleins en simpels. het hoeft niet functioneel te zijn voor een site. Als je er maar van leert. verzin iets geks
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelle -
 
PHP erik

PHP erik

10/08/2006 15:02:00
Quote Anchor link
De makkelijkste en beste manier om het te leren is toch door een boek te kopen / lenen.

Het probleem is dat er alleen wel veel boeken zijn die het je enigszins verkeerd aanleren, omdat ze verouderd zijn. Maar, dit is met internettutorials en vooral kant-en-klare scripts al helemaal het geval. In zo'n boek staan meestal ook een soort kant-en-klare scripts die je dan gaat schrijven en ontleden waardoor je erg veel leert.

Ik heb zelf PHP zonder boek geleerd, maar heb een aantal boeken gezien en weet zeker dat dit beter is dan die verouderde, slechte scripts online. Daar moet je mee beginnen als je de basis een beetje begrijpt.

Altijd goede sites zijn:
w3schools.com
phphulp.nl
phpfreakz.nl
php.net (hier vind je echt alles als je iets moet opzoeken)

De bibliotheek zoek je zelf maar via 9292ov.nl ;)

Succes,

Erik
 
DeleteAll DeletelAll

DeleteAll DeletelAll

10/08/2006 15:11:00
Quote Anchor link
Ik heb een boek gebruikt.
PHP5 In 10 Minuten.
Je moet hier maar es in de boeken zoeken.
Vind je vast wel wat naar je zin :)!
 
Frank -

Frank -

10/08/2006 15:19:00
Quote Anchor link
En vergeet niet om WAMP, LAMP of MAMP (zie Google) op je eigen computer te installeren. Dan wordt je eigen computer een webserver waar je php-scripts op kunt testen. Dat is veel handiger dan het eeuwige ftp-en met een webhoster.

En gebruik een goede php-editor, zoek maar even tussen de oude topics. Dit onderwerp is hier tot vervelens toe besproken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.