bepaalde code in te voegen in index.php om 2 borders in site main naast elkaar hebben

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Johannes davidian

johannes davidian

30/05/2016 16:13:29
Quote Anchor link
hallo,
die is de code in index.php van underscores thema:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
get_header(); ?>


    <div id="primary" class="content-area">
        <main id="main" class="site-main" role="main">


ik wil in site main twee borders naast elkaar plaatsen om in 1 slider in te voegen en in andere border tekst.
welke 2 div functies hier boven in site main ik moet toevoegen om te kunnen deze twee borders naast elkaar te zetten in CSS?

dank u wel
johannes
- Ariën -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 30/05/2016 21:27:57 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 15:08:52
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

30/05/2016 21:21:52
Quote Anchor link
Zou je wat preciezer willen zijn?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/05/2016 21:28:52
Quote Anchor link
Er was een tag niet goed afgesloten, nu moet het beter leesbaarder zijn.
Eigenlijk moet deze parser hier naar twee tags kijken i.p.v. per stuk, maar okay...
 
Johannes davidian

johannes davidian

31/05/2016 12:56:32
Quote Anchor link
bedankt,
die is de code van index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
<?php
get_header(); ?>


    <div id="primary" class="content-area">
        <main id="main" class="site-main" role="main">                  

    <?php
        if ( have_posts() ) :

            if ( is_home() && ! is_front_page() ) : ?>

                <header>
                    <h1 class="page-title screen-reader-text"><?php single_post_title(); ?
                <
/header>

            [
code]<?php
            endif;

            /* Start the Loop */
            while ( have_posts() ) : the_post();

                /*
                 * Include the Post-Format-specific template for the content.
                 * If you want to override this in a child theme, then include a file
                 * called content-___.php (where ___ is the Post Format name) and that will be
                 */

                get_template_part( 'template-parts/content', get_post_format() );

            endwhile;


            the_posts_navigation();

        else :

            get_template_part( 'template-parts/content', 'none' );

        endif;
?>


        </main><!-- #main -->
    </div><!-- #primary -->

<?php
get_sidebar();
get_footer();
?>



ik wil  onder <div id="primary" class="content-area">    twee  articles hebben naast elkaar zo ik denk ik moet hier ergens div id=article class=article   toevoegen of dergelijke  en dan 2 div maken met article-left en article-right  .

1-mij vraag is nu moet ik deze code hier in index.php  zetten  ?
2- hoe moet de div article precies  zijn?

johannes
Gewijzigd op 31/05/2016 15:35:57 door - Ariën -
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

31/05/2016 13:00:12
Quote Anchor link
Om 2 elementen (bijvoorbeeld div's) naast elkaar te zetten zul je in de css "float: left;" moeten zetten.

Zoek maar eens op 'float css' https://www.google.nl/#safe=off&q=css+float+left
 
Johannes davidian

johannes davidian

31/05/2016 13:19:29
Quote Anchor link
dank u wel,
ik werk met undescores theme ,
moet het niet eerst in index.php deze code of dergelijke togevoegd worden voordat ik ga in CSS coderen?
<div id="article" class="article">

<div id="article-left class=ärticle-left">
<div id="article-right" class=ärticle-right">

</article>

johannes
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

31/05/2016 13:31:43
Quote Anchor link
Ik heb geen idee wat het "underscore theme" is.

maar als je hebt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<div>div 1</div>
<div>div 2</div>

staan het onder elkaar

heb je het zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<div style="float; left;">div 1</div>
<div style="float: left;">div 2</div>

staat het naast elkaar
Gewijzigd op 31/05/2016 13:32:48 door Ramon van Dongen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/05/2016 15:37:16
Quote Anchor link
Maar dan zou ik het het liefst wel in een CSS-stijlblad zetten. Inline-code zoals Ramon laat zien, kan wel snel werken, maar op den duur is het gewoon niet onderhoudbaar.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

31/05/2016 15:46:37
Quote Anchor link
Uit de bewoordingen "underscores theme" vermoed ik dat dit een pakket betreft? Wordpress ofzo? De topicstarter komt nogal via de zijdeur binnen met de manier van vragen stellen.

Komt dit dan neer op het doen van aanpassingen in een (standaard) theme? Volgens mij was dat sowieso een slecht idee (of wordt zelfs beschouwd als heiligschennis)?

Is het geen beter idee om eerst een kopie te maken van dit theme, en daar dan in te gaan rommelen en zo het origineel in tact te houden?
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

31/05/2016 16:04:02
Quote Anchor link
- Ariën - op 31/05/2016 15:37:16:
Maar dan zou ik het het liefst wel in een CSS-stijlblad zetten. Inline-code zoals Ramon laat zien, kan wel snel werken, maar op den duur is het gewoon niet onderhoudbaar.

Helemaal mee eens. Als voorbeeld om float uit te leggen leek mij dit even simpeler. Maar uiteindelijk een stijlblad inderdaad.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/05/2016 16:18:13
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 31/05/2016 15:46:37:
Uit de bewoordingen "underscores theme" vermoed ik dat dit een pakket betreft? Wordpress ofzo? De topicstarter komt nogal via de zijdeur binnen met de manier van vragen stellen.

Komt dit dan neer op het doen van aanpassingen in een (standaard) theme? Volgens mij was dat sowieso een slecht idee (of wordt zelfs beschouwd als heiligschennis)?

Is het geen beter idee om eerst een kopie te maken van dit theme, en daar dan in te gaan rommelen en zo het origineel in tact te houden?

Het wordt inderdaad 'heiligschennis' genoemd om een bestaande template aan te passen. Ik heb begrepen dat WordPress al een tijdje child/parent template-mogelijkheden bevat voor overerving van een bestaande templaten.

Hoe het werkt, durf ik niet te zeggen omdat ik ik zelf een eigen template 'from scratch' gebouwd heb, zonder die functie te gebruiken. Maar ooit...... ;-)
Gewijzigd op 31/05/2016 16:18:30 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.