Benodigde diensten voor webwinkel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

08/07/2012 10:30:42
Quote Anchor link
Hallo phphulpers,

Ik wil misschien binnenkort een eigen webwinkel starten en wil daarvoor een eigen server neerzetten bij een colocated hosting bedrijf. Hoewel ik nog niet helemaal zeker ben met of ik een eigen server plaats, wil ik dit wel het liefst zodat andere mensen niet op dezelfde server zitten met hun domein (wat vaak gebeurd bij gewone webhosting).

Nu vraag ik me alleen af wat voor diensten ik dan op zijn minst nodig heb bij zo een colocated hosting bedrijf om een webwinkel uit te kunnen rollen? Dingen zoals SSL(Zelf instellen?), een goede internet verbinding maar wat nog meer?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 07:04:44
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

08/07/2012 11:11:00
Quote Anchor link
Je zou ook nog kunnen denken aan een VPS dat is stukken voordeliger.
Daarnaast heb je natuurlijk ook een Payment Service Provider nodig en een webshop app.
SSL heb je dan in principe niet nodig want de interacties met de PSP lopen sowieso over SSL.
 
 - Diov  -

- Diov -

08/07/2012 11:35:29
Quote Anchor link
Inderdaad, zoals Ger van Steenderen zegt, is een VPS (Virtual Private Server) de oplossing voor jouw.

Tevens zou ik SSL aanbevelen voor een webwinkel (logisch). De prijzen van certificaten variëren sterk, vergelijken loont.

Een colocated hosting zou ik niet aanbevelen voor jouw, maar wel een VPS.
Dit is wat je zoekt.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

08/07/2012 12:41:14
Quote Anchor link
Of als je echt 100% een eigen server wilt hebben, maar niet in eigen beheer; een dedicated server.
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

08/07/2012 13:57:35
Quote Anchor link
Hartelijk bedankt voor alle reacties! Hoewel het dus niet zeker is of ik binnenkort een webwinkel begin ben ik er nu zeker van dat ik dus een dedicated of een VPS neem. Zijn er naast dat nog misschien tips voor het goed uitrollen van een webserver en welke eventuele diensten handig zouden zijn bij zo een hosting bedrijf?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.