Beginnersvraag layout technische PHP website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robert v Ommen

Robert v Ommen

08/01/2014 08:33:45
Quote Anchor link
Goedendag,

ik ben bezig mijn zonneboilersysteem aan te laten sturen met een raspberry pi en de gegevens online zichtbaar en beïnvloedbaar te maken. Ik ben een heel eind. De RPI staat in een testopstelling, leest 10 sensoren uit en schrijft ze via een PHP script naar een mysql database.
Maar nu wil ik schematisch de zonneboiler zichtbaar maken met de verschillende driewegafsluiters en pompen erin. Er zit namelijk ook een warmtewisselaar in mijn houtkachel, welke het vat kan opwarmen. Ook kan de vloerverwarming verwarmd worden door dit systeem. totaal 4 pompen en drie drieweg kleppen en één gewone klep.
De informatie hoe dit weergegeven moet worden komt uit de mysql database.

Wie weet op welke manier ik zo'n schematische weergave kan maken op een website, met dynamische mogelijkheden erin om kleppen te laten bewegen en pompen te laten draaien, vuurtje te laten branden e.d.

Alvast bedankt voor de informatie,

mvg Robert
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 16:35:35
 
Michael -

Michael -

08/01/2014 08:43:19
Quote Anchor link
Ten eerste; gaaf project! Ten tweede twijfel ik of PHP voldoende is voor al jou wensen, maar ik volg graag welke reacties erop komen.
 
Erwin H

Erwin H

08/01/2014 09:02:56
Quote Anchor link
php lijkt mij prima geschikt om serverside alle data te verwerken en een pagina op te bouwen. Wat je alleen nooit kan maken met php is de dynamische kant van de pagina. php draait immers op de server, terwijl het dynamische in de brouwser zal moeten gebeuren. Daar heb je dus javascript voor nodig. In combinatie met eventueel gifjes (om bijvoorbeeld continu draaiende plaatjes te krijgen) kan je volgens mij prima zo'n schema maken. Via ajax calls kan je ook continu de server weer vragen voor nieuwe data om je pagina actueel te houden (zonder verversen dus).
 
Robert v Ommen

Robert v Ommen

10/01/2014 11:08:29
Quote Anchor link
Beste Erwin H, bedankt voor je reactie. Heb je ook nog tips hoe zo'n Java script, welke het schema laat zien met de diverse temperaturen en kleppen, opgezet zou kunnen worden?

mvg Robert
 
Erwin H

Erwin H

10/01/2014 11:35:00
Quote Anchor link
Zou je een nog opener vraag kunnen bedenken?
Sorry, maar op zo'n vraag kan ik natuurlijk geen zinnig antwoord bedenken. Er zijn duizenden manieren om zoiets op te zetten. Alles begint echter met kennis van javascript en een goed idee van wat je wilt.
 
Robert v Ommen

Robert v Ommen

10/01/2014 11:48:40
Quote Anchor link
Hoi Erwin,
ik begrijp wat je bedoelt. Ik kan me echter voorstellen dat er soort van eenvoudig softwarepakketje is om iets dergelijks op te zetten. Zeker wanneer kennis van javascript niet aanwezig is, is zoiets een mooie eerste aanzet. Ik zou anders niet weten hoe te beginnen.

Ik ben nu nog bezig met python en PHP om alle gegevens in de mysql te krijgen en vooral om via de site gewijzigde parameters terug te schrijven in de RPI. Wanneer dat allemaal goed gaat wil ik me dus richten op het volgende, waar deze vraag dus over gaat.

mvg Robert
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.